Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2022-09-25, 05:57
Medlem
Kommer ihåg i min gröna ungdom och skulle checka in på Teneriffas flygplats vid säkerhetskontrollen sa jag (min idiot) på Svenska "Det är bara en bomb i väskan" Bomb är ju ett internationellt ord så det blev ett ja....liv men till slut lyckades jag komma ombord. En annan gång då ja satt i Bangkok (rätt länge sen) och väntade på minibuss transport till BKK gamla flygplats ,under väntan åt jag en kebab som nog hade varit med ett tag nåväl i flygplanet fick jag total magpaj , va väll på Toaletten minst 12 gånger under flygresan.
För några år sen blev jag knivskuren och rånad av en sk. Ladyboy i ökända Pattaya.
Citera
2024-01-23, 22:21
Medlem
Hårt dragen i håret till marken av en kvinna som under hot krävde pengar av mig till boende. Var bara att ställa upp och klarade mig fysiskt oskadd.
Tappade lite senare telefon, bankkort och id-kort i en taxi - tack och lov inte passet. Detta skedde i San José, Costa Rica.
Citera
2024-01-28, 21:18
Medlem
Bbobis avatar
Skulle nog säga när jag var och kollade på ett condo-projekt där dom hade ett showroom men dom hade bara squat-toaletter. Såklart jag inte tog av mig brallorna först för säkerhetskull så när jag satt där bakis och skulle spruta vattnet så kom det rakt över mina byxor så hela baken var blöt när jag kom ut och fortsatte prata med deras sale-agents.

Ta alltid av byxorna först om du inte är van
Citera
2024-05-08, 00:39
Medlem
Pistolrånad i en svarttaxi för en 15 år sen i Saigon,Vietnam var ingen höjdare.Va på väg följande morgon vidare och hade därför växlat 100$ i vietnamesiska dong(ca 3,8 milj.dong),taxichaffissen låste dörrarna med c-låset å förklarade att resan kostade 1 milj dong(mot normalt 50 k dong),jag protesterade förståss men han vifta med pistolen å körde iväg och efter en stund över en lång bro till ett annat distrikt där bekanta till mig sagt att man absolut inte ska åka till.Jag sade då till han att 1 mille dong var ok,han körde tillbaka mot 1:sta distriktet(centrum)
å dumpa av mig på en bakgata..i normala fall hade jag ju max 500 k dong(200 kr)på mig när man va ut å tog en öl på kvällen,så det va lite flyt just då att jag kunde casha han,annars vet i fan va som hänt.
Citera
2024-05-28, 11:33
Medlem
Chickenbitss avatar
Nog enda gången jag genuint varit rädd för att dö var flyget mellan Peking - Taipei. En timmes terror på det skakigaste planet jag nånsin varit på, fick vid flera tillfällen hugga tag i stolen framför mig för att inte drämma huvudet i matbrickan. Kom fram helt dyngsur av all kallsvett. En eloge till kabinpersonalen som jobbade på i vad som bara kan beskrivas som en jordbävning.

Jag var i Hong Kong veckan innan studentprotesterna där tog fart runt 2010 (?). Man kände definitivt att något låg i luften, såg en del banderoller som börjades sätta upp o grejer. Tänker ibland tillbaka och undrar om jag är glad att jag missade det (med tanke på Kina-polisens beteende) eller om det hade varit lite häftigt att uppleva det hela i verkligheten. Hade ju varit nåt att berätta för barnbarnen iaf.
Citera
2024-07-01, 14:49
Medlem
Revelationss avatar
2017 försökte jag flyga så billigt som möjligt till Phuket.

Resan var Arlanda - Moskva - Peking - Phuket

När jag landade i Ryssland så var det en enda stor kaos där man fattade ingenting.
Först ställde jag mig i kö någonstans där jag trodde var rätt väg. Efter ca 10 min kom en rysk vakt och frågade mig vart jag ska. Jag sa "till Peking". Han sa till mig att jag står i fel kö och pekade åt andra hållet, någonstans längre bort på flygplatsen.
Efter 5-10 minuter promenad så kom jag till nästa kö, men rätt plats.

Där började kaoset. Det tog runt 30 min för mig att gå igenom kön, för att sedan hamnat i ett jätte stort rum med alla utländska resenärer som skulle vidare. Vi måste ha varit mellan 500-800 personer i rummet och utan någon regel eller kö och det var ganska trångt så vi stod som sardiner.
Längst in i hörnan statt några poliser och stämplade pass. Folk var nervösa och arga eftersom många var sena till sina flyg. Jag gav mitt pass till några britter som samlade med sig en stor hög med pass och skickade vidare. Efter ett tag (vet ej hur länge) fick jag mitt pass och knuffade fram mig till exit, kastade min väska på rullbandet vid säkert och som tur är så pep inte detektorn, så jag sprang till min gate och hann runt 10-15 min innan planet skulle lyfta.

Men det slutar inte där.
Väl i Peking så fick jag vänta 12-13 timmar på nästa flyg till Phuket. Det var svinkallt och enligt en skylt så fick jag inte äta sten, vilket var ganska tråkigt.
Jag har aldrig varit så frusen i mitt liv. Jävla Peking.

