Citat:
Ursprungligen postat av
MagicaDHex
Ja som jag skrev, jag tror att hon har en större roll i det hela.
Jag har funderat mycket på hennes inblandning (du kan se mina gamla kommentarer).
Skrev bl.a detta häromdagen:
Även om det nu vara 13 och 15-åringen som var fysiskt på plats och mördade Emili@, så verkar det utifrån M*y*s TT videor att de hade kontakt med de andra i gruppchatten både innan och under tiden som de mördade henne.
Jag tror inte man ska underskatta hur barn kan "hetsa varandra".
En sak som jag fortfarande är osäker på, vet man 100% att MGM1 är den som blev kallad hora? För någonstans så läste jag att de två gärningsmännen tog en tredje persons parti - person X som blev kallad hora- och från det så eskalerade sakerna till vad de blev.
Är det någon som vet 100%?
M*y* sa i någon video att hon och BO hade bråkat/slagits men samtidigt så var hon snabb med att säga att de var vänner.. Jo men visst.
Jag kan vara helt fel på det, men jag tror M*y* är den som blev kallad hora, och att 13-åringen gick till försvar med andra- och sen spårade det ut.
Om det skickades videor i gruppchatten till den andra så verkar det som "alla var med på det" om någon Inte skulle ha varit det då tänker man att den kanske skulle sagt till någon vuxen om vad som pågick.
Men men, det är mina spekulationer.
M*y* verkar sitta med lite för mycket inside info än bara någon random "så kallad vän" till tjejerna.
Sen med det sagt så tror jag att mycket av det hon säger i sina TT's är ett spel för galleriet med.
*- a
Bra spekulerat!
Vet inte om
M*y* är den som kallats för hora men har ivf inte sett det trovärdigt beläggas någonstans att
13åringen (heller) skulle vara den som kallats detta. Det är naturligtvis inte omöjligt men tror det bara är något av en "trådsanning". Utifrån vad som skrivits har jag snarare utgått från att den som kallats hora är någon annan än
13åringen resp
15åringen.
Förstått det som att person som ev blivit kallad för hora varit placerad på något av de SiS som de två MGM och BO vistats vid och på så vis känner flera av de inblandade. Det kan stämma för
M*y* men det som TILLSYNES talar emot detta är ev att
M*y* (enlig sina TicTocs) inte verkar gilla
15åringen. Vilket naturligtvis kan vara fejk eller spel för gallerierna. Det kan också stämma men att det inte var ömsesidigt/något som
15åringen var medveten om. I den här världen är förvisso lojalitet kanske inte ens en parameter man ska försöka förstå. Om BO haft en beef med
M*y* och
13åringen kan isf
15åringen fungerat som goare. Vem var det som goade BO, blev osäker? Slutligen verkar ju både
13åringen och
15åringen varit extremt sadistiskt engagerade i förnedringsmisshandeln så djupt tragiskt att någon av dessa kunnat misstas som en vän till BO.
Det som talar för att
M*y* skulle vara den som blivit kallad hora är att hon bevisligen kände till att förnedringsmisshandeln skulle ske och var med på tråden live. Men det kan absolut var någon annan och det är väl inte känt hur många (eller vilka) som var med i denna?