Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-29, 15:03
Medlem
Jag gick i polemik med TomatKungen i feministforat. Här är vad som följer som resulterade i en varning och borttaget inlägg:

(FB) Därför är feminismen ett hot mot hela vår civilisation
"Kortfattat är det att flickor och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter och skyldigheter som pojkar och män: socialt, ekonomiskt och politiskt. Dvs. Rösträtt, arvsrätt, rätt till utbildning och jobb, rätt att få föra sin talan och röra sig fritt i samhället. Skyldighet att följa lagen. vara människor, helt enkelt."

Jag svarar Blacksune som svarar på TomatKungens inlägg ovan och mitt inlägg lyder:
"@Blacksune: Den där jävla harangen / bumperstickern Tomaten et. al. här harvar ur sig betyder skit och ingenting idag."

Jag tror det är få som inte håller med mig när jag skriver att harangen "flickor och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter och skyldigheter som pojkar och män: socialt, ekonomiskt och politiskt" idag är inget mer än en uttjatad harang som betyder skit och ingenting i västvärlden. Det målet är ju uppnåt för länge sedan.

Men ändå så får jag denna varning i PM av HusvagnSvensson:

Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Därför är feminismen ett hot mot hela vår civilisation
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb:
@Blacksune: Den där jävla harangen / bumperstickern Tomaten et. al. här harvar ur sig betyder skit och ingenting idag.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Diskutera ämnet inte debattören och diskutera direkt med den andre debattören, tack

Det kursiva:
I vilken jävla värld har jag diskuterat TomatKungen?
Jag syftade på att TomatKungen et. al använder en idag betydelselös harang.
Citera
2024-07-29, 15:14
Medlem
Smekarn87s avatar
Ja felaktig varning tycker jag. För mycket PK-mods.
Citera
2024-07-29, 15:20
Avstängd
Pma mod före du gör en klagomåltråd ibland har man tur o de tar bort varningen
Citera
2024-07-29, 15:53
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag gick i polemik med TomatKungen i feministforat. Här är vad som följer som resulterade i en varning och borttaget inlägg:

(FB) Därför är feminismen ett hot mot hela vår civilisation
"Kortfattat är det att flickor och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter och skyldigheter som pojkar och män: socialt, ekonomiskt och politiskt. Dvs. Rösträtt, arvsrätt, rätt till utbildning och jobb, rätt att få föra sin talan och röra sig fritt i samhället. Skyldighet att följa lagen. vara människor, helt enkelt."

Jag svarar Blacksune som svarar på TomatKungens inlägg ovan och mitt inlägg lyder:
"@Blacksune: Den där jävla harangen / bumperstickern Tomaten et. al. här harvar ur sig betyder skit och ingenting idag."

Jag tror det är få som inte håller med mig när jag skriver att harangen "flickor och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter och skyldigheter som pojkar och män: socialt, ekonomiskt och politiskt" idag är inget mer än en uttjatad harang som betyder skit och ingenting i västvärlden. Det målet är ju uppnåt för länge sedan.

Men ändå så får jag denna varning i PM av HusvagnSvensson:

Det kursiva:
I vilken jävla värld har jag diskuterat TomatKungen?
Jag syftade på att TomatKungen et. al använder en idag betydelselös harang.

Du pratar ju om en annan användare och det är ju 0.03. Hur knyter du det till ämnet? Mod har rätt.
Citera
2024-07-29, 16:42
Ja, felaktig varning eftersom det ibland krävs att man adresserar en användare direkt i de fall de spammar sönder trådar med otaliga inlägg som alla säger samma sak. Ditt inlägg var kort och kärnfullt. Substantiellt, välformulerat, och bidrog till diskussionen.
Citera
2024-07-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du pratar ju om en annan användare och det är ju 0.03. Hur knyter du det till ämnet? Mod har rätt.

Jag skrev: "Den där jävla harangen / bumperstickern Tomaten et. al. här harvar ur sig betyder skit och ingenting idag."

Förstår du vad et. al. betyder?

Jag syftade på en företeelse som MÅNGA gör. Får jag inte hänvisa till en stääändigt återkommande FEMINISTISK harang som MÅNGA (et. al.) kastar in hela tiden utan att det blir 0.03?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2024-07-29 kl. 17:23.
Citera
2024-07-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Pma mod före du gör en klagomåltråd ibland har man tur o de tar bort varningen

Redan gjort men inget svar på 2 dagar.
Citera
2024-07-29, 17:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Redan gjort men inget svar på 2 dagar.