På flygresan till Phuket satt jag bredvid ett par indier som stank korv. Som tur är så blev jag välkommen av 27 grader (det var natt) och 27 nätter i Thailand. Fucking A.

Aldrig mer billiga resor. Året därpå flög jag direkt till Bangkok och sedan till Phuket. Mycket trevligare.
Citera
2024-07-04, 20:31
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revelations
2017 försökte jag flyga så billigt som möjligt till Phuket.

Resan var Arlanda - Moskva - Peking - Phuket

Man ska undvika att flyga via Kina med Kinesiska bolag för även om det är billigt så vet man inte om ens nästa plan kommer lyfta då avgångar i Kina ställs in titt som tätt eller att man ombokas till ett annat flyg utan att man vet om det. Man kan ombokas till ett flyg flera timmar tidigare än det man bokat vilket man inte vet om förrens långt efter att man landat då ombokning skedde medan man var i luften.

Det gick bra för dig då du kom fram
Citera
2024-07-24, 13:40
Medlem
WhiteNightFlights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Bidrog bara med något i tråden med tanke på att den heter "Det värsta du varit med om under en resa?".
Har varit i Hongkong, men där hände inget, utan allt var kalas och jag hade en superhärlig vistelse.

Fast forumdelen heter ju "resor - Asien", det förutsätter nog lite att resan man berättar om gått just till Asien.
Citera
2024-07-29, 15:50
Medlem
Maackans avatar
Nu har jag väl inga riktiga rövar/värsting historier som vissa andra men lite hyffens och galenskaper har väl skett:

Minns år 2011 när jag och 2 polare reste runt i sydostasien och sista månaden var vi i Thailand,när vi var på Koh tao så råkade ena polarn ut för en mopedolycka med en annan turist nån jävla holländare som var där och var divemaster.
Båda var packade och skadade sig med div skrapsår,värst var det för holländaren vars 3 fingrar på ena handen klämdes och jag tror knäcktes...
Då kunde han ej jobba och dum som han verkar vara så hade han ingen försäkring som täckte detta så det blev ett jävla liv och tillslut kom han och min polare överens om att dem går till polisen och skriver en polisrapport att dem både var fulla på en nattklubb och att min polare råkat klämma hans hand i en dörr.
Polarn lovade att ersätta holländarn men det blev aldrig av,dessutom var ägaren av mopeden på krigsstigen och ville ha ca 30 000 baht vilket är nästan 10 000 kr för skador på mopeden.

Så polarn fick det hett om öronen och tog en nattfärja över till Koh samui dit vi åkte nån dag senare och träffade honom,utan pass som han lämnat ifrån sig till mopeduthyraren.
Han fick ansöka om provisoriskt pass i Bangkok för att kunna komma med flyget sen hem till Sverige

Sedan nummer 2:
När vi var i Vietnam tidigare under samma resa och ute på en bar/klubb och haft det gött med massa käk och alkohol och biljard så drar polarna till hotellet för dem är trötta och fulla,jag däremot hade hittat nåt lokalt fruntimmer som såg bra ut och vi fattade tycke för varran.
Helt plötsligt går hon bananas och börjar beställa massa käk och dyra drinkar.
Tillslut fick jag stoppat kjolstyget,situationen blev mer och mer pressad när massa vakter började närma sig.
Då var det bara att betala notan som landade på ca 2000 i svenska pengar.
Men jag fick till det senare iaf med henne och lägrat henne

Har säkert hänt mer galenskaper
Citera
2024-07-30, 17:02
Medlem
Edit

Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Man ska undvika att flyga via Kina med Kinesiska bolag för även om det är billigt så vet man inte om ens nästa plan kommer lyfta då avgångar i Kina ställs in titt som tätt eller att man ombokas till ett annat flyg utan att man vet om det. Man kan ombokas till ett flyg flera timmar tidigare än det man bokat vilket man inte vet om förrens långt efter att man landat då ombokning skedde medan man var i luften.

Det gick bra för dig då du kom fram
Pekings internationella flygplats är hemsk för de som inte kan läsa eller tala kinesiska. Dåligt skyltat och skrämmande få i informationsdisken talar engelska. Jag flög Kastrup - Amsterdam- Peking - Chongqing. Första sträckan var KLM, andra var nog Air China och de gick bra. Jag hade 4 timmar i Peking och med facit i hand var det på håret att jag hann till inrikesflyget! Väl ombord så meddelar piloten att det kommer att bli en tuff resa med cirka 2,5 timmar i konstant åskoväder men att det ”nog skall gå bra”. Jag har flugit lätt +200 flygningar i mitt liv men denna var fruktansvärd. Folk grät och skrek konstant under flygningen och planet kastades som en vante i luften.
Edit: nu var detta iofs ett svar mer på den värsta flygningen. Själva resan var bra. Jag hade resor i min ungdom som inte var fullt lika bra.
Senast redigerad av knickedick108 2024-07-30 kl. 17:07. Anledning: Edit
Citera
  • 3
  • 4
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f600509

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in