Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 21:37
  #241
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Oddset på Kamala Harris sjönk inte efter hennes framträdande, men har sjunkit från 3.75 till 2.62 på några dagar.
Jag kommer satsa på Trump, inte för han är så mycket bättre utan för Kamala Harris inte är populär bland vanligt folk och det är dom som avgör valet.
Trump kommer vinna enkelt.
Om inte ens Hillary Clinton kunde slå Trump så kommer definitivt inte en svart kvinna göra det.
Glöm inte att Trump redan varit president i 4 år utan världen gick under.
Det amerikanska folket vågar inte chansa på Kamala Harris om Putin och Nordkorea blir hotfulla.

Bra sammafattat. USA gick som tåget 2016-2020 under Trump med låg inflation, låg illegal invandring och ordning och reda på relationerna med andra stormakter.

Amerikanerna minns det. Och många mittenväljare är livrädda för en svart woke-kärring.

Harris är bra för Sverige dock, hon kommer fortsätta trycka in pengar i Ukraina och vår säkerhet gynnas därför. Säkerligen bra för vårt handelsutbyte också.

Trump är bäst för amerikaner och för Amerikanska jobb och ekonomi.

Hillary föll mot Trump och nu tror dumma svenskar på riktigt att en svart Woke-kärring ska ta hem swing states. Jag orkar inte med nativiteten.
Citera
2024-07-23, 21:38
  #242
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Oddset på Kamala Harris sjönk inte efter hennes framträdande, men har sjunkit från 3.75 till 2.62 på några dagar.
Jag kommer satsa på Trump, inte för han är så mycket bättre utan för Kamala Harris inte är populär bland vanligt folk och det är dom som avgör valet.
Trump kommer vinna enkelt.
Om inte ens Hillary Clinton kunde slå Trump så kommer definitivt inte en svart kvinna göra det.
Glöm inte att Trump redan varit president i 4 år utan världen gick under.
Det amerikanska folket vågar inte chansa på Kamala Harris om Putin och Nordkorea blir hotfulla.

Definiera "vanligt folk "?

De utan utbildning, med keps bak o fram, som slår sin fru och gillar att titta på Simpsons på fredag?
Citera
2024-07-23, 21:39
  #243
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Nu står valet mellan en gammal gubbe och en företrädesvis ung kvinna.

Väljer hon Gavin Newsom som parhäst så är Trump /Vance helt körda

Har du sett Vance senaste framträdande? Så otroligt pinsamt. Han får ingen människa med sig. Vilket jävla felval.

Det bästa med honom är att man tänker på skor...
Citera
2024-07-23, 21:42
  #244
Medlem
Otroligt mycket desillusion i tråden och i media.

Hon saknar ju karisma totalt och framstår som inkompetent.
Jag tror ju inte hon kan vinna mot Trump.

I första debatten kommer Trump krossa henne och sedan droppar hennes siffror.
Räddningen är kanske abortfrågan.
Citera
2024-07-23, 21:42
  #245
Medlem
Styrkelyftares avatar
Äntligen får Demokraterna i USA lite bättre ”vind i seglen” efter bytet av toppkandidat. Den stora frågan är om det håller i sig och räcker fram till valet?

För världsfreden och för Sveriges och Europas del är presidentvalet i USA som bekant oerhört viktigt. Valet av president blir direkt avgörande för vår framtid även i Sverige och Europa i övrigt. Då duger inte en president som Trump som lovordar diktatorn i Nordkorea, eller fjäskar för diktatorn i Ryssland, prästväldet i Iran och kommunistpartiet i Kina.

Jag både tror och hoppas på Kamala Harris.
__________________
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-07-23 kl. 21:54.
Citera
2024-07-23, 21:43
  #246
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Allt är bättre en psykopaten/narcissten Donald T!

Hur han sol och vårat hela Republikanska partiet är bortom allt förnuft!

