2024-07-25, 13:47
Medlem
Just nu dyker polisen vid kajen utanför stadshuset. Tekniker på plats. Kan de leta efter mordvapen ?
Citera
2024-07-25, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nevelepride
Just nu dyker polisen vid kajen utanför stadshuset. Tekniker på plats. Kan de leta efter mordvapen ?

Ja, hon hade ju skärskador enligt Expressen så skulle inte förvåna mig om GM försökte göra sig av med kniven i närheten.
Citera
2024-07-25, 13:55
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:

Kan vara så. Den gripna kanske har berättat var man kastat saker som har med brottet att göra.
Citera
2024-07-25, 14:02
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madonnita
Inte på något sätt är det Irans karta.

Du får spegelvända och vrida på den. Det är Irans karta. Jag var också tveksam först. Men tog fram en bild på Irans form, sparade den på telefonen, spegelvände den och vred på den. Sen jämförde jag den med halsbandet. Tro mig, det stämmer att det är Iran.
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2024-07-25 kl. 14:08.
Citera
2024-07-25, 14:03
Medlem
En 15-åring är numera anhållen enligt DN.
Citera
2024-07-25, 14:10
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Det stämmer, en 15-årig flicka är det.

Straffmyndig. Väcker dom åtal senare blir det ju iallafall offentliga handlingar i framtiden.
Citera
2024-07-25, 14:11
Medlem
Detta var väl planerat. De torterade henne band fast henne med silvertejp sparkade henne skar i henne.... 😭 Fy fan hoppas inte hon led och att det gick snabbt viket jag inte tror usch 😭 älskade Emilia 💕

Nu som skriver att hon satt på tiktok gjorde video med vape smink krimell musik alla ungdomar gör det idag. Det har blivit nån trend att göra videos, bara för det så betyder det inte att man själv är kriminell.

Och snälla skriv inte nedlåtande ord om Emilia det gör ont 😞💔 vi mår redan dåligt.
Citera
2024-07-25, 14:13
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbuddy
En 15-åring är numera anhållen enligt DN.

Verkar ha gjort vissa medgivanden och gett en bakgrund till brottet enl Aftonbladet.

Häktningsframställan kan komma under fredagen enl åklagaren.
Citera
2024-07-25, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Detta var väl planerat. De torterade henne band fast henne med silvertejp sparkade henne skar i henne.... 😭 Fy fan hoppas inte hon led och att det gick snabbt viket jag inte tror usch 😭 älskade Emilia 💕

Nu som skriver att hon satt på tiktok gjorde video med vape smink krimell musik alla ungdomar gör det idag. Det har blivit nån trend att göra videos, bara för det så betyder det inte att man själv är kriminell.

Och snälla skriv inte nedlåtande ord om Emilia det gör ont 😞💔 vi mår redan dåligt.

Beklagar sorgen! 🙏Har ni fått svar på om det är något motiv till varför hon mördades? Utspelade sig allt vid tågvagnarna eller har hon blivit dumpad?
Citera
2024-07-25, 14:16
Medlem
Citat:
Kan du se något mer?
Citera
2024-07-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan

Och snälla skriv inte nedlåtande ord om Emilia det gör ont
😞💔 vi mår redan dåligt.

Då är det generella rådet att låta bli att läsa, det gör inte ont när någon skriver, det gör ont först när du läser...
Citera
2024-07-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skane90
Beklagar sorgen! 🙏Har ni fått svar på om det är något motiv till varför hon mördades? Utspelade sig allt vid tågvagnarna eller har hon blivit dumpad?

Tyvärr har vi inte fått svar än. Vi själv tror det rör sig om svartsjuka. Och jag själv tror hon blivit dumpad där helt ärligt. Tror det rör sig om 5-6 personer som är inblandade i detta med. Men första tjejen de tog in är hjärnan bakom allt och fått med sig de andra. Nån av de har haft bil och dumpat henne där så tror den personen är över 18 har körkort. Eller man behöver ju inte körkort för att köra men ja. Fy fan 😞 detta är en mardröm helt jävla sinnessjukt. Hur fan kan man hata en så mycket att de driver till mord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in