2024-07-26, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Nej. Som folkbokföringsadress står endast Västerås kommun. Hon har haft skyddade uppgifter men det upphörde 7 februari i år. Trots det ser jag ingen gatuadress.

Hon finns på mr koll.
Citera
2024-07-26, 22:34
Medlem
Citat:
Nej. Som folkbokföringsadress står endast Västerås kommun. Hon har haft skyddade uppgifter men det upphörde 7 februari i år. Trots det ser jag ingen gatuadress.
Adressen dyker upp på mrkoll.
Citera
2024-07-26, 22:36
Medlem
Citat:
Vid första LVU-prövningen motsatte sig MGMs mamma omhändertagande. Vid andra prövningen hade hon ändrat sig och tillstyrkte omhändertagande för att MGM behövde stöd som hon inte kunde ge. Så mamman kan eventuellt ha kommit till något slags insikt.

Tror mammans ombud stod för den sk "insikten". Om man som förälder inte samtycker till vårdplanen blir det LVU direkt och det blir negativt för föräldern vid omprövning av LVU. Insikt/samtycke kan leda till att tvångsvården omvandlas till frivillig placering längre fram, vilket ger föräldern mycket mer insikt i barnets liv.
Citera
2024-07-26, 22:37
Medlem
Citat:

Efternamn på mamman?
Citera
2024-07-26, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whataboutizm
Efternamn på mamman?
H@di
Citera
2024-07-26, 22:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxZero
Jag håller med dig. Denna tråden har väldigt lite innehåll som inte är off topic.

Just nu är tråden som en skenande häst, eller ett tåg i nedförsbacke utan broms. Det brukar lugna ner sig efter ett tag och moderatorerna hinner radera.

Jag beklagar verkligen sorgen. ❤ Inte bara förlusten av din kusin utan också denna mediahysteri. Fokus kommer att flyttas från dina anhöriga till de som ligger bakom brottet.

Känner du till namnen på de två andra MGM?

Det är inte konstigt att fokus är på BO och hennes uppväxtvillkor, samt leverne när vi inget har på någon annan, i princip, då det är sekretess på två av svinen. Och när nu inte denna närstående "Sjukassan" ens vet något eller vill yppa det, så blir det såklart svårt, eller hur? Detta är Flashback och här vändes varje lite sten - gillar du och andra inte detta, vad gör ni ens här? Gå till Familjeliv och erhåll en massa handhjärtan, i stället...
Citera
2024-07-26, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Hon finns på mr koll.

Högst osäker på om adressen som står där faktiskt stämmer. Baserat på när hon flyttade in och när andra flyttade ut så misstänker jag att hon bodde i lägenhet 1001. Från och med januari 2023 har den lägenhet börjat hyras ut till helt andra personer.
Citera
2024-07-26, 22:44
Medlem
Undra egentligen hur länge dessa SIS hem får fortsätta vara öppna med tanke på hur mycket kriminella handlingar de orsakar. En drastisk förändring måste ske för det är alldeles uppenbart att det inte fungerar med nuvarande metod.

Oavsett livsstil för BO och hennes familj så är 15 år alldeles för tidigt att mista livet. Det fanns många år framöver att vända hennes utveckling och bli bättre. Tragiskt minst sagt.
Citera
2024-07-26, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Ja jag vet men jag behöver inte skriva ut hela deras liv här. Det är inte relevant. Då kan vi fråga varför alla barn sitter på sis och intervjua dem. Vi kommer inte få tillbaka Emilia 💔 hur mycket svar vi än kommer få. Det gör ont att veta att hon plågades torterades i timmar... Må de brinna i livstid för att döden kommer vara för enkelt för dom.

Klaga då inte på att fokus ligger på fel person(er) när du inte vill yppa ett skit - du borde veta en hel del om du nu är den du påstår och är kusin, eller närstående på något sätt. Du kan inte ha kakan och äta den, förstår du...
Citera
2024-07-26, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Adressen dyker upp på mrkoll.

Adressen på mrkoll är från 1 april 2016 och jag tror inte att den stämmer längre.
Citera
2024-07-26, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tror inte det är familjehem. Den grekiska familjen verkar vara aktiva, sociala och reser en del. De ser ut att inte vara hemma i lägenheten för tillfället. Inte är man väl familjehem åt en strulig tonåring om man har ett sådant typ av liv att man reser, är aktiv på olika orter och inte är hemma på hela sommaren? Är snarare så att M*laks familj tillfälligt bor i grekernas lägenhet eller har angivit felaktig adress.

För info så har grekerna nyligen haft lägenheten ute till försäljning om man googlar Kullagatan 44, så kommer mäklarens annons upp. Jag är osäker på om de ens bor kvar där, eller den blivit såld. Finns det information någonstans om att mgm skulle vara skriven just hos dessa? Finns flera lägenheter på den adressen.
Citera
2024-07-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Heaven heter dottern som rymde från hemmet.

Opassande namn, borde snarare döpts till Hell! Är detta alltså ena MGM?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in