Med den bakgrunden med kriminialitet, missbruk och elände i familjen och den av dig glorifierade mammans dumpande av Bo hos fosterfärldrar och oförmåga att ge Bo den omsorg hon behövt för att inte hamna på ungdomshem (där hon mötte sin baneman)vore det ett smärre under om det gått bra för henne - att du inte förstår relevansen med att Bo blev brutalt mördad visar på en utpräglad trångsynhet - vilket bekräftas av "hon har inte mördat sig själv.
Har du personliga problem med föräldrars ansvar får du ta det i en annan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns ingen relevans.
Hon mördades inte för att hennes mamma inte klarade av henne som liten och senare. Hon mördades för att andra unga/barn inte lärt sig respektera liv och hade en ond agenda.
Det är vad som skapat dem som har relevans.
Dina skulddemoner har definitivt ingen relevans.
Ingen skuld på mamman som i sin gravt vanskötta och mördade dotters namn inte slägger någon skuld på dom som blodigt och brutalt avlivade henne.
Från Expressen.
Citat:
– Jag bryr mig inte jättemycket om vem som gjort det eller vilket straff de får för Emilia är ju redan borta. Med en dotter som tittar på mig uppifrån kan jag ju inte gå omkring och straffa de här människorna. För då hade ju Emilia skämts över mig, säger Anna Sjöberg.
Så,,,,,Emilia hade skämts över mamman om hon skuldbelagt dom som deltagit i dödsmisshandeln vilken med tanke på skadorna/skedet orsakade Bo en längre tids dödångest innan döden till slut befriade henne från plågoandarna.
Senast redigerad av Taggad 2024-07-26 kl. 07:33.
Samma tanke slog mig! Vet inte riktigt varför dock för precis som nån annan sa så finns det inga jättetydliga likheter. Kanske för att TJRs mord var sensationellt pga de inblandades låga ålder och att man inte förstod hur motivet kunde driva nån till mord, utifrån dem parametrarna är de ju iofs väldigt lika
De som hängde den där taxi chauffören var ju också bara snorungar! Vad är det som händer med barn och ungdomar?
Såg klippet när mamman besöker brottsplatsen tillsammans med en väninna. Fick direkt intrycket av att hon inte har alla hästarna hemma i stallet, hon stod ju och skrattade och fnissade, det är också väldigt viktigt för henne att uttala att mördarna skall EJ straffas "för hon får ändå inte sin dotter tillbaka", detta klassiska mongovänstertänket, som att rättssystemet var till för att återuppväcka döda
Är Emilias pappa neger?
Jag vet iaf att soc inte gjort sitt jobb, att dom inte satte emilias mående först i alla lägen och att pga deras usla jobb så slets hon ifrån ett fosterhem hon hade det bra i och placerades hos ny familj där det slutade med sis
Hur vet du att hon hade de bra? För jag skulle vilja påstå att hon inte alls hade de bra i fosterhemmet i klippan.
Det jag såg som du tydligen inte såg, så såg jag en söndergråten mamma. Hon hade stora svullnader under ögonen. Väninnan grät i TV. Hon log nog bara på tanken av sin dotters varma hjärta. Men det kanske bara var en smärtsam grimas!
Ja, ögonen var uppsvullna av alla tårar och det var uppenbart att hon var i chock, annars hade hon högst troligt inte ställt upp på denna makabra intervju. Skäms Expressen! Jag tänker också att mamman är skolad i att visa upp ett korrekt och välfungerande mående utåt, efter alla år med socialtjänstens granskningar. Hon är en vingklippt ”duktig flicka” som vet att man ska uppföra sig.
Såg klippet när mamman besöker brottsplatsen tillsammans med en väninna. Fick direkt intrycket av att hon inte har alla hästarna hemma i stallet, hon stod ju och skrattade och fnissade, det är också väldigt viktigt för henne att uttala att mördarna skall EJ straffas "för hon får ändå inte sin dotter tillbaka", detta klassiska mongovänstertänket, som att rättssystemet var till för att återuppväcka döda
Är Emilias pappa neger?
Mamman IQ badboll, ska fan inte ha några barn om du inte kan ta hand om dom, skyll inte på soc utan mamman, tror tom jag läst att Emilia sålde sex, fy fan
Dina skulddemoner har definitivt ingen relevans.
Ingen skuld på mamman som i sin gravt vanskötta och mördade dotters namn inte slägger någon skuld på dom som blodigt och brutalt avlivade henne.
Från Expressen.
Anna Sjöberg verkar ju Totalt efterbliven. Inte nog med att hon gravt misskött sin dotter till den punkt att hon till slut blev mördad, mongomamma tycker ej att mördarna ska straffas eftersom mordoffret då skulle skämmas??! Kan någon förklara den "logiken"?
"Jag bryr mig inte jättemycket om vem som gjort det eller vilket straff de får för Emilia är ju redan borta. Med en dotter som tittar på mig uppifrån kan jag ju inte gå omkring och straffa de här människorna. För då hade ju Emilia skämts över mig, säger Anna Sjöberg."
Vad vet man om ev gm? Nationalitet? Landskrona är ju inte direkt homogent svenskt, milt uttryckt. Och de svenskar som bor där är ju oftast riktigt långt ner i hackordningen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!