Kan du inte berätta för oss vad det värsta som skedde med USA var under Trumps förra mandatperiod 2016-2020? I och med att han är så dålig.
Citera
2024-07-23, 21:43
  #247
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlastar
Bra sammafattat. USA gick som tåget 2016-2020 under Trump med låg inflation, låg illegal invandring och ordning och reda på relationerna med andra stormakter.

Amerikanerna minns det. Och många mittenväljare är livrädda för en svart woke-kärring.

Harris är bra för Sverige dock, hon kommer fortsätta trycka in pengar i Ukraina och vår säkerhet gynnas därför. Säkerligen bra för vårt handelsutbyte också.

Trump är bäst för amerikaner och för Amerikanska jobb och ekonomi.

Hillary föll mot Trump och nu tror dumma svenskar på riktigt att en svart Woke-kärring ska ta hem swing states. Jag orkar inte med nativiteten.

Tror du att det var Trumps förtjänst att det var låg inflation? Du måste vara riktigt jävla DUM I HUVUDET! 🤣🤣

Vet du vad FED är?

Tänk efter och återkom om det går upp ett ljus. Men jag tvivlar på att klarar av det.
__________________
Senast redigerad av SvenBergman 2024-07-23 kl. 21:46.
Citera
2024-07-23, 21:44
  #248
Medlem
Även om jag hoppas på Harris tycker jag att Aftonbladet och Expressen blåste upp denna mätning lite väl stort, mätningar kommer visa olika, fanns hela tiden de som visade att Biden ledde, även om Trump ledde fler. Dessutom är det inte säkert att två procentenheter är tillräckligt för att vinna swing States.

Men förstås, bättre att hon leder än att hon ligger under, så är det med varje mätning. Och även om jag är partisk så tror jag att hon är en svårare motståndare till Trump än vad Biden hade varit, ett helt annat driv, kommer orka hålla fler valmöten, troligen bättre förutsättningar att få unga att gå och rösta ö, inte minst unga kvinnor.
Med det sagt inte säkert att det räcker, valet kommer troligen bli oerhört jämnt.
Citera
2024-07-23, 21:45
  #249
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Har du sett Vance senaste framträdande? Så otroligt pinsamt. Han får ingen människa med sig. Vilket jävla felval.

Det bästa med honom är att man tänker på skor...

I USA röstar amerikaner, inte skitnödiga svenskar. Vance skulle aldrig funka i Sverige, men valet är i USA.
Citera
2024-07-23, 21:45
  #250
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Man får ju hoppas att det ändrar sig.

Trump är ju utan tvekan den bästa kandidaten.

Jag menar kolla vilka det är som röstar på Kamala/biden.

Dom har ju uppenbart en skruv lös.
Det är ofta Vänstermuppar deluxe.
Som enbart baserar allt på känslor. Dom tycker fortfarande att det inte är nåt fel på biden...

Hur i helvete kan man inte se att Biden är dement?

Media är dock starka och kan påverka valet enormt mycket.

Trump är ju en skön snubbe som kommer skitbra överens med alla ledare i hela världen.
Han får saker gjort
Förstår inte varför folk är så negativa till trump

Det finns en jävla massa "sköna snubbar" som skakar galler i den vida världen. Är inte det att "basera allt på känslor" att gå all in på någon man vet har gjort en jävla massa otyg men sopa det under mattan för att du tycker han är en "skön snubbe"...
Citera
2024-07-23, 21:49
  #251
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Jag gillar Joe Bidden, han har gjort mycket under sina år som president både för Europa och USA och jag litar på att demokraterna har plockat fram en värdig efterträdare i Kamala Harris.
Bara det faktumet att Putin, Orban och Netanyahu föredrar Trump borde räcka som argument för Harris.
Är det positivt att Biden öppnat upp gränserna och låter miljoner invandrare strömma in ?
Citera
2024-07-23, 21:49
  #252
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Trumps hjärndöda mobb är vakna ikväll märker jag...

Den där snubben skulle aldrig våga snacka så där i verkliga livet. Likt alla MAGA kramare här så är man tuffa bakom tangenterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in