2024-07-25, 12:50
Medlem
Är R*sim verkligen ett efternamn?

Alla tycks heta det i förnamn.
Citera
2024-07-25, 12:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
"Pyjamasparty" låter som något kodord för något helt annat som det är värt att åka en söndagkväll från Tollarp till Landskrona för. Något med snabbare aktivering av hjärnans belöningssystem.

Tvivlar på att MGM har bostadsförhållanden så att hon klarar av att ordna ett party över huvud taget. Men det "party" de bägge hade i tankarna funkade kanske lika bra i en gammal nerklottrad godsvagn "on the city's ripped backside".
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2024-07-25 kl. 13:00.
Citera
2024-07-25, 12:54
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Det kan vara så enkelt att mamman försökt ta sig ifrån ett destruktivt förhållande, soc tar barnet och den vuxna får klara sig själv. En förklaring till fosterhemsplacering

Tror det är värre än så. Det är väldigt svårt att få barn placerade i fosterhem. Ligger nog ganska svåra förhållanden bakom.
Citera
2024-07-25, 12:55
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
(FB) Flicka mördad, annan flicka misstänks för mordet, Landskrona (2024-07-23)

Tollarp är ju en bit ifrån Landskrona, så frågan är hur dessa 2 kände varandra?
Citera
2024-07-25, 12:56
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Tror det är värre än så. Det är väldigt svårt att få barn placerade i fosterhem. Ligger nog ganska svåra förhållanden bakom.

Tro mig när jag säger att jag vet
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Med betoning på lite i så fall. Liknande på så vis att de var i samma ålder och att det handlade om svartsjuka (vilket vi inte än vet om så är fallet med Emilia). Men Therese blev strypt under en fest av en kille hon strulat med, pga att killens nys flickvän hetsade honom till det. I detta fall verkar de lurat ut Emilia med syfte att döda henne, bundit och torterat henne o.s.v.
Skillnaden är väl i så fall att i Therese fall handlade det om en kille som hon strulat med som utför dödandet.
I övrigt är det väl rätt likt i och med att det i båda fallen handlar om unga, i båda fallen handlar om att lura ut offret till en plats där offret sen dödas. I båda fallen handlar om människor som offret känner.
Citera
Medlem
Verkar vara denna tjej Emilia som är avliden. Rip

https://www.instagram.com/emiliakald...B6dTA4ZXRlNA==
Citera
2024-07-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Nu börjar de hända saker varje dag, redan 3 personer som sitter där dom ska sitta. Och jag har sagt att de är 3 som utfört de här, så de låter rimligt. Sen har givetvis alla tre varit delaktiga på olika sätt (en mördare och två medhjälpare?). Och jag kan inte släppa att de skriker svartsjuka på något sätt kring detta, de som talar emot de är den utdragna processen, man brukar inte plåga sitt offer som har skett här.

Är det 3 personer som är mgm. Jag har bara läst om 2.
Citera
2024-07-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarbeb
Ja det var den tanken jag hade därav att jag frågade för förtydligande. Liksom, kan det VERKLIGEN stämma att detta är mamman?! Helt sjukt! Att som mamma hålla på och lägga ut sånt skit på Instagram och normalisera ett utbjudande och självförnedrande beteende inför sin dotter som uppenbart hamnat snett och behövt placeras på SiS…

Tror du att mamman har hög iq? Svar: nej.
Citera
2024-07-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvet
Verkar vara denna tjej Emilia som är avliden. Rip

https://www.instagram.com/emiliakald...B6dTA4ZXRlNA==
Hur lyckades du hitta?
Citera
2024-07-25, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Tollarp är ju en bit ifrån Landskrona, så frågan är hur dessa 2 kände varandra?

De flesta som sitter på SiS har träffats på andra institutioner som tidigare SiS eller HVB. Flera gånger måste avdelningarna sära dessa individer då de skapar konflikter eller upplopp tillsammans.
Citera
2024-07-25, 13:10
Medlem
Efter att nu läst hela tråden vill jag börja med att säga att identifiera offren inte alls är lika lätt som ni tror. Även om det finns legitimation med. Polisen gör HRL ambulansen kommer tar patienten fortsätter HRL till sjukhus. På sjukhuset klipps kläder sönder och man gör all man kan för att rädda personen. Plånbok ligger bland kläderna.. på sjukhuset.. polisen säger att ingen får röra kroppen då den ska till rättsmedicin. Har egen erfarenhet av att från personen hittades till familj informerades tog nästan 12h innan någon kom på plånboken. Sen även om BO är identifierad så går man oftast inte ut med namn eller exakt ålder. Tidningsrubrikerna fortsatte skriva som första dagen i lång tid.
Innan dödsorsak var klar på obduktionen tog ännu längre tid. Även om man tydligt kunde se vad som hänt. Allt måste dokumenteras på rätt sätt. Sen är vi mitt i semestertider ALLT I SVERIGE STANNAR. Allt tar 10 gånger så lång tid.

När det är barn inblandade och socialtjänsten så är sekretessen ännu större.

Tyvärr så är sanningen att attityder har ändras i samhället. Att slå, misshandla m.m hota varandra.. inte ha konsekvenser tänk är allt vanligare. Speciellt med barn och unga som har svårt att hitta sin plats i livet och inte har det vuxenstöd dom behövt. Det behöver inte vara föräldrarna för barn berättar inte allt för föräldrarna men att det finns någon vuxen dom litar på.

Det verkar som om detta har med svartsjuk att göra. Två tjejer som känner varandra spelar in TikToks och sen plötsligt är den end mördad och den andra hämtad av polis.

Fruktansvärt för alla inblandade. Vet hur det känns när en anhörig ryks från familjen med våld. Men har även sett hur det påverkade GMs familj. Fy fan…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in