2024-07-25, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Pensjonistforening, kan det vre Lions Club? Som Bollemannen er medlem av og som Lensmann Bruun har mottatt pris fra og muligens er medlem av? Lions og Rotary skal vre det samme, bare at Lions er for eldre menn som ikke lengre er aktiv i arbeidslivet.
De har facebookside, Lrenskog Lions, og det ser jo ut som en pensjonistforening da.

kjre ut startpakker til noen f kroner dekker ikke bensinregninga engang s det m ha vrt i forbindelse med noe annet.

Kan tenke meg at der er en pensjonistforening som hadde rend i butikker fra fr, feks henting av mat som er i ferd med g ut p dato som de bringer videre til trengende.

Men det er langt fra der til at noen har nasket startpakker for bruk i et drap.
Citera
2024-07-25, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
kjre ut startpakker til noen f kroner dekker ikke bensinregninga engang s det m ha vrt i forbindelse med noe annet.

Kan tenke meg at der er en pensjonistforening som hadde rend i butikker fra fr, feks henting av mat som er i ferd med g ut p dato som de bringer videre til trengende.

Bunnprisbutikken hadde trolig kjpt flere Telia forhndsbetalte startpakker med kontantkort fra Telia. Det er mest vanlig at butikkene kjper direkte fra teleoperatorerna, som i dette tilfellet er Telia.
Citera
2024-07-25, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Bunnprisbutikken hadde trolig kjpt flere Telia forhndsbetalte startpakker med kontantkort fra Telia. Det er mest vanlig at butikkene kjper direkte fra teleoperatorerna, som i dette tilfellet er Telia.

Siden er det Posten som deler ut pakkene til mottakeren som i dette tilfellet var Bunnprisbutikken.

Og s har nok GM tenkt p datadirektivet om hvor lenge dataene lagres og dermed har GM rmt og blitt tatt av Politiet. S alt har vrt veldig nye planlagt, med andre ord.
Senast redigerad av Braskamin58 2024-07-25 kl. 12:45.
Citera
2024-07-25, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58

Siden er det Posten som deler ut pakkene til mottakeren som i dette tilfellet var Bunnprisbutikken.

Og s har nok GM tenkt p datadirektivet om hvor lenge dataene lagres og dermed har GM rmt og blitt tatt av Politiet. S alt har vrt veldig nye planlagt, med andre ord.

N var det en pensjonistforening som kjrte ut startpakkene s jeg skjnner ikke hvorfor du sier at det var posten.

Kan jo bli svimmel av alt tvet her.
Citera
2024-07-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Dette tror jeg du har rett i!

Det er ikke bare det at de henlegger siktelsen mot TH - de har siktet en skurk PSS og spilt inn en kriminell entreprenr.

Nr de i tillegg forteller oss at de har 10 etterforskere p saken betyr det at de har noe konkret g etter.

Hadde jeg vrt GM hadde jeg sovet veldig drlig.
Jeg tror GM har drevet mye med svindel generelt. Alvorlighetsgraden har kt med tiden.

Sprs om noen aktuelle sim-kort kan kobles til PSS:

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Kanskje sim-kortet kan kobles til PSS? Var det brukeren av dette sim-kortet som ble etterlyst?

VG Fredag 30. september 2022; "Den nye drapssiktelsen ble tatt ut kort tid etter at st politidistrikt gikk pent ut i begynnelsen av mai og etterlyste brukeren av et konkret telefonnummer som knyttes direkte til planleggingen av Anne-Elisabeth Hagens forsvinning. Det er uklart om etterlysningen har en sammenheng med den nye siktelsen."

Et eksempel p hvem som kjper et stort antall sim-kort.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...ejkrecensioner

"Sandra utrustades med fyra laptops och en prm fylld av sim-kort fr att lura folk att bli kunder hos Rive juridiska byr.

