• 7
  • 8
2024-07-13, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Du citerar fel inlägg. Det första av de tre inläggen som #Yearling varnades för löd:

Som du kan se skriver han att totalt 38 000 ukrainska pansarfordon ("Tanks and IFV" och "Armored vehicles") förstörts. Detta är uppenbart befängt för var och en som följt kriget, vilket #Yearling har. Någon källa finns inte, och det är heller inte poängen.

Jag menar därför att nämnda inlägg väl kvalificerar sig som 0.03 Trams eftersom #Yearling är medveten om att påståendena är nonsens.
Det här är ju bara din åsikt:

”Detta är uppenbart befängt för var och en som följt kriget”

Riktigt tråkigt att du åsiktsmodererar. Lite mer opartiskhet skulle vara snyggt. Du är inget jävla sanningsministerium. Skärp dig för fan.
Citera
2024-07-23, 06:33
Medlem
Taeronais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det här är ju bara din åsikt:

”Detta är uppenbart befängt för var och en som följt kriget”

Riktigt tråkigt att du åsiktsmodererar. Lite mer opartiskhet skulle vara snyggt. Du är inget jävla sanningsministerium. Skärp dig för fan.

Jag förstår inte att en sån som farbror barbro tillåts vara moderator. Hen utnyttjar uppenbarligen sin ställning till att främja en viss åsikt.

När det gäller aktuella kontroversiella situationer som t.ex krig så råder det ju en slags informationsdimma, man kan hitta alla möjliga argument för vad som helst, vilket är ett beklagligt faktum, men någonstans måste sånt få skrivas, så har iaf alla människor en chans att komma med motargument, eller bara fråga efter källa, så får läsaren göra sin egen bedömning.

Man kan ju tycka att inlägg som bara går ut på att kalla någon för efterbliven bög som borde dödas, pga dennes ståndpunkt i en diskussion, borde uppfylla betydligt fler trams-kriterier.
Men det är väl okej sålänge inläggen är i linje med statsmaktens hållning.
Senast redigerad av Taeronai 2024-07-23 kl. 06:41.
Citera
2024-07-23, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taeronai
Jag förstår inte att en sån som farbror barbro tillåts vara moderator. Hen utnyttjar uppenbarligen sin ställning till att främja en viss åsikt.
Man kan ju tycka att inlägg som bara går ut på att kalla någon för efterbliven bög som borde dödas, pga dennes ståndpunkt i en diskussion, borde uppfylla betydligt fler trams-kriterier.
Men det är väl okej sålänge inläggen är i linje med Statens hållning.
Instämmer, det var till stor del därför jag lämnade Ukrainaforumet efter alltför många exempel på dessa dubbla måttstockar (och en rad varningar signerade av just denne moderator). Den undermåliga modereringen på det där forumet gör det i praktiken till en ekokammare som drar till sig troll och psykopater.
Citera
2024-07-23, 11:39
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Instämmer, det var till stor del därför jag lämnade Ukrainaforumet efter alltför många exempel på dessa dubbla måttstockar (och en rad varningar signerade av just denne moderator). Den undermåliga modereringen på det där forumet gör det i praktiken till en ekokammare som drar till sig troll och psykopater.

Ja, det är det enda raka om man inte tillhör NAFO-trollarmén. Tyvärr. Mods missbrukar gravt OT/trams regeln i trådar som rör kriget i Ukraina. Ingen förbättring i sikte heller utan ontopicinlägg försvinner spårlöst och användare som inte är Rysslandskritiska varnas och stängs av på löpande band. Det är ett rent haveri och det beror helt och hållet på mods som är sjukt partiska och allmänt odugliga.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in