Citat:
Ursprungligen postat av
SugaredThoughts
PK-etablissemanget kommer aldrig att erkänna att #MeToo skapat ett klimat där folk blir mobbade till döds. Då lägger de hellre ner fallen och kniper tyst.
Är inte helt insatt i denna tragiska historia, ska försöka skumma igenom och fånga upp det viktigaste.
En faktor framstår redan; kvinnors inkvoterande på chefsposter inom typiska mansyrken och vad det kan innebära.
Är själv kvinna och anser att tredje vågens feminism, kvoteringshysterin, har orsakat en mängd samhällsproblem. Metoo-rörelsen är en viktig pådrivansfaktor här. Läser Orlers erkännande och blir j-ligt förbannad över denna fega individ. Jag får associationer till hur två kvinnor på typiskt väninnevis blåser upp en händelse, som går från fjäder till höna till elefant — och sen är det försent.
Linda Staaf är, när jag tittar närmare på hennes meriter, ett stort frågetecken.
Om jag, mycket ovetenskapligt och subjektivt, kokar ner hela historien handlar den för mig om två mediokra kvinnor, den ena feg, den andra kallhamrad, som triggar varann. Resten vet vi.