Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-01-08, 02:41
  #1
Medlem
Tjena! Har suttit och läst lite i forumet och tycker att det vore dags för en tråd där folk får dela med sig om sina värsta erfarenheter från sina äventyr i Asien. Snack om kackerlackor på hotell och dålig mat på resturanger tror jag knappast intresserar någon här, så slå på stort och berätta vad det värsta du har varit med om under en resa i Asien.

Rån, bråk och andra obehagliga situationer. Shoot!
Citera
2008-01-08, 19:24
  #2
Medlem
2big4yous avatar
Jag postade denna story våren 07.

Kom hem från min sjunde Thailandsresa April07,och den mest händelserika.
Ditresan på Påskdagen gick utan incindenter.
Måndagen lekte jag i höga vågor vid Kata beach,en våg slog över rakt i mitt Öra.
Vaknade på Tisdagen med örvärk och svullnad,den blev allt värre under dagen.
På kvällen åkte jag in till Patong.
Vaknade på Onsdagen.
Plånboken var borta med kort,körkort,pengar.
Ringde och spärrade kortet.
På Onsdagskvällen susade jag in till Patong igen.
När jag gick sent med 500Bath på fickan från en Irländsk pub i norra Patong dyker det plötsligt upp tre stycken Pitbullikande hundar emot mig med örorna sträckta rakt bakåt,såg mitt liv passera revy.
Då dök det upp en Thailändare på moppe,frågade han om han kunde köra mig till Kata för 500B,och det kunde han.
I utkanten av södra Patong blev vi stoppade av polisen,och han blev bötfälld för att han inte hade hjälm.
Han sa att jag skulle betala böterna på 300Bath plus att jag skulle betala 500Bath till Kata,800Bath som jag inte hade.
När moppeföraren stod och pratade med polisen hejdade jag en Tuk-Tuk som jag slängde mig på medans moppeföraren blev kvar hos polisen.
Kom hem helskinnad.
Åkte andra veckan till Phi-Phi,flöt på utan incidenter,örvärken har gått över.
Kom till Bangkok i Löradags.
Stod på fjärde våningen i MBK varuhuset och provade jeans,när det började brinna på sjunde våning,hela varuhuset evakuerades.
Hemfärd på Söndagen.
Bytte plan i Helsingfors för vidare färd mot arlanda,men planet hade tekniskt fel,försenat.
Trodde jag skulle missa mitt tåg från Arlanda,men hann med några minuters marginal.
När jag vaknade upp dagen efter hemkomsten,slår jag upp Aftonbladet och ser att båten vi åkte med till Phi-Phi hade brunnit upp och sjunkigt.
Så det kunde ha slutat värre
Citera
2008-01-13, 01:39
  #3
Medlem
jedifiddes avatar
Måste ha varit i Laos när jag skulle ta en slowboat på Mekong floden.

Båtresan skulle ta 2 dagar, satt på båten 11 tim första dagen och 10 tim andra dagen.

satt på 15 cm breda brädor på 30 cm höjd. Taket var så lågt att man fick böja på nacken...

Dessutom så var jag magsjuk....

Men man kunde köpa "svenska semlor" i Vientien....
Citera
2008-02-12, 15:54
  #4
Avstängd
det var väl när loket paja på en tåg resa i indien och vi blev stående 40timmar mitt ute i nowhere,hade giardiasisparasit i kroppen och röven var som en trumpet.
Citera
2008-04-03, 23:53
  #5
Medlem
magicalmats avatar
Blev blåst i valutaväxlingen vid inträdet till Syrien 2000 och var tvungen att ta mig runt till alla sevärdheterna utan en spänn på fickan typ då syriens banksystem inte är kopplat till vårt (Syrien är inte ett ställe man kommer så ofta till).

Sov utomhus i Alleppo och Smyrna (i öknen) och i ett kloster vid Crac de Chevallier. När jag väl liftat mig ut landet till Turkiet insåg jag bankerna var stängda på fredagar där. Och våra på lördag och söndag. Var rätt hungrig när jag väl fick cashen från pärona.
Citera
2008-04-04, 00:16
  #6
Medlem
magicalmats avatar
Kom på en till. Kul tråd.

Söp bort plånboken i Warzawa i sommras. Vaknade upp på söndagsmorgonen bakfull och jävlig. Insåg att jag skulle träffa min flickvän i Berlin sisådär en 30 timmar senare. Hon skulle flyga ner från Sverige medan jag luffade upp från Kiev. Om jag inte fanns på hotellrummet när hon kom fram var det med största sannolikhet tvärslut.

Markeringarna på telefonen försvann snabbt när jag tiggde pengar hos ambassaden, de bad mig typ dra åt helvete.

