2024-07-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vet du varför Emilia familjehemsplacerades, när hon var fem år? Vad var anledningen till det, om mamman (Anna) inte var missbrukare, inte slog barnet gul och blå (osannolikt) och inte är spektakulärt lågbegåvad?

Ja jag vet men jag behöver inte skriva ut hela deras liv här. Det är inte relevant. Då kan vi fråga varför alla barn sitter på sis och intervjua dem. Vi kommer inte få tillbaka Emilia 💔 hur mycket svar vi än kommer få. Det gör ont att veta att hon plågades torterades i timmar... Må de brinna i livstid för att döden kommer vara för enkelt för dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
¨'

Hur menar du att man ska beskydda en 14 åring som är bjuden på party?

Vad menar du? Vilken förälder släpper iväg sin 14-åriga dotter till en ANNAN stad för att gå på ”pyjamasparty” över natten. Om man som förälder inte skyddar sitt barn i den jävla miljö som är nu så var man brustit något extremt.
Citera
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalinna
Att det inte är hon som är brottsoffer som det först misstänktes ja. Men gärningsman? Verkar ju ändå otroligt att fler tjejer på 14 år avvikit från HVB- hem samma dag som mordet skedde och att tre tjejer setts i en bil när de sände live efter de stuckit … Ett av ställena där mamman hört att hon kunde vara var Helsingborg, inte så långt från Landskrona. Mamman har ju varit tyst på fb ett tag, bara uppdaterat att de haft kontakt men att hon då ej visste var hon fanns då hon inte ville berätta det. Det var innan hon greps. Sedan tyst. Men vad vet ja, men verkar rätt troligt ändå 🤷🏻‍♀️

Det är mer än jag vet. Såg bara att det avfärdades i tråden. Något namn på den personen?
Citera
2024-07-26, 18:27
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Ok, jag köper din sista mening och jag tänker inte säga något om just detta fall för jag vet för lite om det.

Men jag tror föräldrar som får sina barn mördade verkligen rannsakar sig själv och undrar om de kunde gjort något annorlunda. I enstaka fall kunde de verkligen inte det men i andra fall så hade massa saker de kunnat gjort möjligtvis förhindrat det.

Och det gäller inte bara att utsättas för våldsbrott, det gäller när barnet blev kriminell, pundare, AIK:are och Anders Behring Breivik också.

Så du menar att en förälder som får sitt barn mördat ska ha dåligt samvete? Är det inte mer normalt att önska denna förälder en tid att sörja?

Du är fan både empatistörd och dum i huvudet på samma gång.
Citera
2024-07-26, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sten-sax-grop
Mgm iranska
Är du säker? Det är inget namn som är vanligt i Iran.
Citera
2024-07-26, 18:32
Avstängd
TantRossins avatar
[
Citat:
QUOTE=Marie-Antoinette|88988128]
Saxat: HD Betal artikel

Enligt handlingar som HD tagit del av har den misstänkta 15-åringen haft ett brokigt liv och vuxit upp i en tillvaro utan stabilitet.

Hon har flyttat ofta och inte gått kontinuerligt i skolan. Flickan har utsatts för olika typer av övergrepp och bristande omsorg.

Flera gånger har 15-åringen flytt från sina jourhem och hamnat i riskfyllda miljöer. Ibland har hon varit borta i flera dagar. Enligt uppgifter i handlingarna har hon samlat på sig knivar. Den senaste tiden har hon även vårdats på SiS-hem

En till som soc har haft "vårdnaden" om väldigt länge......och totalt misslyckats.[/quote]

Man undrar, varför alla dessa flytt? När man VET att barn inte mår bra av det??
Citera
2024-07-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Det är mer än jag vet. Såg bara att det avfärdades i tråden. Något namn på den personen?
Mammans fb andre*k**b*chi
Citera
2024-07-26, 18:39
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalinna
Mammans fb andre*k**b*chi

Intressant! Dotterns namn har förekommit, jag minns bara inte om det är i denna tråden, eller på TikTok. Men klart intressant.
Citera
2024-07-26, 18:42
Medlem
QUOTE=SvenBergman|88990585]Så du menar att en förälder som får sitt barn mördat ska ha dåligt samvete? Är det inte mer normalt att önska denna förälder en tid att sörja?

Du är fan både empatistörd och dum i huvudet på samma gång.[/quote]

Nej,Svenne.
Personen menar troligast att föräldern känner känslomässig skuld, och frågar sig själv..varför hände detta
vad kunde jag ha gjort för att förhindra..alla normala föräldrar känner o tänker så om ens barn dör..i detta fallet mördas.. jo föräldrar känner just en gnagande skuld
Det är så förälder som älskar sina barn faktiskt tänker o känner.
Du måste ha missuppfattat inlägget.-
Citera
2024-07-26, 18:44
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Det kan ha hänt inne i vagnarna. Då det är narkomaner och hemlösa som bor /hänger sover i vagnarna så tror jag knappt de varit uppmärksamma. Så detta är riktigt planerat mord. Sjukt att fjortisar vet om det stället i landskrona inte ens jag visste det. Antingen i vagnarna eller i en lägenhet. Har hon varit i en lägenhet måste nån kört ut henne i en bil. Har de hänt i vagnarna har de släpat ut henne. Må de brinna i helvetet i evigheternas tid. Må de aldrig få lycka glädje i sitt liv. Hoppas att de aldrig ska få ro utan endast lida och plågas.

Hade det hänt i ”vagnarna” hade någon hört, av all beskrivning som framkommit borde hon ha kämpat in i det sista. Dvs om hon inte blev drogad 😢. Mest troligt är att det har hänt inomhus och att själva platsen har koppling till den som nu sitter anhållen för grovt skyddande.
Citera
2024-07-26, 18:44
Medlem
frasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Heaven heter dottern som rymde från hemmet.
Citera
2024-07-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frason
Heaven heter dottern som rymde från hemmet.

Är heaven vars mamma söker henne inblandad!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in