2024-07-26, 08:03
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabelle76
Vad bor vi i för skitland egentligen?
Hur är det möjligt att de som tagit hand om E och placerat henne på hem istället för hos sin mamma tycker det är helt ok att plötsligt låta henne vara hos sin mamma två veckor mitt i sommaren utan att ha koll på hur det går?
Känns nästan som att de ansvariga gått på semester och löst problemet på lättast sätt..

Plötsligt ska det vara ok att denna 14åring ska släppas vind för våg utan någon vuxen som har koll. Och de MÅSTE ha vetat att denna mamman inte var kapabel att ta hand om sin dotter eftersom dom nästan 10 år tidigare bestämt att hon inte skulle få ha hand om henne.

Nästan som att det borde vara denna myndighet som bär ansvaret för hennes död.

Helt sjukt det här.
Ja märkligt? Att låta flickan få vistas hemma hos zigenarmorsan verkar ju helt galet?
Tidigare sågs ju mamman vara helt olämplig?
Citera
2024-07-26, 08:04
Medlem
Förnekelse är en psykologisk skyddsmekanism. Hon är i chock.
Citera
2024-07-26, 08:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
"duktig flicka" hahahaha det var också ett sätt att beskriva en misslyckad pundare som precis fått sin unge mördad som en konsekvens av hennes vanskötel

Nu är det dock inte mamman som mördade Emilia...
Citera
Medlem
Så sjukt tragiskt allting. Mamman till döda flickan har förmodligen inte haft så bra koll på sin kära dotter. Tänker att hon sa att hon givit pengar till hemlösa och ringer och säger att "jag vet att jag inte ska ge bort pengar men kan jag få mer".. Alla vill tro fina tankar om sina barn men vem vet vart pengarna egentligen försvann? Mycket som är oklart i det här. Tänker att flickan varit placerad och hemma i kort tid så nja, köper inte det där. Det var nog mycket som skedde som inte mamman visste om. RIP.
Citera
Medlem
Citat:
Eller hur, hon verkar ju helt störd och det är ju synd om denna människa, dum i huvet och pundare. Men såna ska ju inte ha barn, ta tillbaka tvångssteriliseringen nu...
Jag är trött på att betala för alla dessa mongon som bara ynglar av sig en masse mongoungar, det tar ju aldrig slut.
Förnekelse är en psykologisk skyddsmekanism. Hon är i chock.
Citera
2024-07-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Ja märkligt? Att låta flickan få vistas hemma hos zigenarmorsan verkar ju helt galet?
Tidigare sågs ju mamman vara helt olämplig?

Vad har det med mordet av flickan att göra?! Nu vill jag se bilder och namn på de riktiga förövarna. Skiten i samhället! Mördarna och deras föräldrar!
Citera
2024-07-26, 08:19
Medlem
Knutaknuts avatar
Så mycket skit som kommer från SIS - när fan ska samhället göra något åt detta? Hade det inte varit bättre med hårda ungdomsfängelsen där man är isolerad från varandra? Om barn kan göra vuxna dåd så borde dom även få straff därefter. När dom kommer ut från SIS-hem är dom tio gånger värre. Om dom kommit ut från fängelse istället utan chans att förkovra sig med andra ungdomsbrottslingar lovar jag att chansen är mycket större att dom försöker att inte hamna där igen. Sen ska dom även givetvis få hjälp med anpassningen till samhället därefter - idag släpps dom bara ut vind för våg för samhället inte lagt några resurser på återanpassning. Om dom inte inser detta så kommer hela samhället att gå åt helvete inom snar framtid om det nu inte redan gjort det och det är för sent! Sådana här dåd blir allt vanligare.
Citera
2024-07-26, 08:21
Medlem
Citat:
Eller hur, hon verkar ju helt störd och det är ju synd om denna människa, dum i huvet och pundare. Men såna ska ju inte ha barn, ta tillbaka tvångssteriliseringen nu...
Jag är trött på att betala för alla dessa mongon som bara ynglar av sig en masse mongoungar, det tar ju aldrig slut.

Det var också mina tankar när jag såg intevjun med mamman, detta är ingen normal reaktion, var hon drogad? Jag har också tänkt alltmer som du gör ju äldre jag blivit och insett att vissa släkter faktiskt inte bör ” yngla av sig” just pga det sociala arvet med droger o destruktivt miserabla liv både för dem själva o för dem de träffar/ involverar i sina liv. Som ung tyckte jag att tvångssteriliseringarna ( som var aktuella att diskutera då) var förfärliga, men nu inser jag att de kanske trots allt förhindrade nya generationer av dysfunktionella familjer.

Visst, de finns några få undantag som kunnat bryta det sociala arvet, men flertalet klarar inte det utan generationerna fortsätter med droger, alkohol, misshandel, allmän stökighet o småkriminalitet. Ingen tillgång vare sig för andra eller samhället utan bara ställer till fanskap o stök gång på gång. Dessa familjer ( här använder jag ordet familj väldigt löst då de ofta byter partner o har barn med flera olika människor huller om buller) brukar dessutom inte ha problem att få barn vilket spär på problemet. Att denna flicka växt uppninså kaosartade förhållanden är bedrövligt o hennes hemska öde hade kunnat förhindras!
Citera
2024-07-26, 08:23
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu är det dock inte mamman som mördade Emilia...
Inte direkt men indirekt. Det är en konsekvens av mammans vanskötsel 🙂
Citera
2024-07-26, 08:25
Medlem
B´stards avatar
Hon hade såklart dåliga förutsättningar i livet, en sökning på mamman namn på fb ger en hel del (gå inte in på profilen utan scrolla ner för att se inlägg hon skrivit)

t.ex.

"Jippi nu firar vi 20år tillsammans socialtjänsten. Flytta mig en gång till och vi kan fira 30 flyttningar med.
För Milla blir de 5år med er och snart 10 flyttningar.
Och ni undrar varför jag inte tycker om er."

Mormodern gravt alkoholiserad och dog i juni. Eventuellt sträcker sig misären ännu längre bak då gammelmormorn dog redan 1979, 39 år gammal.

Det andra barnet permanent omhändertaget sedan mer än 4 år (han nämns iallafall inte mer på hennes fb sedan dess)
Citera
2024-07-26, 08:28
Medlem
Musta-Pekkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hon hade såklart dåliga förutsättningar i livet, en sökning på mamman namn på fb ger en hel del (gå inte in på profilen utan scrolla ner för att se inlägg hon skrivit)

t.ex.

"Jippi nu firar vi 20år tillsammans socialtjänsten. Flytta mig en gång till och vi kan fira 30 flyttningar med.
För Milla blir de 5år med er och snart 10 flyttningar.
Och ni undrar varför jag inte tycker om er."

Mormodern gravt alkoholiserad och dog i juni. Eventuellt sträcker sig misären ännu längre bak då gammelmormorn dog redan 1979, 39 år gammal.

Det andra barnet permanent omhändertaget sedan mer än 4 år (han nämns iallafall inte mer på hennes fb sedan dess)
Vad heter hon på FB?
Citera
2024-07-26, 08:31
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Mamman tar till orda.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...-beratta-allt/
Var skriver dom bara ut efternamnet Sjöberg och inte Kaldaras?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in