2024-07-25, 12:17
Medlem
Nu börjar de hända saker varje dag, redan 3 personer som sitter där dom ska sitta. Och jag har sagt att de är 3 som utfört de här, så de låter rimligt. Sen har givetvis alla tre varit delaktiga på olika sätt (en mördare och två medhjälpare?). Och jag kan inte släppa att de skriker svartsjuka på något sätt kring detta, de som talar emot de är den utdragna processen, man brukar inte plåga sitt offer som har skett här.
Citera
2024-07-25, 12:19
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutaknut
Tror att hennes "kompis" lockade henne till Landskrona för att någon kille som hon troligen gillar frågade om hon kände någon lättlurad som hon kan fixa komma dit för att "ha kul". Denna eller dessa killar har säkerligen redan planerat vad dom skulle göra med henne. Så jävla onskefullt att man önskar att dödsstraff återinskaffades.

Inte osannolikt att en kille är med i bilden. Men handlar snarare om svartsjukedrama i så fall. "Kompisen" lurar henne att ta tåget för att komma på ett "pyjamasparty" (det där pyjamaspartyt fanns aldrig). Det utlovas att killen ska vara där. Istället blir hon frihetsberövad av "kompisen" och av någon mer. Killen ifråga är inte där såklart, snarare någon annan kille som är vän med "kompisen". Dessa två har planerat detta och utför detta tillsammans. Eller nåt sånt.
Citera
2024-07-25, 12:21
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nu börjar de hända saker varje dag, redan 3 personer som sitter där dom ska sitta. Och jag har sagt att de är 3 som utfört de här, så de låter rimligt. Sen har givetvis alla tre varit delaktiga på olika sätt (en mördare och två medhjälpare?). Och jag kan inte släppa att de skriker svartsjuka på något sätt kring detta, de som talar emot de är den utdragna processen, man brukar inte plåga sitt offer som har skett här.

Är väl 2 misstänkta de tagit in?
Citera
2024-07-25, 12:25
Medlem
-Dizzy-s avatar
Är inte detta lite likt "Sturebymordet", det som hände vid sockenplan i Stockholm för många år sen, när 15åriga Therese Johansson Rojo blev mördad.
Citera
2024-07-25, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Uppvuxen med en alkis mamma som misshandlade henne fysiskt och psykiskt. Ingen kärlek. Är det surprise att mamman blev sådär?

Det var väl mormodern som var alkohoholist?
Citera
2024-07-25, 12:38
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Är inte detta lite likt "Sturebymordet", det som hände vid sockenplan i Stockholm för många år sen, när 15åriga Therese Johansson Rojo blev mördad.

Med betoning på lite i så fall. Liknande på så vis att de var i samma ålder och att det handlade om svartsjuka (vilket vi inte än vet om så är fallet med Emilia). Men Therese blev strypt under en fest av en kille hon strulat med, pga att killens nys flickvän hetsade honom till det. I detta fall verkar de lurat ut Emilia med syfte att döda henne, bundit och torterat henne o.s.v.
Citera
2024-07-25, 12:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88

Var har du hittat uppgiften om en tredje gripen person?

Letat runt lite, men än har det inte kommit någon sådan uppgift i Expressen, AB, DN eller SvD:

SvD:

"Ytterligare en ung person har gripits misstänkt för mordet på en 14-årig flicka i Landskrona. Sedan tidigare är en flicka under 15 år misstänkt i fallet."
//
"”Den misstänkte är för närvarande gripen efter att ha varit anhållen i utevaro”, står det i handlingarna från tingsrätten. Personen förhördes under onsdagen."

https://www.svd.se/a/0VV5a2/ytterlig...a-i-landskrona

AB:

"Det handlar om en ung person som nu kopplas till mordet, enligt handlingar från tingsrätten.

Sedan tidigare är en flicka under 15 år misstänkt i fallet.
"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ariga-flickan

Det verkar som att denna person varit misstänkt tidigt, men har hållit sig undan (min spekulation). Detta, om det är fallet, skulle ju kunna peka på delaktighet i detta brott.

Inte har den första gripna tjejen klarat av att hantera BO på ett sådant sätt med silvertejp både på händer och fötter till detta område.
Citera
2024-07-25, 12:41
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Det var väl mormodern som var alkohoholist?
Jo precis, personen du länkat till har skrivit att det inte är någon surprise att mamman blivit sådär. Emilias mamma blev alltså skev pga psykisk och fysisk misshandel från sin mamma (Emilias mormor) och gissningsvis är det en av flera anledningar till varför Emilias mamma inte klarade av att vara en fungerande mamma åt Emilia.
Citera
2024-07-25, 12:43
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Var bodde Bo och mamman?
(FB) Flicka mördad, annan flicka misstänks för mordet, Landskrona (2024-07-23)
Citera
2024-07-25, 12:43
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Okey. I min värld är det oansvarigt. Detta hände för mig också, och då bodde sonen inte längre än en halv timmes promenad från mig. Blev uppringd mitt i natten, om man skulle ringa ambulans, för att min son hade en alkohol förgiftning. Kull va?!
Jag har fem barn och har haft 0 sådana samtal gällande dem.

I det här fallet handlar det om en flicka som blivit mördad av jämnåriga - det är mördarnas vandel som kan ifrågasättas, inte flickans.
Pyjamasparty är dessutom något man snarare förknippar med oskyldig sammankomst för unga tjejer och barn och inte något vrålfestande.
Citera
2024-07-25, 12:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Fast val av umgänge är ju delvis något som kommer från de värderingar man har med sig hemifrån.
Jag är övertygad om att ingen räknade med att ett pyjamasparty skulle ha ingredienser av mord och våld.

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
I min värld är det normalt att sova över såvida föräldrarna är tillräckligt bekanta med de andra barnens föräldrar. I annat fall har de inget där att göra.
I vilken ålder får dina barn kliva ur sandlådan och välja umgänge utanför din krets?
Om hon inte ens bott hos mamma tidigare - innebär det att hon då skall hållas i isolering tills hon blir 18 år?
Eller i vilken ålder är det lämpligt att barn skaffar sig kontakter utanför föräldrarnas närmaste krets?

Givet avståndet - är det väl dessutom ganska troligt att denna kompis är en äldre kontakt än boendet hos mamman som nyss kommit till stånd.
I så fall är det fosterföräldrar eller andra ansvariga du skall rikta dig mot om du nu anser att offer och deras anhöriga är ansvariga för sin egen död i liknande sammanhang.
Citera
2024-07-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tror jag hittade henne på fb. Är det kontot där hon har blå tröja? I så fall kan jag bekräfta att halsbandet har Irans form.

Inte på något sätt är det Irans karta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in