2024-07-26, 12:58
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Jag tror att det vanligaste motivet bland tonårstjejer som mördar varandra ska vara svartsjuka. Tittar mycket på true crime och har fått det därifrån. Nu gäller detta för USA men borde inte vara alltför olika i Sverige.

Ja, det var ju svartsjuka även bakom ungdomsmordet i Örkelljunga, där Jacob Hall mördades av en kamrat. Iaf var det en bidragande faktor. Även där användes ”Vänner” för att goa offret.
Citera
2024-07-26, 13:00
Medlem
Att ni skyller på mamman säger mycket om vad ni själv är för människor.

Mördaren är psyksjuk om svartsjuka kan leda henne till vad hon gjort. Det är mördarna ni ska "granska utreda" inte Emilia och hennes mamma.
Att Emilia och Anna haft en trasig uppväxt betyder det inte att man ska bli mördad för det. För det är just det ni får det att låta till.

Ni brukar vara så jävla duktiga med era F. B. I SKILLS HÄR... Men ni verkar vara helt tappade hela bunten och fastnat på familjens uppväxt.
Citera
Medlem
Gaupes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master63
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Känns dock drastiskt att mörda någon för att man blir kallad hora.

För dig ja, men du är förmodligen en normal individ. Samtliga inblandade här verkar vara hormonella yngre tonåringar från trasiga familjeförhållanden.
Tonåringar har humörsvängningar, trasiga tonåringar ännu värre, och saknar man helt impulskontroll och moralisk kompass kan det bli såhär.
Citera
Medlem
Grovt skyddande av en brottsling -> minst 1 högst 6 års fängelse.
Citera
2024-07-26, 13:01
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Vad är det för kille då? Det kan ju vara ett intressant spår.

Det har inte kommit fram vem det är.

Har pratats om en kille, både här i tråden, och på övriga SoMe. Men inget namn, ännu.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anillen
Nja, det var väl att han sa ifrån om att hans kompis hade blivit mobbad?
Spelar ingen större roll. Dessa "människor" triggas för minsta lilla och inga hämningar finns, uppenbarligen.
Citera
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Nä inte alltid men just i detta fallet har ju soc haft ansvaret för flickan från hon var fem år då hon placerades.

Deras ansvar är ju kvar även om flickan ska bo en kortare tid hos sin mamma. Även om just det beslutet är knepigt eftersom mamman uppenbarligen inte var kapabel att ta hand om sin dotter.

Socialtjänsten har det yttersta ansvaret gemensamt med barnets föräldrar. Det framgår att flickan inom ett par veckor skulle flyttas till ett annat familjehem, dvs. där det liksom i mammans hem skulle finnas möjlighet att röra sig fritt. Svårt att se att det finns kausalitet mellan den tillfälliga placeringen hos mamman och att hon blev mördad (till skillnad från t.ex. fallet med Esmeralda, som dog till följd av föräldrarnas agerande), vilket rimligtvis krävs om man håller socialtjänsten ansvarig för det inträffade. Att sedan uppväxtförhållandena hos mamman föranlett flickans situation i det stora hela, ja det är väl helt uppenbart. Det var ju också därför flickan bereddes vård enligt LVU.

Nej, orättvist att beskylla socialen för detta.
Citera
2024-07-26, 13:02
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Sentimental smörja! Och som vanligt är det myndigheternas fel, inte föräldrarnas - hur är ni funtade, egentligen? När kan en förälder, om inte i detta fallet, ställas till svars för sin inadekvata insats?

Märk väl att du själv sitter bakom ett anonymt konto, din hycklerska!

Nja, skulle nog säga 50/50, med lite favör till mamman, eftersom hon själv vuxit upp med en okompetent mamma. Man härma det miljö man växer upp i. Det har tagit mig flera år och förstå min egen mammas tillkommande som morsa, och min egna. Det kommer i flashbacks , situationer där man i dagsläget tänker det där var inte okej, till exempel; varit utan vuxen uppsyn vid 5 års ålder, när jag skulle lära mig själv och simma. Som tur drunknade jag inte. När vi sent på kvällen anlände till tågstationen och jag fick bära tunga väskor, medans min mamma bar på lillsyrran. Kunna remsa upp flera exempeln.
Min egna son tog själv tåget till skolan som 7 åring. Han gick i princip var han ville från den ålder.
Citera
2024-07-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan

Mördaren är psyksjuk om svartsjuka kan leda henne till vad hon gjort. Det är mördarna ni ska "granska utreda" inte Emilia och hennes mamma.
Att Emilia och Anna haft en trasig uppväxt betyder det inte att man ska bli mördad för det. För det är just det ni får det att låta till.

Ni brukar vara så jävla duktiga med era F. B. I SKILLS HÄR... Men ni verkar vara helt tappade hela bunten och fastnat på familjens uppväxt.

Problemet är att du inte kan tolka texterna. Du tolkar fel..

Du tolkar att man får mörda sådana som Adriana och Emilia. Det är missförstånd från din sida. Vi menar att dessa illdåd drabbar just Adriana och Emilia därför att de inte har några föräldrar. Det är två olika saker.
Citera
2024-07-26, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl oväsentligt?

Varför är det oväsentligt?
Skulle inte säga att det är oväsentligt.
Med tanke på vilken vänslapskrets E hamnade i som kostade henne livet har der absolut med hennes familjesituation att göra. Väldigt konstig kommentar att det är oväsentligt. Jag undrar också .
Citera
2024-07-26, 13:07
Medlem
Citat:

Ja, det är ett märkligt beteende, hur folk gräver i Es familjeförhållande istället för MGM. Knappt någon info om MGM i tråden trots att namn finns.
Citera
2024-07-26, 13:08
Medlem
Citat:

Vad är det du själv inte förstår? Om mamman varit normalfuntad hade inte barnet blivit omhändertagen och sådeles inte stött på de andra apbarnen på de olika boendena och då ej blivit mördad av dessa. Kan ju inte vara för mycket begärt att inte bli rödflaggad som förälder så barnen blir omhändertagna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in