Skapa 500 Googlekonton och lt dem ligga p hg, instruerade Rives grundare Richard Olsson i ett inspelat samtal som SVT:s Dokument inifrn ftt tillgng till."
Citera
2024-07-25, 20:24
Medlem
Nevnte ikke Bolony tidlig at en i nr krets av av TEH drev storstilt med nettsvindel?
Citera
2024-07-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
VG gjorde ihvertfall et poeng av at det var en pensjonistforening som kjrte ut disse sim-kortene.
Uten at det ble forskt gjre noe videre poeng ut av akkurat den opplysningen.

Men hvis det frst skulle vre en pensjonistforening som var relevant i en slik sammenheng, s
ligger vel kanskje Orkla sin ikke s langt ned p listen, akkurat.

Str i denne artikkelen.
hvor mange pensjonister i Orkl@ kjrer ut simkort i Oslo. Kan ikke vre like mange som TS henviser til.
Citera
2024-07-26, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
hvor mange pensjonister i Orkl@ kjrer ut simkort i Oslo. Kan ikke vre like mange som TS henviser til.
Bunnpris hrer til Norgesgruppen. ASKO leverer varer til butikkene:
Citat:
Jeg ser ingen kobling til Bunnpris og Orkla. Alle Bunnpris-butikkene er visstnok en del av Norgesgruppen, ASKO leverer varer til butikkene.

https://www.norgesgruppen.no/presse/...npris-og-asko/

"Den utvidede samarbeidsavtalen vil gjelde fra 1. januar 2017, og omfatter distribusjon av varer fra ASKO til alle Bunnpris sine butikker i Norge."
Citera
2024-07-26, 02:52
Medlem
Pensjonistforeningen kjrte ut Telia sine startpakker kontantkort for salg i detaljhandelen.

Da m man g ut fra at Telia nsket tilby sine kontantkort i de samme utsalgsstedene som Telenor, Ice og eventuelt andre tilbydere.

Alts, alle slags butikker, koisker, bensinstasjoner som har, eller hadde, startpakker kontantkort for salg til kundene sine.

Dette har ingenting med hvem som leverer varene til den enkelte butikk, eller den enkelte kjede, gjre.
Citera
2024-07-26, 04:32
Medlem
Det kan jo hende at pensjonistforeningen har kjrt ut diverse med budbil for ASKO
Citera
2024-07-26, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
For de som er interessert og har Netflix s vil jeg tipse om at siste episode i Los Angeles-sesongen av dokumentarserien "Homicide" tar for seg en sak som er skremmende lik Hagen-saken.

Et ektepar i LA driver et eiendomsfirma sammen, hvor kona plutselig forsvinner en helg og mannen melder henne savnet.
Etterhvert kommer det frem at kona den siste tiden har begynt gi signaler om at hun ikke er fornyd med livet sammen med ektemannen og kan ha foresltt skilsmisse.

Mannen foreslr og prver spille inn bde fremmede kidnappere (han setter igjen bilen hennes, med hennes blod i, ulst med nkkelen i tenninga i et tvilsomt nabolag slik at den skal bli stjlet, noe den blir), og en av sine egne forretningsforbindelser, og konas personlige trener.

Til slutt fr man utelukket alle andre spor enn ektemannen, og motivet anses frst og fremst vre at han ikke ville dele deres betydelige formue og verdier i eiendommer ved en skilsmisse, sekundrt at kona hadde en livsforskring han var mottager av.

Liket av kona blir aldri funnet, men han blir dmt for drapet p henne. Drapet skjedde i 2001.
Sludder og vs! Jeg ser ingen likhetstrekk med Hagensaken og saken du refererer til.
AEHs bil ble aldri stjlet og i Hagensaken har politiet dessuten utelukket ektefellen.
Citera
2024-07-26, 21:47
Medlem
Citat:
Sludder og vs! Jeg ser ingen likhetstrekk med Hagensaken og saken du refererer til.
AEHs bil ble aldri stjlet og i Hagensaken har politiet dessuten utelukket ektefellen.

Hadde alt vrt 100% likt s ville du likevel skrevet sludder og vs fordi det ikke sndde i Los Angeles dagen fr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in