Naturligtvis är allt detta tragiskt! Man ska inte bli mördad bara för att man kommer från en dysfunktionell familj.
Men bar genom att titta på de bilder och filmer som länkats till här så ser man ju att det måste till ett tydligare samarbete mellan skola/socialtjänst och polis. Och kan man inte som vårdnadshavare ta hand om sina barn måste samhället kliva in. Det gäller nog både BO och MGM.
Är det någon som vet varför BO verkar ha varit placerad någon annanstans?
Appen heter Douyin i Kina och är inte "förbjuden". Det är naturligtvis inte heller Kina som lägger upp saker‚ vare sig på Douyin eller Tiktok, utan användarna. Att användarna på Tiktok lägger upp annat än användarna på Douyin är knappast Kinas fel, utan har samma orsak som att du postar paranoida idiotier på Flashback: ett uppfuckat samhälle.
Ser man på, det finns fortfarande livs levande Putin-troll som härjar på Flashback och som såg sig tvingade att gå in och försvara Kina. Douyin är inte samma sak som Tiktok. Stenhårt censurerat innehåll till att börja med och inte samma virala videos som hjärntvättar vår yngre generation.
Verkar vara en otroligt trasig familj, Emilias moster skriver om hennes och Emilias mammas uppväxt på Facebook i samband med att mamman dött:
Det har varit många tuffa år med en alkoholiserad mamma ,
Det har varit 16 placeringar på familjehem och hvb hem.
En mamma som du aldrig kan lita på .
Som lovar att den ska vara nykter men aldrig håller sitt ord.
En mamma som man alltid behöver underhålla på bra humör så hon inte blev arg och började slå på en.
En mamma som bryter ner dig psykiskt i alla år.
En mamma som misshandlar dig både psykiskt och fysiskt .
En mamma som hotar att döda din katt och slänga ut den från balkongen om du inte gör som hon vill.
En mamma som du vill ska vara stolt över dig och att du ska få beröm när du gjort ngt bra men ist får svaret , det behöver jag inte för jag e din mamma .
En mamma som slog sina barn.
En mamma som gör dig livrädd varje gång du går på stan och ser en ambulans och du tänker nej den är på väg hem till oss.
En mamma du hatar men samtidigt älskar .
En mamma som sjukanmäler dig från skolan för att hon vill att du ska sitta hemma med henne när hon är full.
En mamma som tvingar dig som 10 åring stå utan för affären och fråga folk om dom kan köpa öl till din mamma.
En mamma som stryper dig med en halsduk för att du sa något dum inför hennes vänner.
En mamma som säger till din gravida syster , jag hoppas att ditt barn dör .
En mamma som sitter barnvakt till hennes barnbarn full.
En mamma som sa till dig att du var äcklig och ful.
En mamma som mobbade dig .
En mamma som sa att du var värdelös.
En mamma som inte fanns till hands.
En mamma som tvingade din syster att slå dig när hon inte orkade.
En mamma som fick dig att tro att detta var ett normalt liv.
En mamma som visade dig att du inte förtjänade kärlek.
En mamma som väcker dig mitt i natten och sliter upp dig i håret för att hon haft en snedfylla.
En mamma som skrämde sina barn med sina gula ögon i mörkret när dom visste att dom skulle få stryk.
En mamma som blir vräkt från varje lägenhet hon bott i.
En mamma som låter hennes pedofil fyllekompisar nära sina barn .
En mamma som hamnar i fyllecell.
En mamma som sover på gatan.
En mamma som förstörde varje födelsedag och julafton.
En mamma som gjorde av med alla dina saker .
En mamma som alla kompisar tycke om för det var alltid fest hemma .
En mamma som var snäll mot alla andra förutom sina barn.
En mamma som kallade dig tjock och hora .
En mamma aldrig stod för sina handlingar och erkände att hon gjort fel.
En mamma som sa att det var ditt fel att hon drack.
En mamma som inte lät dig träffa din pappa.
En mamma som sa att allt var pappas fel och att han valde bort dig .
En mamma som kunde ringa mitt i natten och hota dig när hon var full .
En mamma som du alltid fick vara mamma till.
En mamma som fick dig att växa upp för snabbt .
En mamma som gav dig psykiska problem med vuxenlivet .
En mamma som gav dig svårt att lita på folk.
En mamma som lärde dig att leva i kaos
Inte så konstigt att dottern Emilia sedan blev skev och placerad på hem själv, äpplet faller inte långt från trädet. Om Emilia nu var på SiS-hem, varför släppte socialtjänsten hem henne igen? Hon hade säkert levt idag om hon blivit familjehemsplacerad i en annan del av landet.
