Citat:
Ursprungligen postat av
163-127-123-aka-1
Bra spekulerat!
Vet inte om M*y* är den som kallats för hora men har ivf inte sett det trovärdigt beläggas någonstans att 13åringen (heller) skulle vara den som kallats detta. Det är naturligtvis inte omöjligt men tror det bara är något av en "trådsanning". Utifrån vad som skrivits har jag snarare utgått från att den som kallats hora är någon annan än 13åringen resp 15åringen.
Förstått det som att person som ev blivit kallad för hora varit placerad på något av de SiS som de två MGM och BO vistats vid och på så vis känner flera av de inblandade. Det kan stämma för M*y* men det som TILLSYNES talar emot detta är ev att M*y* (enlig sina TicTocs) inte verkar gilla 15åringen. Vilket naturligtvis kan vara fejk eller spel för gallerierna. Det kan också stämma men att det inte var ömsesidigt/något som 15åringen var medveten om. I den här världen är förvisso lojalitet kanske inte ens en parameter man ska försöka förstå. Om BO haft en beef med M*y* och 13åringen kan isf 15åringen fungerat som goare. Vem var det som goade BO, blev osäker? Slutligen verkar ju både 13åringen och 15åringen varit extremt sadistiskt engagerade i förnedringsmisshandeln så djupt tragiskt att någon av dessa kunnat misstas som en vän till BO.
Det som talar för att M*y* skulle vara den som blivit kallad hora är att hon bevisligen kände till att förnedringsmisshandeln skulle ske och var med på tråden live. Men det kan absolut var någon annan och det är väl inte känt hur många (eller vilka) som var med i denna?
Mmm, jag minns inte vart jag läste att MGM1 och MGM2 hade tagit X sida (hon som blev kallad hora) - och jag har också läst att det "är något som man kallar barn med skilda föräldrar"? (alltså hora- vilket jag frågat om, då det verkar konstigt..men ingen har svarat - inte ens den som skrev det här inne).
Så spekulativt, om nu hora är ett ord som används bland utlänningar gällande separerade föräldrar, då skulle rent spekulativt en svensk trasig tonåring på ett SIS-hem bli mer förolämpad över att bli kallad hora - då det har en annan definition i det svenska språket..
M*y* ( vet förresten inte om hon skriver det med J eller Y - men såg att MGM1 skrivit på hennes TT och då stavade hon det med Y) gjorde ett inlägg på sin TT om en kille antar jag den siste mars och skriver om saknad och kärlek.. och jag tror att det var då de satt tillsammans på hemmet - åter igen - om någon vet så får de gärna bekräfta. Och några dagar senare gör hon ett inlägg om att "hon inte är perfekt men lojal".
Jag tror att det var MGM2 som fick ditt BO, för att BO's mamma skrev på sin IG något om just MGM2 (hon skrev hennes namn).
Du kan mycket väl ha rätt/vara på rätt spår om det du skriver:
Det kan stämma för M*y* men det som TILLSYNES talar emot detta är ev att M*y* (enlig sina TicTocs) inte verkar gilla 15åringen. Vilket naturligtvis kan vara fejk eller spel för gallerierna. Det kan också stämma men att det inte var ömsesidigt/något som 15åringen var medveten om. I den här världen är förvisso lojalitet kanske inte ens en parameter man ska försöka förstå.
Om det är så att MGM2 inte var medveten om det, eller kanske var, så kan det spekulativt vara så att MGM2 ville komma i M*y*s gunst. Hon kan ha sagt att hon ska fixa BO, och locka henne någonstans för att sätta henne på plats för att hon kallade M*y* en hora.
Och sen eskalerade det efter det. Hon kan mycket väl ha sagt hon ska döda henne med, och med tanke på båda gärningsmännens fixering med knivar och deras bakgrund med våld och annat så är det inte omöjligt.
" Slutligen verkar ju både 13åringen och 15åringen varit extremt sadistiskt engagerade i förnedringsmisshandeln så djupt tragiskt att någon av dessa kunnat misstas som en vän till BO" - Jag har inte sett filmen, men ja det verkar av det jag läst att MGM1 suttit på BO och slagit henne medan den andra hetsade på, och att de turats om. Och ja, det är så jävla tragiskt, finns inte ord faktiskt.
Och som du säger:
Det som talar för att M*y* skulle vara den som blivit kallad hora är att hon bevisligen kände till att förnedringsmisshandeln skulle ske och var med på tråden live.
Just att hon var med i en gruppchatt, får mig att känna att det var för att gärningsmännen skulle kunna rapportera till henne.
Om nu MGM1 och 2 själv ville göra upp med BO, då hade de kanske inte filmat det och visat det under överfallet till någon annan. Någon annan som inte var inblandad hade ju kunnat kontakta polisen eller någon vuxen om överfallet.
Så ja, jag tror att det är M som kallades hora och att de andra två gjorde detta för henne.
Men som sagt, det är mina spekulationer, och sanningen lär väl komma fram förr eller senare oavsett.