2024-07-26, 05:39
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Jag tror fan att du inte förstår något alls.
Hur ska man kunna tro att ens dotter skall mördas av en kompis?

Ett mord som verkar planerat tom,
Har folk här i tråden ingen som helst aning om hur livet fungerar?
Har n iera barn inlåsta i garderoben?

Är du totalt från vettet? Har jag skrivit något om att det går att veta om någon skall bli mördad, eller inte? Nej, självklart inte - tillskriv mig inte något jag inte påstått. Det du måste förstå är att det finns en förhöjd risk i att låta en 14-åring, som har en historik med SIS- och HVB-hem, samt tveksamt umgänge och en trasig uppväxt, ränna runt och ex. som i detta fall ensam åka tio mil till ett "pyjamasparty". Förstår du inte detta? Verkligen? Hur naiv får man vara?

Om alternativet till att låta en 14-åring löpa fritt och bli mördad, är att hålla sin dotter under striktare förhållanden och uppsikt, ja då är det för mig lätt att välja - om så skett i detta fall så är chansen stor att flickan varit i livet, idag. Men, detta tänkte du säkerligen inte på, eller?
Citera
2024-07-26, 05:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartpolitik
Det är inte föräldrarna som mördat flickan. Ni beskyller hela tiden modern och inte mördarna för det hemska brottet de utsatte flickan för. Hur kan det komma sig?

Anser du att mamman tagit sitt föräldraskap på allvar? Om inte ansvar utkräves av alla dessa "slackers" till föräldrar som vägrar sitt föräldraansvar, när fasiken skall då ansvar kunna utkrävas? TS är ett typexempel på när det gått fruktansvärt fel i synen på i hur föräldrar skall agera... Självklart är det de äckliga GMs som är ytterst ansvariga för flickans död, det förnekar ingen, men att tillåta en 14-åring med detta bagaget åka tio mil, ensam, till ett "pyjamasparty", ja då är det något allvarligt fel hos mamman...
Citera
2024-07-26, 05:57
Medlem
Otroligt många anklagelser mot Emilias mamma.

Emilia hängs ut, mamman hängs ut. Och vi har fått reda på att den yngre av de två gärningsflickorna heter M@l@ak.

Vad vet vi om den något äldre tjejen, hon som är anhållen?
Citera
2024-07-26, 06:00
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Såg klippet när mamman besöker brottsplatsen tillsammans med en väninna. Fick direkt intrycket av att hon inte har alla hästarna hemma i stallet, hon stod ju och skrattade och fnissade, det är också väldigt viktigt för henne att uttala att mördarna skall EJ straffas "för hon får ändå inte sin dotter tillbaka", detta klassiska mongovänstertänket, som att rättssystemet var till för att återuppväcka döda
Är Emilias pappa neger?
Citera
2024-07-26, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Såg klippet när mamman besöker brottsplatsen tillsammans med en väninna. Fick direkt intrycket av att hon inte har alla hästarna hemma i stallet, hon stod ju och skrattade och fnissade, det är också väldigt viktigt för henne att uttala att mördarna skall EJ straffas "för hon får ändå inte sin dotter tillbaka", detta klassiska mongovänstertänket, som att rättssystemet var till för att återuppväcka döda
Är Emilias pappa neger?
Var kan man se det klippet?

Och BOs pappa är colombian enligt en eventuell släkting i tråden.
Citera
2024-07-26, 06:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Var kan man se det klippet?

Och BOs pappa är colombian enligt en eventuell släkting i tråden.
Klippet ser du via expressen.se.
Citera
2024-07-26, 06:32
Medlem
Någon som vet vem hennes Far är? Colombian och om man tänker bortom detta??? Film Sicario
Citera
2024-07-26, 06:45
Medlem
Citat:
Är Emilias pappa neger?

Ja det var lite sjukt att se faktiskt. Alla reagerar olika absolut men stå och skratta och fnissa på en plats där hennes dotter hittades mördad är lite väl märkligt
Citera
2024-07-26, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiaa
Någon som vet vem hennes Far är? Colombian och om man tänker bortom detta??? Film Sicario

Den enda Colombian jag känner i Landskrona heter Kurt, men ha ej bott där i 8 år.
Citera
2024-07-26, 06:49
Medlem
Jag har inte kunnat sova i natt på grund av detta. Stackars flicka, så rädd och skräckslagen hon måste ha varit! De har tejpat henne med silvertejp och sedan torterat henne. På det har de lämnat henne kvar för att dö! Hur är man funtad i själ och hjärta när man planerar och utför något sådant här!? Det är så jävla iskallt och grymt så man kan spy. Jag hoppas av hela mitt hjärta att alla som varit med i detta aldrig mer får sätta sin fot I samhället igen. Dessa individer är farliga för allt och alla!

Tycker att det här mordet påminner lite om mordet på Tove! Tyvärr åkte bara en av två fast!

Maja och Johanna ströp och eldade upp 21-åriga Tove i Vetlanda

https://samnytt.se/atal-maja-och-joh...ove-i-vetlanda
Senast redigerad av Ajabaja555 2024-07-26 kl. 06:52.
Citera
2024-07-26, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Är inte detta lite likt "Sturebymordet", det som hände vid sockenplan i Stockholm för många år sen, när 15åriga Therese Johansson Rojo blev mördad.

Samma tanke slog mig! Vet inte riktigt varför dock för precis som nån annan sa så finns det inga jättetydliga likheter. Kanske för att TJRs mord var sensationellt pga de inblandades låga ålder och att man inte förstod hur motivet kunde driva nån till mord, utifrån dem parametrarna är de ju iofs väldigt lika
Citera
2024-07-26, 06:59
Medlem
Citat:
Är Emilias pappa neger?

Det jag såg som du tydligen inte såg, så såg jag en söndergråten mamma. Hon hade stora svullnader under ögonen. Väninnan grät i TV. Hon log nog bara på tanken av sin dotters varma hjärta. Men det kanske bara var en smärtsam grimas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in