2024-07-26, 12:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Jag tycker ni är rätt äckliga utan empati. Ni har fastnat på varför Emilia gjorde så varför klädde hos sig så? Inget snack om mördarna 😡 ni kommenterar ursprung och utseende, så låt mig förstå er rätt om Anna ser ut som hon gör får man rätt att mörda hennes dotter då? Ni är så vidriga. Och du horungen som säger att om familjen är så folkkär varför tog vi inte hand om Anna och Emilia är du beng på riktigt. Tror du på fullaste allvar att socialen lät oss? Ditt efterblivna smutsiga avkomma.

Sant, allt för mycket fokus på irrelevanta grejor, victim blaming och för lite runt brottet och dess förrövare.

T ex är det intressant att 15- åringen som begärdes häktad idag är begärd häktad på den högre graden, på sannolika skäl.

Hoppas att de har på fötterna nu och att brottet klaras upp.
Senast redigerad av notknapparen 2024-07-26 kl. 12:20.
Citera
2024-07-26, 12:14
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Melak är förnamn.
Att BO sålde sex kommer enbart från ett annan TT-kontos otydligt skrivna inlägg.

Jag tar det inlägget som att det kommer från ytterligare en avundsjuk tjej. Jag tror att motivet till mordet är avundsjuka och svartsjuka "vänninor". Kanske blev deras killar intresserade av Emilia?
Citera
2024-07-26, 12:15
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja, beklagligt
återigen en chockad nedbruten anhörig som intervjuas..
kanske en del av dessa intervju-offer ändå har behov att börja prata..
Chockad är hon, det är uppenbart,
hon behöver inte skämmas senare över vad hon säger.
Hon väntar på att få ta avsked o se sin döda,
och då hoppas jag att hon lämnas ifred av reportranarna.
Detta är mer än tragiskt.
Flickan Emilias övriga familje-hem kanske också sörjer.

Vad gäller mördargänget är det tyst, man undrar över deras anhöriga...

Ja, förstår inte vad Expressen sysslar med. Mamman är uppenbarligen i total chock och Expressen utnyttjar situationen till deras story.
Citera
2024-07-26, 12:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Soc borde väl anmäla sig själva efter detta? Dom har ju uppenbarligen brustit i omsorgen om flickan.

Jaa, det får vi verkligen hoppas att de gör......

Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Mamman kunde väl knappast veta det var kriminella SIS kompisar

Nej, precis så. Och flickstackarn hade ju i princip inga andra kompisar, och hur skulle hon kunnat ha andra kompisar än de på samma "hem" som hon var på, och troligen ett flertal familjehemsplaceringar innan.......rotlös är bara förnamnet!

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vad är det för folk Mel@k bor med i Helsingborg?

Misstänker att det kan vara far-eller morföräldrar?

Citat:
Ursprungligen postat av dhx
Det ör soc som både initierar och betalar SiS-vistelser. Men det ska också igenom läkarutlåtande och domstol för att fastställas.

Läkarutlåtande skiter oftast soc i, och det är Förvaltningsdumstolen, i Stockholm får soc igennom sin vilja i 100% av fallen......
Citera
2024-07-26, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Att mamman inte stått för uppfostran under tiden de flesta tjejer går igenom puberteten.
Tycker det är lite lågt att skylla på BO eller hennes närstående i detta fallet. Hon verkar ha varit vän med de som tog hennes liv.

Jag har absolut inte skyllt på BO, jag har tvärtom skrivit att hon nog aldrig fick någon chans i livet.

RIP stackars flicka!

Vems fel är det att flickan bott på familjehem större delen av livet? Hade hon fått en bättre uppfostran hade hon haft ett annat umgänge och inte råkat ut för detta.

Mördarna ska naturligtvis avhandlas, men vi vet inte så mycket om dem än ..
Citera
2024-07-26, 12:19
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Jag tar det inlägget som att det kommer från ytterligare en avundsjuk tjej. Jag tror att motivet till mordet är avundsjuka och svartsjuka "vänninor". Kanske blev deras killar intresserade av Emilia?
Ja så kan det vara.
Citera
2024-07-26, 12:20
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness

Ja, man bör vara försiktig med att sprida det ryktet. OM det nu är Es vän som lagt upp, så vore det en väldigt konstig sak att lägga upp om sin vän, som sista hyllning.
Citera
2024-07-26, 12:21
Medlem
-Dizzy-s avatar
En allmän fråga om dom här SIS hemmen, sitter dessa tjejer med dom killar som gäng mördar, skjuter, spränger och hamnar på SIS hem?! Känns ju då som en skola för att det bara blir värre.
Citera
2024-07-26, 12:23
Medlem
Kan någon med TikTok printa kommentaren om sexsäljandet?
Citera
2024-07-26, 12:24
Medlem
Har kopplingen mellan tjejerna och Landskrona framkommit?
Citera
2024-07-26, 12:27
Medlem
wasfuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Har kopplingen mellan tjejerna och Landskrona framkommit?

Nej, inte mer än att det påstådda "pyjamaspartyt" skulle varit där.
Citera
2024-07-26, 12:28
Medlem
Man kan spekulera hur mycket man vill om på vem ansvaret ligger för att sådana här tragiska saker sker. Och självklart är det en mix av myndigheter och föräldrar. Mydigheter är i allra högsta grad skyldiga att ingripa vid missgynnsamma förhållanden. Tyvärr så är det en utopi.
I min dotters fall, där hon hade ett helvete i skolan under många år, där jag krigade som f-n för att skolan/kommunen skulle ta ansvar för skolmiljön så insåg jag tillslut hur otroligt skört systemet.
Hamnar man fel i ung ålder där föräldrarna också har hamnat fel av olika anledningar som vi inte behöver spekulera i så är det inte så svårt att se att det verkligen kan gå så här illa. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in