2024-07-24, 16:16
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryster
Det handlar om Emilias mamma och mosters uppväxt Alltså Emilias mormor som var alkholiserad

Fy vad tragiskt. Alkoholism var nog bara toppen på isberget, det måste finnas psykisk sjukdom bakom det beskrivna beteendet. Som antagligen har en viss ärftlighet.
Citera
2024-07-24, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Varför satt em*lia på SIS-hem?

Det vill jag inte gå in på tycker inte det är upp till mig att säga det. Huvudsaken är att hon fick komma hem och bo med sin mamma igen vilket hon gjorde. Tjejen som är mg träffade Emilia på sis. De lärde känna varandra där 6 mån.
Citera
2024-07-24, 16:18
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Varför satt em*lia på SIS-hem?
Hon satt inte på ett SIS-hem längre.

Hon har tydligen bott med sin mamma den senaste tiden.
Citera
2024-07-24, 16:19
Medlem
[quote=Sjukassan|88968326]Men det är araben som är mg Emilia är halv rom. Hsr du inte läst??[/QUOT
Hemskt detta.
Så arabiska flickan M, är också Kristianstads-bo?
Så ett pyjamas-party ordnades på annan ort , o syftet var att slå ihjäl Emilia.
Någon undrar hur flickorna kom fram till mordplatsen, ja vem körde dem?
(Och de vuxna anhöriga hyste ingen oro över pyjamas-partyt, som ordnades i annan stad.)
Antar alla vi vuxna
tänker till när sådant här händer,
tonarpartyn kan gå över styr,en grupp så unga
som ska festa utan vuxnas tillsyn, är verkligen röd-flagg.
Citera
2024-07-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det vill jag inte gå in på tycker inte det är upp till mig att säga det. Huvudsaken är att hon fick komma hem och bo med sin mamma igen vilket hon gjorde. Tjejen som är mg träffade Emilia på sis. De lärde känna varandra där 6 mån.

Om ens barn säger att hon vill åka iväg drygt 8 mil bort för att träffa någon man suttit på SIS med, då förstår man väl att de inte tänker sitta hemma och dricka läsk och äta popcorn??
Citera
2024-07-24, 16:25
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gsuschriist
https://imgur.com/a/kcVjORA
Det är iallafall bekräftat av henne själv att hon varit på sis. Vet inte om videon på tiktok är kvar men tog en skärmdump på kommentarerna när jag såg den innan idag. Hon har kommit ut senast 6/12 därifrån.

Flera av klippen på hennes TikTok är inifrån SIS.
Citera
2024-07-24, 16:27
Medlem
JunkerWolands avatar
OBS FÖR ER MED AUTISM:
När folk har sagt pyjamasparty är dom ironiska.

Jag tror att BOs liv är så långt ifrån eran verklighet och barndom, att det skulle behövas en hel föreläsning för att ni ens skulle förstå vad som försiggår i en sådan fjortonårings huvud.

Ge er iväg ifrån tråden nu med era funktionsvarierade frågor, se så!
Citera
2024-07-24, 16:30
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Det finns bland annat en tråd om samma tillvägagångssätt i La här och vars dom kom för bara nån månad sedan, sök Landskrona och läs fup.
Exakt samma.
Finns flera andra de senaste åren som inte nått media men som trots det skett.
Detta vet alla med barn i den åldern i och kring stan.

När du skriver att "detta vet alla", finns det något syfte i själva gruppen utav dom som utför dåden?
Är det själva grejen att göra, om och om igen?
Eller är det att en gör det och alla andra blir vittnen?
Handlar det om att komma undan med brottet?
Sist då är det enbart för att röka ut vem som skulle tjalla som man fortsätter att dräpa? för att visa att åtminstone en person menar allvar?
Vad finns bakom? är det en fasad framför illegal handel? parallella levnadsförhållanden? relationsdrama eller kuk-karuseller?

Vad vet ni mer? eller lever ni alla i skräck?
Citera
2024-07-24, 16:30
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
OBS FÖR ER MED AUTISM:

Jag tror att BOs liv är så långt ifrån eran verklighet och barndom, att det skulle behövas en hel föreläsning för att ni ens skulle förstå vad som försiggår i en sådan fjortonårings huvud.

Nej, det kommer från mosterns inlägg väl, där hon berättat om partyt?
Citera
2024-07-24, 16:31
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JunkerWoland
OBS FÖR ER MED AUTISM:

Ja, det är fan helt makalöst att vissa verkar vara så blåsta att de tror att de är två barnsliga tonåringar som ska ha ett pyjamaparty med chips, godis och läsk och en hög med skräckfilmer att beta av.

Såna här tonåringar är inte som många av oss andra var när vi var i den åldern.
Citera
2024-07-24, 16:32
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Men vadå är BO i samma ålder som MGM? varför säger isf polisen att BO är runt 25-35års åldern då. Sånt ser man ju, visst att brudar kan sminka sig så dom ser ut som 40 om de skulle vara så plus diverse inplantat och botox/fillers. Men så jävla fel kan man ju inte ta på en person

OM det är denna försvunna 14-åring, och polisen beskriver henne som runt 25-30 år är det någon som varken ska jobba som polis eller på systembolaget.

Landskronapolisen kanske har tagit en brådmogenkurs med Kapten Klänning: https://www.youtube.com/watch?v=vUXedgmQfl8
Citera
2024-07-24, 16:34
Medlem
Teabag-ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ja, det är fan helt makalöst att vissa verkar vara så blåsta att de tror att de är två barnsliga tonåringar som ska ha ett pyjamaparty med chips, godis och läsk och en hög med skräckfilmer att beta av.

Såna här tonåringar är inte som många av oss andra var när vi var i den åldern.

Men nej men man ljuger ju till mostern fattar du väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in