2024-07-17, 20:01
Avstängd
Troligen mycket bättre än vanliga cigg
Ganska dyrt med engångsvape.
Köp en vaparesso sen kan du fylla den vapemate juice. Samma juice som i deras engångsvape. Då kostar det bara 100 kr veckan
Citera
2024-07-18, 19:25
Tycker vapes e värre än cigg faktiskt. Upplever inget beroende alls med cigaretter och kan ta någon vid enstaka tillfällen. Med vapes blir de oftast att jag köra hela dagen ut o in tills den drar slut. Så inget för mig. Kan även få huvudvärk av dessa syntetiska vapes om jag tar för många stora hits.
Citera
2024-07-26, 04:00
Medlem
Vape är så jävla töntigt, vad är grejen med det.

Om du vill sluta eller känner att du måste sluta röka, vad ska du med vape till, det kommer inte att vara nog som ersättning ändå, bättre att sluta helt då än att se ut som en jävla hipster.
Citera
2024-07-28, 15:43
Medlem
Kazues avatar
Vape var en hype nu röker de coola Camel igen 😋
Citera
2024-07-28, 18:57
Medlem
DroneXR7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Tycker vapes e värre än cigg faktiskt. Upplever inget beroende alls med cigaretter och kan ta någon vid enstaka tillfällen. Med vapes blir de oftast att jag köra hela dagen ut o in tills den drar slut. Så inget för mig. Kan även få huvudvärk av dessa syntetiska vapes om jag tar för många stora hits.

En vape innehåller skit mycket nikotin så man behöver bara ta någon puff för att dämpa röksuget. Därav huvudvärken.
Citera
2024-07-29, 03:06
Medlem
Pungsvings avatar
Gör något meningsfullt som ger äkta känslor av glädje. Nikotin skapar en konstgjord känsla av glädje. Men har inget att visa upp för omvärlden.
Citera
2024-07-29, 03:15
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Om du inte är beroende av cigg är tråden knappast för dig. Jag tycker inte vape kan ersätta cigg utan tobaksbolagens egna lösning heat funkar fint för mig. Men lär var väldigt individuellt.
Citera
2024-07-29, 03:17
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Troligen mycket bättre än vanliga cigg
Ganska dyrt med engångsvape.
Köp en vaparesso sen kan du fylla den vapemate juice. Samma juice som i deras engångsvape. Då kostar det bara 100 kr veckan

Testa heats där du faktiskt får i dig tobak enbart genom ångor...
Citera
2024-07-29, 05:29
Medlem
Archytechtics avatar
Frågan är hur mycket bättre det är för hälsan med vape? Det dök väl upp någon form av luftvägsproblem hos vape-användare i USA för inte alltför länge sedan.
Citera
2024-07-29, 07:32
Medlem
Muppetys avatar
Har inte rökt en cigarett sen 7:e maj i år. Var för nått år sen uppe i 3 paket cigaretter om dagen. Men jag vejpar ju numera, o det funkar fint. Tänkte jag skulle börja med att byta ut hälften av ciggen mot vape, men snabbt bytte jag ut alla. Gick två dagar med bara vape, tog en cigg, o den smakade för jävla äckligt, så sen dess bara vape.

Det är mycket mindre skadligt, ingen tjära o sånt. Det innehåller bara nikotin, propylenglykol o glycerol, kanske nåt smakämne.

Det är bara att titta in i någon turkbutik, de brukar ha gott om både engångs- och påfyllbara vapes.

EDIT: Propylenglykol är inte, samma som den farliga (etylen)glykol till bilar.
Senast redigerad av Muppety 2024-07-29 kl. 07:37.
Citera
2024-07-29, 07:43
Medlem
Lill-Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Har inte rökt en cigarett sen 7:e maj i år. Var för nått år sen uppe i 3 paket cigaretter om dagen. Men jag vejpar ju numera, o det funkar fint. Tänkte jag skulle börja med att byta ut hälften av ciggen mot vape, men snabbt bytte jag ut alla. Gick två dagar med bara vape, tog en cigg, o den smakade för jävla äckligt, så sen dess bara vape.

Det är mycket mindre skadligt, ingen tjära o sånt. Det innehåller bara nikotin, propylenglykol o glycerol, kanske nåt smakämne.

Det är bara att titta in i någon turkbutik, de brukar ha gott om både engångs- och påfyllbara vapes.

EDIT: Propylenglykol är inte, samma som den farliga (etylen)glykol till bilar.

Jösses.Hur mådde du då du rökte tre paket om dagen?
Citera
2024-07-29, 07:48
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill-Ann
Jösses.Hur mådde du då du rökte tre paket om dagen?
Konditionen var ju inte den bästa o jag hostade hela tiden. Som tur var, var det bara under en kortare period, nån månad kanske, sen gick jag ner till "bara" 1,5 paket om dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in