Inget kvar att göra förutom att lifta. Stekhet dag, noll pestas (noll!) och 600 km på dåliga vägar. Kändes som rätt taskiga odds.

Men de resandes skyddshelgon vakade över mitt huvud och min första lift var skön snubbe som skulle nästan hela vägen och som glatt lånade mig 50 euro.
Hann t.o.m. sänka en bärs i Berlin innan jag knoppa in på vandrarhemmet.
Citera
2008-04-04, 00:32
  #7
Medlem
Blev jagad av en knäppskalle med en köttyxa.
Citera
2008-04-04, 00:40
  #8
Avstängd
Rentokillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanoq
Blev jagad av en knäppskalle med en köttyxa.
Berätta hela historien!

Var var det och under vilka omständigheter?
Citera
2008-04-04, 00:56
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Berätta hela historien!

Var var det och under vilka omständigheter?

Det var i Moskva för länge sedan och jag hade varit ute med min dåvarande pojkvän. Det var inte alls sent på kvällen, kanske 22 eller så, och jag åkte t-banan till tanten jag bodde hos. Det var rätt nära innerstan, inte ute i värsta hemska förorterna eller så. I samma vagn som jag satt en man som betedde sig märkligt. Han hade en väska, typ sportbag, som han hela tiden öppnade och stängde, och verkade känna på innehållet. Han muttrade för sig själv och såg helt klart inte frisk ut. Han tilltalade mig ett par gånger, men jag låtsades inte förstå ryska.
När jag gick av, gick han också av, och började följa efter mig. Jag ökar farten. Han kommer efter. Precis när vi kommer upp från metrostationen stannar han till i trappan och drar upp något ur sin väska. Sedan springer han efter mig. Jag springer också, och jag ser att det är någon slags köttyxa/köttklyv han har i handen, en sådan där fyrkantig liksom, ganska stor. Han skriker åt mig, men jag hör inte vad. Det är ca 15-20 min promenad till där jag bor, och jag är å ena sidan skiträdd för snubben med yxan men å andra sidan även rädd att visa honom vart jag bor. Tyvärr är det inte en människa ute eftersom det är en vanlig vardagkväll och det är ett bostadsområde där det inte finns någonting. Ser inte ens en människa som är ute med hunden! Men när jag sprungit längs gatan kanske 5-6 min (kändes som en timme!) får jag syn på en taxichaffis som stannat vid sidan av vägen för att äta något. Han sitter i bilen, men bilen är släckt. Jag rycker upp passagerardörren, hoppar in och skriker åt chauffören att han skall köra för det är en galning som jagar mig. Han tittar upp och ser snubben komma springande med yxan i högsta hugg, så han rivstartar bilen och off we go, tack och lov. Önskar jag hade haft mer pengar att ge honom i dricks!
Citera
2008-04-04, 01:38
  #10
Avstängd
Rentokillers avatar
Jävlar vad obehagligt, tur att du klarade dig!
Citera
2008-04-04, 01:51
  #11
Avstängd
Vart 99 nere på väg ner till Elsalvador är i Guatemala visste inte då att man inte skulle vara i den delen av Guatemala när jag sitter på bussen så är det stopp i med en fejkad olycka det gick inte att ta sig någon stans eftersom det vart en ravin ner då bussen åkte i serpetinvägar ner till Guatemala City och då kommer det fram ett gäng killar som tar fram vapen och skjuter ihjäl busschaffisen och kräver att alla värdesaker ska lämnas som tur så hade jag pengar och pass och bankomatkort samt pass kvar men dom tog ju saker för nästan 50 tusen kronor i

värde som jag hade en ring i guld dum som jag var och en helt ny digitalkamera som precis hade släppts i Usa som jag köpt billigt eftersom den inte fanns på marknaden här i Sverige på den tiden vart det ovanligt med digital systemkamera
och andra saker som jag köpt på mig.
Jag höll på att skita på mig när dom sköt ihjäl honom har ju inte sett något sådant här hemma i Sverige och hur dom då börjar hota infödingarna på värde saker med mera.

På något sätt så kommer vi ner till närmsta ort och får där göra en polisanmälan med mera och en vecka efteråt när jag är i El Salvador så ringer polisen och säger att dom har hittat mina grejer så jag fick tebaxs allt.
Citera
2008-04-04, 17:11
  #12
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Förra sommarn när jag och en polare tågluffa, sista stoppen blev köpenhamn utan en enda öre, sov på gatan och tiggde pengar i 3 dagar, roligt nog fick vi ihop varje dag till mat, röka och en lass med bärs.

Första dagen i indien och bombay, det är lördag är helt själv och man vill dra ut, drar på Leopolds, dricker tequila och vaknar upp på morgonen utan pengar, telefon och mp3 utanför Gateway of India.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f600509

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback