Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-18, 21:50
  #13
Medlem
olasvenssons avatar
Finns det mycket arbeten i Robertsfors?
Citera
2024-07-18, 21:52
  #14
Medlem
Fan, googlade Robertsfors och gick in på deras kommunsida. De föreslår arkitektritade väderskydd som en sevärdhet i kommunen. Låter najs.
Citera
2024-07-18, 21:59
  #15
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friskeman
Fan, googlade Robertsfors och gick in på deras kommunsida. De föreslår arkitektritade väderskydd som en sevärdhet i kommunen. Låter najs.
Men så är det i alla hålor. Man har någonting som man tror gör en unik och sedan håller kommunen detta under armarna i hopp om att någon avsigkommen turist ska svänga förbi. Potatismuseum, älgbajs, Skandinaviens smutsigaste kolmila osv. Man får trolla lite med knäna när man bor i en kommun med tvåtusen invånare vars mest trafikerade huvudled löper mellan ålderdomshemmet och vårdcentralen.
Citera
2024-07-18, 22:11
  #16
Avstängd
Dom skulle kunna sätta prickar över ett o som Mötley Cru och Moröthead för att låta tuffare.

Rödbetsfors.
Citera
2024-07-18, 23:10
  #17
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Lite blattar, lugn och ro, natur med jakt- och fiskemöjligheter och strövområden. Men inte så mycket mer.
Vad mer behöver du?
Citera
2024-07-19, 00:19
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
Lite blattar, lugn och ro, natur med jakt- och fiskemöjligheter och strövområden. Men inte så mycket mer.
Det är väl detta.
Dock så får man räkna med att det inte finns mat och sprit där.
Citera
2024-07-19, 02:51
  #19
Medlem
IceEyess avatar
Robertsfors ligger inte i inlandet.

Fördelarna är väl att man slipper dagliga skottlossningar, sprängningar osv. samt trafikproblem och stress.

Hade orten legat aningen närmare Umeå eller Skellefte så hade varit toppen.
Citera
2024-07-19, 10:51
  #20
Medlem
1 kronas dealen har man nog haft i över 10 år nu utan att lyckas locka allt för många.

Problemet är ju att man får ett fint hus för under halva priset vad ett nytt skulle kosta att bygga.

Men inget fel med läget och fint område som dessutom kommer få utbyggnaden av Botniabanan genom Robertsfors och då blir pendling till Umeå/Skellefteå enkelt och snabbt.
Citera
2024-07-19, 10:59
  #21
Medlem
Jag har tillbringat några veckor i Robertsfors och skulle aldrig vilja stretcha det till 5 år iaf. Men jag tror säkert nån nappar!
Citera
2024-07-19, 11:11
  #22
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vahra
Det är väl detta.
Dock så får man räkna med att det inte finns mat och sprit där.

Ett litet Systembolag finns där och två mataffärer. Systembolaget ligger gångavstånd från Coop. Sen en begravningsplats, vad mer kan herrn önska?

Det går definitivt att pendla till Umeå. Tar ca 50 minuter en väg. Nackdelen är vinterhalvåret. Inte så kul att köra bil med snö, is och mörker.

Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Intressant. Hur långt pendlingsavstånd till Umeå?

Runt 50 minuter till 1 timme. Norrbotniabanan som gubben ovan skriver ska vara tillgänglig om ca 8 år. Pendling blir lättare

Citat:
Ursprungligen postat av Trafikverket
Vi har börjat bygga den första sträckan mellan Umeå och Dåva. Den ska vara klar år 2026. Nästa sträcka mellan Dåva och Skellefteå ska vara klar år 2032.

https://www.trafikverket.se/vara-pro...rrbotniabanan/
__________________
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-07-19 kl. 11:32.
Citera
2024-07-19, 11:34
  #23
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ca 40 min från Umeå/Skellefteå med bil. Hyfsat bra jakt/fiske där . Skulle kunna tänka mig bo där, men inte bygga nytt som kostar minst dubbla priset vad ett befintligt hus kostar där (eller här). Skulle heller inte vilja flytta så långt från mina nära och kära.
Jobb spelar ingen roll då jag slutat med sådant.

Även om nu tomten är gratis så kommer man ändå få svårt att bygga ett hus för under 2 miljoner idag om man nu inte bara ska ha en stuga. Då man ska bo i bostaden i minst fem år så tror jag inte en sommarstuga är ok att bygga.
När du sen vill sälja ditt hus så kommer det nog bli ett mindre helvete om nu inte Northvolt eller annan stor industri väljer att bygga någon stor fabrik i närheten.

Två hus till salu och kostar runt miljonen.
https://www.hemnet.se/bostader?locat...s%5B%5D=940204

Hade det inte varit för vintern och mörkret så hade jag mycket väl kunnat tänka mig bo där uppe. Nu bor jag i en storstad men har inte mer kontakt med grannarna ändå.
Fördelen är att man skulle kunna bo billigt och kunna jobba mindre.
Citera
2024-07-19, 12:22
  #24
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Låter klockrent. Arbeta remote på nåt företag som har kontor i Umeå. Pendla in nån gång i veckan om man känner sig ensam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in