Citat:
"Jo, jag jobbade på Åsö i exakt 58 dagar. Under den tiden hann jag sätta mig in i bolaget, träffa alla stora kunder, träffa alla leverantörer, få in nya kunder, öka konverteringen på Google-annonserna med 30%, öka följarna på Instagram med 20% och interaktionen med 100%.
Allt gick med andra ord kanon. Utan förvarning eller indikationer fick jag sen vid ett styrelsemöte sparken rakt upp och ner av ägaren. Han som tidigare hade varit VD.
Det troliga är att han ångrade sig och inte tappa kontrollen över den dagliga verksamheten och jag hade varit helt fine med det om han själv hade sagt det. Men istället skyllde han på att marknadsföringsaktiviteterna inte hade levererat som förväntat. Vilket är ren bullshit.
Generellt ger man en VD sex månader på sig att lära känna bolaget och det efter en riktig introduktion (som jag aldrig fick) så man kan säga att jag blev duktigt blåst på konfekten (no pun intended).
När chocken hade lagt sig var det bara att ruska av sig och gå vidare. Mer peppad än nånsin nu göra roligt material."
Jävlar, första gången jag läser honom vara såhär transparent med vad som hänt. Herr Matgeek må vara en gris, men den där VDn är fan likadan.
PS. Mitt fel, det var en gammal video, han har inte rakat sig igen.
Trist; såg bättre ut som rakad. Varför laddar han upp gamla videor?