Då ska du ju posta PM:et du skickade här i tråden.
Citera
2024-07-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Flashback har ju blivit politiskt reglerat genom admins. Sedan finns ju det en hel del besserwissers, som har andra konton, och utnytjar sin adminstatus i debatter.

Ganska tråkigt, snart sitter det anti SD:are i alla forum.

Ja, jag måste hålla med. Det börjar verkligen närma sig att kliva av detta forum. Fått svar:

Citat:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Därför är feminismen ett hot mot hela vår civilisation
Citat:
@Blacksune: Den där jävla harangen / bumperstickern Tomaten et. al. här harvar ur sig betyder skit och ingenting idag.

Innan du kan posta fler inlägg på forumet behöver du först bekräfta att du har mottagit varningen. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit meddelandet: Länk

Diskutera ämnet inte debattören och diskutera direkt med den andre debattören, tack
Nänänä, jag syftade på harangen "flickor och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter och skyldigheter som pojkar och män: socialt, ekonomiskt och politiskt.

Det ÄR numera enbart en harang och bumpersticker. Jag syftade på att den återkommande används i en debatt om SPECIFIKA diskussioner som en generell motivering till feminism, vilket är trams.

Om du inte accepterar detta vill jag att du lyfter detta till någon annan så vi får en neutral bedömning..
… [ Visa mer ]
Hej.

Beklagar att jag var sen att svara. Ser att du skapat en tråd om det, men jag tror tyvärr den kan komma att slängas eftersom du borde väntat på svar först, och om du då inte var nöjd gått vidare.

Flashback är ett debattforum. Om du vill framföra till en annan användare att hans eller hennes åsikter eller sätt att framföra dem är fel, så vänd dig direkt till vederbörande. Diskutera inte detta med en tredje part, därför det är inte en diskussion om ämnet utan en diskussion om användaren, användarens sätt att diskutera (bumbersticker osv) och en diskussion om diskussionen.// Mod
Sist jag kollade reglerna kunde jag posta här om inte mod svarat inom 24h. Egna regler?
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2024-07-29 kl. 18:26.
Citera
2024-07-29, 19:14
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ja, jag måste hålla med. Det börjar verkligen närma sig att kliva av detta forum. Fått svar:

[/indent][/indent]
Sist jag kollade reglerna kunde jag posta här om inte mod svarat inom 24h. Egna regler?
Ja, egna regler. Dom gör precis som dom vill, inget nytt. Du gjorde helt rätt.
Citera
2024-07-29, 19:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

[/indent][/indent]

Ok, jag har för dålig koll på reglerna. Beklagar detta och beklagar att du fick vänta på svar. Det var dåligt av mig.

Men i sakfrågan har du fått ett svar. Som jag skrev från början och som inte är obegripligt så skall du diskutera ämnet och inte debattören och i begreppet debattören ingår dennes debattstil, sätt att uttrycka sig osv. Dvs det du ville diskutera i ditt inlägg.
Citera
2024-07-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ok, jag har för dålig koll på reglerna. Beklagar detta och beklagar att du fick vänta på svar. Det var dåligt av mig.

Men i sakfrågan har du fått ett svar. Som jag skrev från början och som inte är obegripligt så skall du diskutera ämnet och inte debattören och i begreppet debattören ingår dennes debattstil, sätt att uttrycka sig osv. Dvs det du ville diskutera i ditt inlägg.

Återigen, jag syftade på harangen "flickor och kvinnor ska ha samma rättigheter och möjligheter och skyldigheter som pojkar och män: socialt, ekonomiskt och politiskt och hur den används i feministiska diskussioner av MÅNGA i feministforumet, trots att den är förlegad. Jag syftade på att den återkommande används i en debatt om SPECIFIKA diskussioner som en generell motivering till feminism. Jag skrev alltså att Tomatkungen et. al. ständigt använde den och att den inte är skit värd. Du inser vad det betyder?

Den harangen är alltså ingen åsikt per se utan ett citat eller en stycke ur en publikation eller då manifest.

Så om någon återkommande upprepar samma mantra så får jag då inte kommentera detta med andra? Det är regel på att nämna det direkt till personen i fråga?

Du har inte sett att feministerna t. ex. gör samma sak?? Hela forumet är fullt av kommentarer om hur språket används.

Seriöst.. Släpp greppet och inse att du gjort fel.

Klockan 1:30 här. Återkommer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in