2024-07-25, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
BOs mamma säger att BO åkte iväg vid 18-tiden i måndags, alltså 22/7.

Ja jag läste det sen, så blev nu lite konfunderad över varför datumen 21-22 står, men det kanske är ett skrivfel.
Citera
2024-07-25, 10:07
Avstängd
svensson1970s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Hade gärna sett att föräldrarna till dessa GM även sattes under lupp.

Det är där det börjar, barnen är oftast bara en produkt av deras föräldraskap.

Jag har sagt det förr men säger det igen dessa personer (GM, men även dåliga föräldrar) förtjänar några år i fängelserna som bedrivs av Irans andliga ledare (den vita skäggiga mannen)
Citera
2024-07-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Magkänslan säger att de är en kille som nu gripits och att han är minst 18.

Enligt nyheterna/radio så handlar det om en ung person, minns inte riktigt ordvalet, kan ha varit ”underårig”.
Så nog någon under 18 i så fall. Fast det återstår att se. Uppgifterna kan alltid komma att korrigeras.
Man trodde ju att BO var runt 35.
Citera
2024-07-25, 10:14
Medlem
notknapparens avatar
Dn:

"I handlingarna framgår att personen som har gripits är en ung person som tidigare har varit anhållen i sin utevaro, något som Aftonbladet var först med att rapportera om."

https://www.dn.se/sverige/ytterligar...-i-landskrona/

Ab:

"Nu är ytterligare en person misstänkt i fallet och det handlar om en ung person mellan 15–18 år."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ariga-flickan
Citera
2024-07-25, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Hon poserar på IG som om hon vore ett barn själv.
Antar att den mentala åldern inte är mycket högre än den nu bortgågna dotterns?

Ja det var den tanken jag hade därav att jag frågade för förtydligande. Liksom, kan det VERKLIGEN stämma att detta är mamman?! Helt sjukt! Att som mamma hålla på och lägga ut sånt skit på Instagram och normalisera ett utbjudande och självförnedrande beteende inför sin dotter som uppenbart hamnat snett och behövt placeras på SiS…
Citera
2024-07-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Är inte direkt sugen på att ladda ner filer från okända FB-länkar.

Så vilket fall menas då?

Sök Landskrona här, fallet ligger som nr 2 efter denna.
Citera
2024-07-25, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCall4win
Korrekt. Ser inte bara ut som 15, utan fläker också ut sig som en 15åring...

Så bedrövad över vad som hänt, hur samhället har blivit så jävla rått och människor är så egocentriska, denna tjej hade hela livet framför sig, samtidigt så undrar jag om livet för tjejen kanske sett annorlunda ut om mamman kanske lagt energi på dottern istället för sig själv som objekt, jag vet att ungdomarna har det tufft idag i samhället, tro mig jag har barnbarn i denna ålder, men då gäller det att fånga upp dem inte bara 1 gång.

Vila i frid flicka lilla ❤️❤️
Citera
2024-07-25, 10:35
Medlem
Alsenos avatar
Verkar bara vara iq-fiskmås nivå på samtliga inblandade. Fallet blir löst på nolltid. Som sagt, detta är en interngrej blattar emellan. Inget att bry sig om.
Citera
2024-07-25, 10:35
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Som Sverige ser ut idag och den utveckling vi sett senaste 10 åren så ska föräldrar ha med i förväntningarna att det inte längre bara är bråk som kan uppstå. Med i beräkningarna ska man ha att barnen även kan mördas, det är så Sverige har blivit.

Satanism är ju blivit helt legalt, det är ju som vilken religion som helst. Ser man nutidens musik videos på Youtube, är det solklart vad som görs reklam för.
I hela denna missär ställer man sig frågan; var fanns skolan, social tjänsten? Alla dessa såkallade "professionella" som gått utbildning och jobbar med utsatte ungdomar, varför har dom inte gjort sina jobb? Kön lär bli lång till handfatet.
Citera
2024-07-25, 10:38
Bannlyst
GM (Gärningsmannen-kvinnan) verkar ha släkt och bröder som också är dömda för brott, förutom hon bara.
https://www.krimfup.se/search?name=K...&place=&crime=

Det verkar vara hennes syskon som är dömda för brott & är förekommande med FUP & DOM i ovan länk.
Det ligger väl i deras zigenareblod.

Vad hette den mördade kvinnan jämnåriga flickan ?
Citera
2024-07-25, 10:39
Medlem
Parallellerna till Vetlanda och Tove radar upp sig. Skulle inte förvånas om MGM nr 2 är en kvinna/flicka.
Citera
2024-07-25, 10:42
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydiana
Tänker på Therese Johansson-Rojo fallet, de var jämngamla likaså flickvännen till GM som var hjärnan bakom alltihop. Visserligen svartsjukedrama men var planerat. Hemskt vad så unga människor är kapabla till, helt utan konsekvenstänk eller empati.
Ja, Therese-fallet är ett av de värsta jag följt, så vedervärdigt hemskt. De var TVÅ om mordet, där den ena eller andra hade kunnat stoppa närsomhelst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in