Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-20, 02:31
  #13
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det är inte svenska skattebetalares uppgift att försörja andra länders befolkning.
Vem säger att de här eritreanerna inte är svenska medborgare också?
Citera
2024-07-20, 02:35
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vem säger att de här eritreanerna inte är svenska medborgare också?
Jag har inte skrivit något om deras medborgarskap, oklart varför du riktar en frågan till mig.
Citera
2024-07-20, 02:50
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Min gissning är att polisinsatsen kommer vara massiv, i nivå med ett högriskderby, och några "motdemonstranter" kommer inte kunna närma sig festivalen. Lokalmedia, polis och politiker kommer samstämmigt beskriva festivalen som "allt gick lungt till". Att det krävdes 100-tals poliser under flera dygn för att två invandrargrupper från samma land inte skulle slå sönder varandra, och kostnaden för svenska skattebetalare, kommer vi inte få läsa ett ord om.
Får mig lite smått att tänka på "Vi såg det inte komma". Tyvärr.
Citera
2024-07-20, 02:51
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vem säger att de här eritreanerna inte är svenska medborgare också?
Är det relevant i deras politiska tillhörighet?
Citera
2024-07-20, 02:54
  #17
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Är det relevant i deras politiska tillhörighet?
Det är relevant, ja. För är de svenska medborgare så är det heller ingen skandal att svenska skattemedel spenderas. En svensk medborgare är en svensk medborgare oavsett krulligheten på huvudhåret.
Citera
2024-07-20, 02:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är relevant, ja. För är de svenska medborgare så är det heller ingen skandal att svenska skattemedel spenderas. En svensk medborgare är en svensk medborgare oavsett krulligheten på huvudhåret.
Usch vad du hittade huvudet på spiken. Tyvärr, ja. Men de olika falangerna bör separeras innan det bruna når det snurrnade elementet.
Citera
2024-07-20, 02:59
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det är relevant, ja. För är de svenska medborgare så är det heller ingen skandal att svenska skattemedel spenderas. En svensk medborgare är en svensk medborgare oavsett krulligheten på huvudhåret.

Det finns inget annat land i världen som bjuder in stora mängder invandrare från olika länder, etniciteter och religioner och låter dessa bli medborgare för att sedan år efter år i hög grad försörjas på skattepengar. Sverige sticker ut här. Att dessutom ge dessa invandrare skattemedel för att bibehålla utanförskap är inget annat än vansinne. I fallet eritreaner blir det dessutom gång efter gång allvarliga konflikter, inte bara internt utan även mot svenska poliser. Bara en vänsterliberal sympatisör kan se framgång i detta.
Citera
2024-07-20, 03:04
  #20
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det finns inget annat land i världen som bjuder in stora mängder invandrare från olika länder, etniciteter och religioner och låter dessa bli medborgare för att sedan år efter år i hög grad försörjas på skattepengar. Sverige sticker ut här. Att dessutom ge dessa invandrare skattemedel för att bibehålla utanförskap är inget annat än vansinne. I fallet eritreaner blir det dessutom gång efter gång allvarliga konflikter, inte bara internt utan även mot svenska poliser. Bara en vänsterliberal sympatisör kan se framgång i detta.
Vad spelar det för roll? Nu är det den vägen Sverige har valt. Vi kan tycka att det är märkligt och fel men uppenbarligen har inte majoriteten tyckt detta eftersom Sverige sedan 1975 har haft i stort sett vidöppna gränser. Det är många riksdagsval som förflutit sedan dess och människor har tydligen inte haft några problem med det under tiden så att nu komma och gnälla och kräva etniska speciallagar är konstigt. Ni bäddade själva sängen, sov nu i den.
Citera
2024-07-20, 03:07
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vad spelar det för roll? Nu är det den vägen Sverige har valt. Vi kan tycka att det är märkligt och fel men uppenbarligen har inte majoriteten tyckt detta eftersom Sverige sedan 1975 har haft i stort sett vidöppna gränser. Det är många riksdagsval som förflutit sedan dess och människor har tydligen inte haft några problem med det under tiden så att nu komma och gnälla och kräva etniska speciallagar är konstigt.

"komma och gnälla" - klassisk vänsterretorik. När argumenten tryter kommer personangreppen som ett brev på posten. Om du ogillar diskussioner finns andra webbsidor än just Flashback.

Läs trådstarten igen, försök hålla dig till diskussionsunderlaget.
Citera
2024-07-20, 03:15
  #22
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
"komma och gnälla" - klassisk vänsterretorik. När argumenten tryter kommer personangreppen som ett brev på posten. Om du ogillar diskussioner finns andra webbsidor än just Flashback.

Läs trådstarten igen, försök hålla dig till diskussionsunderlaget.
Jag håller mig till diskussionsunderlaget. Du frågade

Vad säger ni om detta?

och

Är det bra att anordna festivaler kopplade till utländska etniska grupper i Sverige? Fungerar det bra för integrationen?

Jag har svarat vad jag säger om detta och jag har även motiverat varför jag tycker som jag gör. Om du enbart vill ha svar av typen ”ööööh, det är för jävlit ut med blatarna” så får du specificera det i trådstarten. Annars riskerar människor att inte hålla sig till den konsensus du önskar.

Som sagt, jag har inga problem med att eritreaner håller festival i ett par dagar och ser inga skäl att reta upp mig på det. Att invandrare anordnar kulturella happenings sker överallt och jag har kunnat visa på flera exempel där svenskar gör samma sak utomlands. Att det kostar skattepengar spelar heller ingen roll eftersom en stor majoritet av festdeltagarna sannolikt är svenska medborgare. Att de blivit det är en helt annan fråga men de har inte invaderat Sverige, vi har själva släppt in dem och givit dem medborgarskap. Förstår du min poäng?
Citera
2024-07-20, 03:16
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag håller mig till diskussionsunderlaget. Du frågade

Vad säger ni om detta?

och

Är det bra att anordna festivaler kopplade till utländska etniska grupper i Sverige? Fungerar det bra för integrationen?

Jag har svarat vad jag säger om detta och jag har även motiverat varför jag tycker som jag gör. Om du enbart vill ha svar av typen ”ööööh, det är för jävlit ut med blatarna” så får du specificera det i trådstarten. Annars riskerar människor att inte hålla sig till den konsensus du önskar.

Som sagt, jag har inga problem med att eritreaner håller festival i ett par dagar och ser inga skäl att reta upp mig på det. Att invandrare anordnar kulturella happenings sker överallt och jag har kunnat visa på flera exempel där svenskar gör samma sak utomlands. Att det kostar skattepengar spelar heller ingen roll eftersom en stor majoritet av festdeltagarna sannolikt är svenska medborgare. Att de blivit det är en helt annan fråga men de har inte invaderat Sverige, vi har själva släppt in dem och givit dem medborgarskap. Förstår du min poäng?

Du lämnade dessvärre sakfrågan med orden "komma och gnälla".
Citera
2024-07-20, 04:19
  #24
Medlem
Inbördeskrig på svensk mark igen, blir intressant att kolla in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in