2024-07-25, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Fann inte rätt ord, ”släktkär” är kanske inte så adekvat om inte släktingar har närmare kontakt. Men släktmedveten? Det är alltså mitt eget språkliga tillkortakommande som lyser igenom.
Och du engagerar dig verkligen. Jag hade inte fått med mig att du är rom.
Du förstår nog att de allra flesta i tråden känner med er i denna helvetes mardröm ni måste befinna er i.

generna --
Citera
2024-07-25, 21:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Du drar det så hårt åt ena hållet, d v s man kan engagera sig, vara med, påverka och göra saker utan att ”låsa in och isolera”.

Ja, det är klart skulden ligger hos förövarna men i en tråd som denna så måste man väl få titta på alla eventualiteter och jag hade inte satt mig nöjd ner med en bag-in-box och tyckt det var 100 OK med dotter 10 mil iväg på ”pyjamasparty”.

Jag vet inte hur gamla barn du har men det är en tuffare värld där ute de senaste åren.

Vänligen,
M
Nej, i en tråd som denna med uppenbarliga monster i barndräkt är det hos dem och deras du kan söka förklaringen.

Denna skuldbeläggning av ett BO och hennes anhöriga är bara pervers.
Citera
2024-07-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
Nej svenska barn i denna ålder kan inte göra ngn sådant här.
SIS kan mycket väl tyda på romer, Colombianska pappa. Ja det är med andra det gamla vanliga. När ska Sverige lära sig ?

Du missade kanske den fup som lades upp i tråden där alla gm hade svenska för och efternamn
Citera
2024-07-25, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Sorry jag läste för snabbt. Jo vi är det är vi. Visar väldigt mycket kärlek och empati.

Men så synd då att ni kusiner och andra släktingar inte tog bättre hand om tjejen medan hon levde. För då verkar ju ingen ha brytt sig nämnvärt om henne. Hamna på SiS-hem 13-14 år gammal (eller var hon ännu yngre när hon blev intagen)? Det är vanvårdsvarning på det.
Citera
2024-07-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professorlind
generna --
Vad menar du?
Ingen av mördarna var rom, efter vad som hittills framkommit.
Du får väl skärpa till dig lite.
Senast redigerad av rosalenin 2024-07-25 kl. 21:44.
Citera
2024-07-25, 21:46
Medlem
Saxat: HD

Det handlar om en 15-årig flicka som anhållits på sannolika skäl misstänkt för mord och människorov.

Under torsdagen genomfördes dykningar i hamnbassängen i

Landskrona som har koppling till utredningen. Två knivar har tagits i beslag av polisen och ska undersökas.

https://www.hd.se/2024-07-25/15-arig...kt-for-mordet/

Saxat:

Två flickor – 13 och 15 år gamla – är misstänkta för inblandning i människorov och mord.

Hon hittades tejpad med silvertejp i ett industriområde – och vad som tros vara hennes väska dumpades i en annan del av staden.

Ett dygn senare fiskade någon upp en sportbag i Landskrona hamn, i väskan fanns bankkort och andra tillhörigheter som ledde polisen till Emilia Sjöberg.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...det-pa-emilia/
Citera
2024-07-25, 21:47
Medlem
Knutaknuts avatar
Eftersom det verkar vara en hel bunke skyldiga i detta hemska och fega dåd, så är chansen stor att någon av svinen som är inblandade läser denna tråden.
Citera
2024-07-25, 21:50
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Du missade kanske den fup som lades upp i tråden där alla gm hade svenska för och efternamn
Vad hände med Melak? Det är väl inget svenskt namn?
Citera
2024-07-25, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Men så synd då att ni kusiner och andra släktingar inte tog bättre hand om tjejen medan hon levde. För då verkar ju ingen ha brytt sig nämnvärt om henne. Hamna på SiS-hem 13-14 år gammal (eller var hon ännu yngre när hon blev intagen)? Det är vanvårdsvarning på det.

– Just nu är min styrka att fullfölja Emilias drömmar, säger hon.
Hon förklarar att det inte spelar någon roll vem som mördat Emilia och vilket straff förövaren får.
– Jag bryr mig inte jättemycket om vem som gjort det eller vilket straff de får för Emilia är ju redan borta. Med en dotter som tittar på mig uppifrån kan jag ju inte gå omkring och straffa de här människorna. För då hade ju Emilia skämts över mig, säger Anna Sjöberg.
– Och det vill ju inte jag. Jag vill fortsätta att vara den starka mamman som hon ser upp till, säger hon.

Ofattbart!
Citera
2024-07-25, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Vad hände med Melak? Det är väl inget svenskt namn?

Hon fanns inte med i den
Citera
2024-07-25, 21:53
Medlem
Hur kan Emilia ha varit så pass ovetandes om att någon varit så pass hatisk att hon inte likställer någonting?
Citera
2024-07-25, 21:55
Medlem
Åklagarens pressmeddelande 25/7-24:

Åklagarens pressmeddelande 25/7-24:

Polis har arbetat intensivt med utredningen under det senaste dygnet. En 15-årig flicka har nu anhållits på sannolika skäl misstänkt för delaktighet i gärningen.
Sedan tidigare har polis hållit förhör med en flicka under 15 år för hennes inblandning i det misstänkta mordet på en flicka i högstadieåldern som anträffats avliden i Landskrona. Förhör har hållits med båda flickorna. Det har förekommit vissa medgivanden och det har lämnats uppgifter om bakgrunden till gärningen och vad det är som har hänt.

– Den 15-åriga flickan sitter för närvarande anhållen. Jag kommer överväga om hon ska begäras häktad. Ett beslut att begära henne häktad kommer i så fall sannolikt under fredag förmiddag, säger senior åklagare Tomas Olvmyr.

– När det gäller deras inställning till misstanken får dock i första hand hänvisas till deras respektive juridiska biträde. Det kvarstår ett omfattande utredningsarbete för att närmare reda ut detaljerna kring vad som hänt, om det som flickorna säger stämmer och om någon ytterligare person varit inblandad, avslutar Tomas Olvmyr.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...-i-landskrona/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in