• 3
  • 4
2024-07-20, 15:10
Medlem
Sjuttiotalistens avatar
Är väl enklare för Postnords personal att öppna och sno innehållet i mindre/”lättare” paket.
Så de inte får ont i ryggen när de ska vrida på paketet och hitta öppningen
Citera
2024-07-20, 16:06
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Man kan inte ha ett samhälle där paket över 20kg anses vara "för tungt" bara för att personalen består av bögar och kvinnor!

Det måste väl för fan med dagens tekniska hjälpmedel gå att ordna !

Det måste väl för fan finnas NÅGON på postkontoret som klarar av lite tyngre/större paket !

Detta är för jävla ynkligt.

Ytterligare ett exempel på hur folk blir svagare och svagare

Handlar även om förvaringsutrymme på postkontor samt vikt på fordon.

Vad är så svårt med att få hämta ut på lagercentral?
Kosta på utkörning annars.
Citera
2024-07-20, 16:30
Medlem
Citat:
Tack för alla svar. Det var som jag trodde alltså, fjollerier som ligger bakom.

Ytterligare ett tecken på samhällets förfall.
Bär skiten själv, du skall ändå bara bära hem ett paket, då kan du också bära hem skiten från utlämningsstället och fuska fan inte med bil.
Verkar som att du är en vek man som inte orkar att bära hem ett litet paket.

Bar själv hem 60 liter kattsand 2 förpackningar á 20l i större ryggsäck och 2 förpackningar i var näve men inte fan lipade jag för det. Inte en aning om vad det vägde men det var nog betydligt mer än 20kg, hade även 1km att gå från busshållsplatsen där man hoppade av.
Citera
2024-07-20, 16:46
Medlem
Citat:
Så vitt jag förstår tar inte Postnord emot paket som väger över 20kg. Istället får man hämta det på nåt jävla centrallager alternativt försöka boka hemkörning.

Är det för det bara arbetar kvinnor/bögar på posten nuförtiden eller vad är grejen?

Varför skulle inte kvinnor o bögar ta emot paket?
Citera
2024-07-20, 19:10
Medlem
plaskets avatar
Det är inte PostNord som är problemet, det är utlämningsställena som inte hanterar tyngre paket.
Som andra redan nämnt så är det hemleverans som gäller vid tyngre paket.
Citera
2024-07-20, 19:27
Medlem
Megadolmes avatar
Jag köpte nytt kassaskåp, chauffören ställde ner det på fel sida av vägen, har jag rätt att få kompensation? Det är visserligen stoppförbud på min sida av gatan, men alla står där ändå när dom flyttar. Det är dålig stil, när man lagt ca 700 kr på transporten, tycker jag!

Det stod att de inte ingår att bära upp det, men att det skulle levereras till dörren? Kunde jag krävt att han bar över det till dörren? Nu hade jag en liten vagn som jag ställde det på o det gick smidigt att rulla över det på det upphöjda övergångsstället, så jag brydde mig inte. Men om man hade varit grinig?
Citera
2024-07-21, 17:41
Medlem
Hemleverans är ju bara för idioter som inte har nåt socialt liv, vem fan sitter hemma en hel kväll och väntar på att bud ska dyka upp?

Det är således inte en rimligt svar.

Det är däremot rimligt att i dessa tider, där postnord mestadels ägnar sig åt paket snarare än brev, åtminstone har någon som inte är kvinna eller bög på postkontoret och som kan hantera tyngre paket, det finns en anledning att flyttfirmor inte har kvinnor och bögar som anställda.
Citera
2024-07-21, 18:54
Medlem
Citat:
Hemleverans är ju bara för idioter som inte har nåt socialt liv, vem fan sitter hemma en hel kväll och väntar på att bud ska dyka upp?

Det är således inte en rimligt svar.

Det är däremot rimligt att i dessa tider, där postnord mestadels ägnar sig åt paket snarare än brev, åtminstone har någon som inte är kvinna eller bög på postkontoret och som kan hantera tyngre paket, det finns en anledning att flyttfirmor inte har kvinnor och bögar som anställda.

Men är du trög eller? Det har inte med Postnords "postkontor" att göra. Du har fått flera svar i tråden att det är ombuden dvs livsmedelsbutikerna/kioskerna som inte hanterar för tunga paket.
Postnords anställda hanterar ju tyngre paket, både på sina centraler men också vid hemkörning?
Har du en intellektuell funktionsnedsättning?
Citera
2024-07-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma
Men är du trög eller? Det har inte med Postnords "postkontor" att göra. Du har fått flera svar i tråden att det är ombuden dvs livsmedelsbutikerna/kioskerna som inte hanterar för tunga paket.
Postnords anställda hanterar ju tyngre paket, både på sina centraler men också vid hemkörning?

om 19kg paket hamnar på postnord - ej livsmedel/kiosk
varför kan inte 21kg paket hamna på postnord?
Citera
2024-07-22, 12:27
Medlem
micool87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knarkmamma

Jupp. Jag fick detta problem idag.
Man kunde få hemleverans på 20+ kg men tydligen inte hämta det på det närmaste ombudet utan fick åka in till centralen.
Nackdelen är ju om man inte är hemma då tvingas man nog åka till postcentralen.
Inbillar mig att vanligt folk som inte har hemmakontor tvingas då åka in till centralen.
Citera
2025-04-11, 18:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det är för att utlämningsställen bara lämnar ut upp till 20 kg.
Tyngre paket får du boka hemkörning på eller hämta på postterminal, så har inte något speciellt med PostNords personal att göra.
Men varför har ombud maxgräns 20 kg? Kan knappast ha med arbetsmiljö att göra.

Sjukt drygt Moment 22 i alla fall när fraktfirman nekar hemkörning på grud av "för långt att köra" OCH nekar lämna hos ombud för att "över 20kg".
Borde vara en rättighet att få till ombud, fattar inte vitsen med max 20kg när det ändå bara skall ligga tills man hämtar.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2025-04-11 kl. 18:26.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in