Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-29, 20:18
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Marknaden hller inte med dig: BILD

Monero gr nya bottenrekord mot BTC hela tiden och r nu ner 95% frn toppen fr 6 r sedan.
En anvndbar valuta r inte samma som spekulativa investeringar. BTC r oanvnbart skrp.
Citera
2024-05-30, 00:59
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Marknaden hller inte med dig: BILD

Monero gr nya bottenrekord mot BTC hela tiden och r nu ner 95% frn toppen fr 6 r sedan.

Monero r relativt stark just nu jmfrt med fr en vecka sedan. Sen br man inte jmfra monero och btc. Dom r p helt olika niver i vrde, men monero vinner nr det kommer till skerhet och transaktionskostnader.

Btc har utvecklats till ngon form av monster som kostar mycket att frvara skert och har mycket hga avgifter. Knns som btc r en form av aktie nufrtiden, eftersom det anvnds frmst fr att tjna pengar. Vem anvnder btc som betalmedel i dagslget? Ngon?
Senast redigerad av Jagozar 2024-05-30 kl. 01:04.
Citera
2024-05-31, 00:03
Medlem
TompaOs avatar
Var kper man monero nu nr localmonero stngt?
Citera
2024-07-15, 04:19
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Finns inga helt tillfrlitliga frsljare av monero lngre. Skraste lsningen r att kpa Litecoin, skicka den till sin dedikerade LTC wallet i t.ex cake wallet och konvertera den till monero. Kostar runt en hundring fr konverteringen (billigare n konvertering frn BTC), men det r det vrt fr att f knna sig sker p att inte bli scammad. Inte ens Kraken gr att lita p lngre nr det kommer till monero.

r det ngot problematiskt med changenow?
Citera
2024-07-16, 08:01
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Kraken, Bisq. Finns en ny decentraliserad marknadsplats som heter Haveno men den r i tidig alpha eller beta nnu, men verkar funka rtt s bra enligt vad jag lst p reddit.
Citera
2024-07-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Inte ens Kraken gr att lita p lngre nr det kommer till monero.

Hur menar du? Kraken har varit legit hela tiden hittills fr mig tminstone? Monero r inget man lmnar p exchangen nd fr det kostar ju i stort sett noll att flytta dem till ngn hardwallet. Eller tnker du p att de kommer bli tvungna att lmna uppgifter till SKV?
Citera
2024-07-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Hur menar du? Kraken har varit legit hela tiden hittills fr mig tminstone? Monero r inget man lmnar p exchangen nd fr det kostar ju i stort sett noll att flytta dem till ngn hardwallet. Eller tnker du p att de kommer bli tvungna att lmna uppgifter till SKV?

Tjaaa. Tror du det r billigare att kpa Litecoin och byta p t ex change.io till XMR eller billigare att kpa XMR direkt? Via Kraken tnker jag d
Citera
2024-07-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttplugg
Tjaaa. Tror du det r billigare att kpa Litecoin och byta p t ex change.io till XMR eller billigare att kpa XMR direkt? Via Kraken tnker jag d

Har aldrig provat. Men har du konto kan du testa och se vad avgifterna blir fr respektive transaktion innan du slutfr dem.
Citera
2024-07-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m020d024
Har aldrig provat. Men har du konto kan du testa och se vad avgifterna blir fr respektive transaktion innan du slutfr dem.

Tack, jag fr kolla. Lyckas in bli verifierad nd, s fr se om det gr att anvnda verhuvudtaget.
Citera
2024-07-28, 14:06
Medlem
Antar att jag fuckat upp rejlt pga noob p detta och orkade inte lsa p ordentligt.

Kpte XMR p changenow med kort, skrev in adressen till min Xmr-plnbok i Cakewallet. Stod att transaktionen lyckades.
Problemet: har fortfarande 0 dr (ca 1 dygn senare) men dremot har pengarna dragits frn mitt kort eller de str som reserverade. r det banken som inte tillter den hr typen av kp?

Ngon snll som kan bertta vad/var jag gjorde fel?
Citera
2024-07-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Undrar ocks detta. r nda sttet att kpa btc och sen vxla? Kan man kpa btc med Swish nnstans?
Citera
2024-07-28, 22:02
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londononthetrack
Undrar ocks detta. r nda sttet att kpa btc och sen vxla? Kan man kpa btc med Swish nnstans?
P Kraken kan du kpa Monero.

Varfr vill du kpa krypto med swish?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in