2024-07-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Socialen sa att E var naiv och behövde skyddas från att hamna i dåliga situationer det kan tolkas som ett hjärta av guld , att vilja hjälpa och tro andra om gott hela tiden och då hamna i dåliga situationer

Att vilja hjälpa och ha et hjärta av guld och samtidigt umgås med "dåliga" människor och "dåliga" situationer ska inte behöva leda till att bo på SIS hem.

Jag har alltid "lyckats" umgås med kriminella människor som utfört kriminella handlingar men har för det inte deltagit och hamnat på SIS hem.
Måste ju vara egen handling som gör att man hamnar på SIS.
Citera
2024-07-29, 11:46
Medlem
Att mamman skulle haft en inkomst på 37000 är helt osannolikt
Var kommer den uppgiften ifrån?
Citera
2024-07-29, 11:54
Medlem
Utifrån TikTok får jag uppfattningen att det är en 13-åring och en 14-åring (M) som är misstänka för att ha dödat 14-åriga E. Har jag missförstått det med 13-åringen? Vilka är misstänkta och var befinner dom sig? Häkte? Annat? Enabft säkerställd information tack!
Citera
2024-07-29, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Om det vore pappan hade det väl inte varit sekretess? Systern?

Kan det månne vara R*f*elas storebror *d*am?
Vad vet vi om honom? Han kanske också har varit på SiS?
Kann det vara så att han hämtat dem med bil?
Citera
2024-07-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Att vilja hjälpa och ha et hjärta av guld och samtidigt umgås med "dåliga" människor och "dåliga" situationer ska inte behöva leda till att bo på SIS hem.

Jag har alltid "lyckats" umgås med kriminella människor som utfört kriminella handlingar men har för det inte deltagit och hamnat på SIS hem.
Måste ju vara egen handling som gör att man hamnar på SIS.
SiS blev det väl för att hon rymde hela tiden och hamnade i dåliga situationer , enligt dom står det ju att det var för att skydda henne hon var där och inte för att hon själv var den som gjorde kriminella saker eller liknande
Citera
2024-07-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Tänkte samma, pappa eller bror. Bor A i Landskrona?
Citera
2024-07-29, 12:03
Medlem
Acta-Non-Verba7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ja jag har kollat alla. O hon pratar som att hon berättar om en påhittad film hon sett! Inte att det är en vän som mördat en vän! OM det nu stämmer att hon va nära vän med båda…

Dom här tjejerna som varit placerade tillsammans har ofta väldigt skeva uppfattningar om vilken relation man har. På 2 dagar kan man bli världsbästisar o syster o allt som finns trots att dom knappt inte känner varandra. Väldigt få har ens förmågan att skapa riktiga vänskapsrelationer som byggs över tid. Det skiftar från dag till dag ibland! Ena dagen är man såååå nära o älskar o där för varandra för att nästa dag vara en horunge! Så jag tar den här påstådda ”vänskapen” med en stor skopa salt!

Ja, det dyker upp många ”vänner” nu, trots att hon inte hade några riktiga vänner. Märks tydligt att detta är väldigt trasiga människor.
Citera
2024-07-29, 12:16
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Att mamman skulle haft en inkomst på 37000 är helt osannolikt
Var kommer den uppgiften ifrån?
Skatteverket.
Citera
2024-07-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Tänkte samma, pappa eller bror. Bor A i Landskrona?
Vet inte, har dessvärre missat allt om R pga alla dessa wannabe-famileutredare som spammar tråden till kräkpåse här.
Läste om dem, R och A, i sammanfattningen som lyckligtvis finns.
Citera
2024-07-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Skatteverket.

Är det för arbete eller bidrag? Verkar mycket oavsett.
Citera
2024-07-29, 12:26
Medlem
Citat:
Vet inte, har dessvärre missat allt om R pga alla dessa wannabe-famileutredare som spammar tråden till kräkpåse här.
Läste om dem, R och A, i sammanfattningen som lyckligtvis finns.

Sant!
Pappan o mamman bor på olika adresser i Landskrona. Hittar inte A nånstans. Är kanske under 16?
Citera
2024-07-29, 12:26
Medlem
Citat:
Läste någonstans att han är i 30-årsåldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in