Senast redigerad av bonjovi 2024-07-24 kl. 14:54.
Verkar vara en otroligt trasig familj, Emilias moster skriver om hennes och Emilias mammas uppväxt på Facebook i samband med att mamman dött:
Det har varit många tuffa år med en alkoholiserad mamma ,
Det har varit 16 placeringar på familjehem och hvb hem.
En mamma som du aldrig kan lita på .
Som lovar att den ska vara nykter men aldrig håller sitt ord.
En mamma som man alltid behöver underhålla på bra humör så hon inte blev arg och började slå på en.
En mamma som bryter ner dig psykiskt i alla år.
En mamma som misshandlar dig både psykiskt och fysiskt .
En mamma som hotar att döda din katt och slänga ut den från balkongen om du inte gör som hon vill.
En mamma som du vill ska vara stolt över dig och att du ska få beröm när du gjort ngt bra men ist får svaret , det behöver jag inte för jag e din mamma .
En mamma som slog sina barn.
En mamma som gör dig livrädd varje gång du går på stan och ser en ambulans och du tänker nej den är på väg hem till oss.
En mamma du hatar men samtidigt älskar .
En mamma som sjukanmäler dig från skolan för att hon vill att du ska sitta hemma med henne när hon är full.
En mamma som tvingar dig som 10 åring stå utan för affären och fråga folk om dom kan köpa öl till din mamma.
En mamma som stryper dig med en halsduk för att du sa något dum inför hennes vänner.
En mamma som säger till din gravida syster , jag hoppas att ditt barn dör .
En mamma som sitter barnvakt till hennes barnbarn full.
En mamma som sa till dig att du var äcklig och ful.
En mamma som mobbade dig .
En mamma som sa att du var värdelös.
En mamma som inte fanns till hands.
En mamma som tvingade din syster att slå dig när hon inte orkade.
En mamma som fick dig att tro att detta var ett normalt liv.
En mamma som visade dig att du inte förtjänade kärlek.
En mamma som väcker dig mitt i natten och sliter upp dig i håret för att hon haft en snedfylla.
En mamma som skrämde sina barn med sina gula ögon i mörkret när dom visste att dom skulle få stryk.
En mamma som blir vräkt från varje lägenhet hon bott i.
En mamma som låter hennes pedofil fyllekompisar nära sina barn .
En mamma som hamnar i fyllecell.
En mamma som sover på gatan.
En mamma som förstörde varje födelsedag och julafton.
En mamma som gjorde av med alla dina saker .
En mamma som alla kompisar tycke om för det var alltid fest hemma .
En mamma som var snäll mot alla andra förutom sina barn.
En mamma som kallade dig tjock och hora .
En mamma aldrig stod för sina handlingar och erkände att hon gjort fel.
En mamma som sa att det var ditt fel att hon drack.
En mamma som inte lät dig träffa din pappa.
En mamma som sa att allt var pappas fel och att han valde bort dig .
En mamma som kunde ringa mitt i natten och hota dig när hon var full .
En mamma som du alltid fick vara mamma till.
En mamma som fick dig att växa upp för snabbt .
En mamma som gav dig psykiska problem med vuxenlivet .
En mamma som gav dig svårt att lita på folk.
En mamma som lärde dig att leva i kaos
Inte så konstigt att dottern Emilia sedan blev slev och placerad på hem själv, äpplet faller inte långt från trädet. Om Emilia nu var på SiS-hem, varför släppte socialtjänsten hem henne igen? Hon hade säkert levt idag om hon blivit familjehemsplacerad i en annan del av landet.
Om det är morsan? som syns på någon insta så tycker jag hon ser vädigt ung ut, kan hon fått dottern när hon var 13-15 år gammal?
Man ser i en utav hennes TikToks, att hon befinner sig i ett boenderum på en institution, troligtvis SIS. Så den här flickan och familj har garanterat varit föremål för socialtjänsten. Tragiskt
Senast redigerad av Acta-Non-Verba7 2024-07-24 kl. 15:10.
Alltså, hittar du på eller är detta nåt man kan läsa om i tex lokalpressen?
Det finns bland annat en tråd om samma tillvägagångssätt i La här och vars dom kom för bara nån månad sedan, sök Landskrona och läs fup.
Exakt samma.
Finns flera andra de senaste åren som inte nått media men som trots det skett.
Detta vet alla med barn i den åldern i och kring stan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!