2024-07-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Någon av mördarna måste ha pratat bredvid mun - därav att polisen kunde plocka in M R så snabbt?
Isf, lite hoppfullt ändå att det fanns personer i omgivningen som reagerade.
Har inte läst alla inlägg och det kanske har framkommit tidigare i tråden.
(Även om inte Emilia hade kontakt med sin romska släkt - är inte romer mycket släktkära, i brist på bättre uttryck?)

Vad menar du bättre brist på uttryck?

Jag är hennes romska familj, men Emilias mamma växte inte upp med romska familjen.
Citera
2024-07-25, 21:20
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...latsen-en-kniv

Märklig placering av kniven. Den sitter så högt upp – någon har kastat den i väggen.

Behöver inte ha något med brottet att göra. Allmänhet tenderar att bli mer uppmärksamma på sin omgivning när de läser om brott i sin närhet.
Citera
2024-07-25, 21:21
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Jag är familj till Emilia.
På vilket sätt? Far mor syskon eller släkt?
Citera
2024-07-25, 21:22
Medlem
Citat:
Enligt Ratsit fyller E mamma 34 år imorgon och då borde hon varit 20 när hon fick sin dotter. Enligt tråden var E mormor född 1965 vilket då borde innebära att hon fick E mamma när hon var 25 år.

Så vem har fått barn vid 15 års ålder och hur har det något med detta och göra?

klassiska åldrar för graviditet, dels på landsbygden samt i lägre socialgrupper. Längre studier upptar ju annars en tid i den åldern.
Citera
2024-07-25, 21:23
Medlem
Citat:
Någon av mördarna måste ha pratat bredvid mun - därav att polisen kunde plocka in M R så snabbt?
Isf, lite hoppfullt ändå att det fanns personer i omgivningen som reagerade.
Har inte läst alla inlägg och det kanske har framkommit tidigare i tråden.
(Även om inte Emilia hade kontakt med sin romska släkt - är inte romer mycket släktkära, i brist på bättre uttryck?)
För att det var henne BO skulle träffa.
Citera
2024-07-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acta-Non-Verba7
Enl Helsingborgs dagblad har 2st knivar beslagtagits av polis, varav en som hittades av allmänhet ca 400m från platsen Emilia hittades.
Så en kniv inkörd i ett plank på 2m höjd. Tyckte det såg ut som något moraknivs-ish och gulaktigt skaft*...

Har det sagt något om den andra kniven? Var påträffades den? Dykningarna? Dokumenterades även upptäckten av det spåret?

Citera
2024-07-25, 21:26
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Så en kniv inkörd i ett plank på 2m höjd. Tyckte det såg ut som något moraknivs-ish och gulaktigt skaft*...

Har det sagt något om den andra kniven? Var påträffades den? Dykningarna? Dokumenterades även upptäckten av det spåret?

Ja det såg ut som en morakniv i trästaket.

Har inte sett något om den andra kniven. Mer än att HD skrev att 2st hade beslagtagits.
Citera
2024-07-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Vad menar du bättre brist på uttryck?

Jag är hennes romska familj, men Emilias mamma växte inte upp med romska familjen.
Fann inte rätt ord, ”släktkär” är kanske inte så adekvat om inte släktingar har närmare kontakt. Men släktmedveten? Det är alltså mitt eget språkliga tillkortakommande som lyser igenom.
Och du engagerar dig verkligen. Jag hade inte fått med mig att du är rom.
Du förstår nog att de allra flesta i tråden känner med er i denna helvetes mardröm ni måste befinna er i.
Citera
2024-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Ingen av dessa tjejer var svenskar och de ville säkerligen heller inte vara svenskar.

Nej svenska barn i denna ålder kan inte göra ngn sådant här.
SIS kan mycket väl tyda på romer, Colombianska pappa. Ja det är med andra det gamla vanliga. När ska Sverige lära sig ?
Citera
2024-07-25, 21:34
Medlem
Citat:
Fann inte rätt ord, ”släktkär” är kanske inte så adekvat om inte släktingar har närmare kontakt. Men släktmedveten? Det är alltså mitt eget språkliga tillkortakommande som lyser igenom.
Och du engagerar dig verkligen. Jag hade inte fått med mig att du är rom.
Du förstår nog att de allra flesta i tråden känner med er i denna helvetes mardröm ni måste befinna er i.

Sorry jag läste för snabbt. Jo vi är det är vi. Visar väldigt mycket kärlek och empati.
Citera
2024-07-25, 21:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Med den bakgrunden med kriminialitet, missbruk och elände i familjen och den av dig glorifierade mammans dumpande av Bo hos fosterfärldrar och oförmåga att ge Bo den omsorg hon behövt för att inte hamna på ungdomshem (där hon mötte sin baneman)vore det ett smärre under om det gått bra för henne - att du inte förstår relevansen med att Bo blev brutalt mördad visar på en utpräglad trångsynhet - vilket bekräftas av "hon har inte mördat sig själv.
Det finns ingen relevans.
Hon mördades inte för att hennes mamma inte klarade av henne som liten och senare.
Hon mördades för att andra unga/barn inte lärt sig respektera liv och hade en ond agenda.
Det är vad som skapat dem som har relevans.

Citera
2024-07-25, 21:37
Medlem
Ogorkis avatar
Citat:
Känns för jävligt att Expressen publicerar vad som helst. Mamman är i chock men henne är det ok att ”hänga ut”.

Håller med. Ytterst osmakligt av skvallerpressen att intervjua henne sådär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in