2024-07-25, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Är det bara blattar inblandade? Bara så jag vet hur mycket tid jag ska lägga på att följa detta fall.

Enligt mina 10 år på SiS så är 70-80% ej svenskar.
Citera
2024-07-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majosi
Kan du ikke lese gjennom tråden framfor å stille så dumme spørsmål!

Ursäkta? Jag har läst allt och fann några oklarheter som jag bara ville belysa. De kanske inte är märkliga egentligen, men man har väl rätt att ifrågasätta, eller?

MGM identifierades nästan ett dygn innan vi fick info om att BO också identifierats. Jag tyckte det var konstigt.

Brottets datum sätts till 21-22 juli samtidigt som BO:s familj säger att hon lämnade hemmet på måndagen. Jag tycker det också är konstigt.

Det kan finnas rimliga förklaringar på båda sakerna men som sagt, syftet med dessa trådar är väl att lyfta just denna typ av saker?
Citera
2024-07-25, 13:18
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissyCroc
Efter att nu läst hela tråden vill jag börja med att säga att identifiera offren inte alls är lika lätt som ni tror. Även om det finns legitimation med. Polisen gör HRL ambulansen kommer tar patienten fortsätter HRL till sjukhus. På sjukhuset klipps kläder sönder och man gör all man kan för att rädda personen. Plånbok ligger bland kläderna.. på sjukhuset.. polisen säger att ingen får röra kroppen då den ska till rättsmedicin. Har egen erfarenhet av att från personen hittades till familj informerades tog nästan 12h innan någon kom på plånboken. Sen även om BO är identifierad så går man oftast inte ut med namn eller exakt ålder. Tidningsrubrikerna fortsatte skriva som första dagen i lång tid.
Innan dödsorsak var klar på obduktionen tog ännu längre tid. Även om man tydligt kunde se vad som hänt. Allt måste dokumenteras på rätt sätt. Sen är vi mitt i semestertider ALLT I SVERIGE STANNAR. Allt tar 10 gånger så lång tid.

När det är barn inblandade och socialtjänsten så är sekretessen ännu större.

Tyvärr så är sanningen att attityder har ändras i samhället. Att slå, misshandla m.m hota varandra.. inte ha konsekvenser tänk är allt vanligare. Speciellt med barn och unga som har svårt att hitta sin plats i livet och inte har det vuxenstöd dom behövt. Det behöver inte vara föräldrarna för barn berättar inte allt för föräldrarna men att det finns någon vuxen dom litar på.

Det verkar som om detta har med svartsjuk att göra. Två tjejer som känner varandra spelar in TikToks och sen plötsligt är den end mördad och den andra hämtad av polis.

Fruktansvärt för alla inblandade. Vet hur det känns när en anhörig ryks från familjen med våld. Men har även sett hur det påverkade GMs familj. Fy fan…
Nej du hittar på och varför vet jag inte.. snack om semester osv.
Innan dödsorsak var klar på obduktionen tog ännu längre tid.
"Det blev pyjamasparty med M*lak" enligt mamman .. SIS terminologi ?
Vet vi namnen på de två MGM ?
Citera
2024-07-25, 13:24
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Ursäkta? Jag har läst allt och fann några oklarheter som jag bara ville belysa. De kanske inte är märkliga egentligen, men man har väl rätt att ifrågasätta, eller?

MGM identifierades nästan ett dygn innan vi fick info om att BO också identifierats. Jag tyckte det var konstigt.

Brottets datum sätts till 21-22 juli samtidigt som BO:s familj säger att hon lämnade hemmet på måndagen. Jag tycker det också är konstigt.

Det kan finnas rimliga förklaringar på båda sakerna men som sagt, syftet med dessa trådar är väl att lyfta just denna typ av saker?
Fast BOs kusin skrev här ganska tidigt och då var hon helt klart identifierad för dem och polis, så bara för tidningarna och du inte hade de uppgifterna betyder inte att de inte existerar.
Citera
2024-07-25, 13:30
Medlem
Xeliouss avatar
Ännu en svensk tjej mördad av en invandrare alltså?
Citera
2024-07-25, 13:33
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Du måste väl förstå att polisen håller inne med viss info om BO, tills anhöriga är underrättade, parallellt som man jobbar med spårsäkringen. Att informera media är inte prioritet. Självklart visste man vem BO var, när man hämtade första mgm till förhör.
Citera
2024-07-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Nja, jag vet flera som använt samma advokat i olika sammanhang,

Advokat 1 kan inte företräda misstänkt 1 om advokat 1 har företrätt misstänkt 2 tidigare.
Citera
2024-07-25, 13:35
Medlem
Har kollat BO alla bilder på hennes IG nu och kommit fram till att det inte är en högoddsare att mordet handlar om en kille eller avundsjuka.

Skrämmande att en 14åring lägger ut så sexualiserade bilder och videos på sig själv.

Garanterat ingen oskuld…
Citera
2024-07-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Ännu en svensk tjej mördad av en invandrare alltså?

Båda verkar vara födda och uppväxta i Sverige men ingen av dom är svenskar
Citera
2024-07-25, 13:42
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Har kollat BO alla bilder på hennes IG nu och kommit fram till att det inte är en högoddsare att mordet handlar om en kille eller avundsjuka.

Skrämmande att en 14åring lägger ut så sexualiserade bilder och videos på sig själv.

Garanterat ingen oskuld…

Vad har det med saken att göra? Ingenting.
Citera
2024-07-25, 13:43
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AniKani
Båda verkar vara födda och uppväxta i Sverige men ingen av dom är svenskar

Det finns inga svenskar längre!

När det gäller mord av denna typ som sker mellan personer som inte fyllt 15 år, så är de ovanliga men inte unika.

Sedan så är ju ett mord som detta rena godiset för dags och kvällspress.
Citera
2024-07-25, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark

Garanterat ingen oskuld…

Inte för att vara den som är den, men de spelar ingen roll om du är en flicka 14 år som sitter på SIS-hem eller om du är Anna Svensson 14 år som äter köttbullar med potatismos varje dag. Det är i den åldern många tjejer börjar utforska sin sexualitet och mycket därtill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in