2018-01-01, 19:27
Medlem
Vi r lite intresserade av digitala valutor hr. Min son fresprkar Monero nu. Nn som handlat med den och vet hur det gtt? Vilken sida handlar ni via? Vilken valuta skulle ni fresprka fr annars?
Citera
2018-01-01, 19:32
Medlem
vtcs avatar
Du kan se hur det har gtt fr Monero p fljande lnk: https://coinmarketcap.com/currencies/monero/

Den sidan sammanfattar data fr mngder av kryptovalutor.
Citera
2018-01-01, 19:43
Medlem
r det troligt att monero kommer g upp under 2018 och med hur mycket i s fall?
Senast redigerad av densnallakillen 2018-01-01 kl. 20:13.
Citera
2018-01-01, 20:14
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densnallakillen
r det troligt att monero kommer g upp under 2018 och med hut mycket i s fall?
Kanske kar den i vrde och kanske rasar den. Att gissa hur stor en eventuell stigning blir vore inget annat n rena spekulationer.
Citera
2018-01-01, 20:37
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livochandlighet
Vi r lite intresserade av digitala valutor hr. Min son fresprkar Monero nu. Nn som handlat med den och vet hur det gtt? Vilken sida handlar ni via? Vilken valuta skulle ni fresprka fr annars?

Monero r en stabil krypto med en duktig utvecklargrupp och hngiven community. En av de mest serisa krypto-projekten dr ute.

Du kan handla via ex. Kraken.
Citera
2018-01-02, 03:30
Medlem
happilappis avatar
Monero kommer ka men problemet r att den bara fyller en funktion, och det r anonymiteten. Den kommer ALDRIG bli stor mainstream.
Citera
2018-01-02, 03:40
Medlem
Smackbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Monero kommer ka men problemet r att den bara fyller en funktion, och det r anonymiteten. Den kommer ALDRIG bli stor mainstream.
ven om Monero aldrig kommer att bli mainstream s finns det stor efterfrgan p anonyma valutor.

Sedan tidigare har anonyma valutor anvnts fr kp av speciella varor p Internet men det finns flera anvndningsomrden.
De lnder som frbjuder kryptovalutor dr kommer de anonyma valutorna att frodas.
ven lnder med godtyckliga skatteregler kommer att ha en kande mngd anonyma valutor.

Det r naturligtvis svrt att uppskatta den fulla potentialen som dessa valutor kan uppn men jag r vertygad att det finns en mycket stor marknad som dessa kan vara en del av.
Citera
2018-01-02, 19:19
Medlem
festing2.0s avatar
Citat:

Man ska aldrig sga ALDRIG, frga en lapp hur mnga renar han har eller hur saldot p ditt konto
ser ut?
Monero fyller en viktig jag upprepar en viktig funktion, https://monerodesigns.wordpress.com/...d-your-wallet/

Tyvrr verkar Monero ha ett par svagheter http://monerolink.com/monerolink.pdf
Hoppas community fixar sprnings problematiken och att anvndarna r medvetna om srbarheten i protokollet.

Kraken tar 0.05 monero i fee!!
Citera
2018-01-02, 23:02
Medlem
project_xs avatar
Citat:

"Bara"? Fr att en valuta (d pratar vi valutor och inte bara krypto-"valutor") ska fungera mste den vara fungibel (dvs. 1 XMR = 1 XMR oavsett tidigare transaktionshistorik). S vitt jag vet r Monero en av f kryptos som har en komplett lsning fr detta.

Citat:
Ursprungligen postat av festing2.0
Tyvrr verkar Monero ha ett par svagheter http://monerolink.com/monerolink.pdf
Hoppas community fixar sprnings problematiken och att anvndarna r medvetna om srbarheten i protokollet.

Lnkningen var mjlig i Monero innan RingCT blev standard p alla transaktioner. Problemet r lst i dagslget.
Citera
2018-01-03, 01:42
Medlem
rymdteleskops avatar
r inte Monero den som alla javascript grejer minear. r inte det positivt. Jag gillar tanken som de frsker slja att istllet fr reklam p hemsidor s ligger det lite miners i bakgrunden och p s vis betalar jag fr mig
Citera
2018-01-03, 02:51
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdteleskop
r inte Monero den som alla javascript grejer minear. r inte det positivt. Jag gillar tanken som de frsker slja att istllet fr reklam p hemsidor s ligger det lite miners i bakgrunden och p s vis betalar jag fr mig

Stmmer ! Bland annat thepiratebay anvnder de som besker sidan fr att minea monero, s slipper man reklam !
Citera
2019-11-26, 19:55
Medlem
Monero, nsta Bitcoin

Handlare p "the dark web" brjar i strre utstrckning utfra transaktioner och kp med Monero XMR som de tycker erbjuder mer anonymitet n Bitcoin. Vidare lser Monero problemet med "tainted coins", allts beflckade/besudlade coins som varit med i illegala transaktioner, Monero r fungible och "rena" coins gr drfr inte att skilja frn tainted. Ngot som illegala handlare nskar, d risken att rka i problem eller bli anklagad fr illegal aktivitet minskar...

r det bara en tidsfrga innan fler aktrer p svarta marknaden utfr transaktioner med Monero istllet fr Bitcoin och gr Monero till den nsta hajpen?

lnk:
https://thenextweb.com/hardfork/2019...onero-privacy/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in