Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-31, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Majoriteten av Kennedys borde gå till Harris.
Det verkar råda lite delade meningar om vem han tar röster ifrån.
2024-07-31, 03:49
Medlem
Ouelets avatar
The blue wall tar hon utan Josh Shapiros hjälp. Fast man vill nog ta det säkra före det osäkra och plocka in honom i stallet. Det skulle i alla fall jag ha gjort. Även om jag personligen gillar Mark Kelly lite mer.
NEW Pennsylvania poll (SP&R)

Harris 47%
Trump 43%

https://x.com/RpsAgainstTrump/status...11842042724398
2024-07-31, 05:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
The blue wall tar hon utan Josh Shapiros hjälp. Fast man vill nog ta det säkra före det osäkra och plocka in honom i stallet. Det skulle i alla fall jag ha gjort. Även om jag personligen gillar Mark Kelly lite mer.
NEW Pennsylvania poll (SP&R)

Harris 47%
Trump 43%

https://x.com/RpsAgainstTrump/status...11842042724398
Pennsylvania tar inte Harris, hon kan inte attrahera arbetarna i den staten utan enbart folk i Philadelphia. Har svårt att tro på dessa polls som ofta översamplar demokrater med.
2024-07-31, 08:46
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag kan gå med på att Harris har större chans än Biden mot Trump. Men när jag studerar approval-siffror leder Trump. Få se hur det ändras senare i veckan.
Ännu så länge är Harris i nån sorts smekmånadsfas, så inget är ju klart. Det är ju t ex rätt oklart vad hon vill.
2024-07-31, 10:11
Bannlyst
Det finns enligt experter ingen chans för Harris att ta hem alla staterna i rostbältet på grund av staternas demografi med många vita arbetare inom industrierna. Tror någon verkligen att dessa skulle gå och rösta på Harris efter de fyra senaste åren?

Nej vissa polls ska man inte lita på särskilt den från morning consult som vägrar visa "crosstabs" undrar varför?

Trump behöver bara vinna Georgia och Penn eller Arizona+wisconsin tex.
2024-07-31, 11:09
Medlem
Approvalsiffror för Kamelen idag, minus 11,7%

För Trumpeten har siffrorna förbättrats till 8,7%

Jag är överraskad att Trumpen går så bra men svenska nyheter säger att Harris har kommit ifatt i pollsen.

Ni fattar att jag inte fattar?
2024-07-31, 11:18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Approvalsiffror för Kamelen idag, minus 11,7%

För Trumpeten har siffrorna förbättrats till 8,7%

Jag är överraskad att Trumpen går så bra men svenska nyheter säger att Harris har kommit ifatt i pollsen.

Ni fattar att jag inte fattar?
Var hämtar du dina siffror?
2024-07-31, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Var hämtar du dina siffror?

Alltid på "FiveThirty Eights" sammanvägningar.

Jag skall kontrollera om vi får förändringar ikväll när jag hinner för siffrorna ser underliga ut.
2024-07-31, 11:32
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mja, presidenter och vicepresidenter behöver inte alltid gilla varandra, det har vi många exempel av. Reagan och Bush avskydde varandra. Obama och Bidens relation var väldigt problematisk och Obama behandlade Biden som skit. Trump och Pence har nog inte mycket gott att säga om varandra.

Det enda som krävs är att man håller "god min i elakt spel" som det heter. Kan faktiskt vara en fördel att ha en Vice som brinner för andra frågor än de Kamala torgför, så länge han inte så pass opponerad mot dem att han inte kan vara med i en admnistration som driver de frågorna, men det är ytterst sällan vi ser sådana politiker eller får sådana frågor. Politiker är i nästan 99% av fallen opportunister vars värderingar är lika flexibla som modellera, om det gynnar dem själva. Se bara på hur Kamala sågade Biden längst fotknölarna för dennes "rasism" under primärdebatterna, för att sedan vända på en femöring och hoppa upp i famnen på honom när han erbjöd henne Viceposten. När hon konfronterades om detta på tv-nyheterna gapskrattade hon bara och sa "det var bara en debatt". Tydligare kan bluffen knappast bli. Politiker är i själva verket som skådespelare. Ge dem ett nytt uppdrag och de blir helt förbytta.
Visst kan det vara så, Trump väljer en blek medelmåtta för att lyfta upp imagen av sig själv.

Men Kamala har en helt annan situation. Hon är inte gillad, inte ens i sitt eget parti (hon kom 3:a i Californien i sitt försök 2019). Hon är kvinna så hon kan inte välja någon hunsad som Trump gjorde. Hon uppfyller redan alla kriterier på Inkvoterad så hon behöver inte välja någon sådan. Läget är ovanligt och jag är mycket spänd på hennes val. Ska hon välja en stark person som neutraliserar Trump?
2024-07-31, 11:36
Avstängd
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Det finns enligt experter ingen chans för Harris att ta hem alla staterna i rostbältet på grund av staternas demografi med många vita arbetare inom industrierna. Tror någon verkligen att dessa skulle gå och rösta på Harris efter de fyra senaste åren?

Nej vissa polls ska man inte lita på särskilt den från morning consult som vägrar visa "crosstabs" undrar varför?

Trump behöver bara vinna Georgia och Penn eller Arizona+wisconsin tex.
Om man som jag inte tror Kamala fått någon särskild ny credd senaste 4 åren genom att vara VP utöver att hon är ett kändare namn, så kommer hon att vara lika populär som 2019 när hon försökte bli president. Då kom hon TREA i Californien bland demokraterna, hennes egen delstat och USAs vänsternäste efter NY, så hon gav upp direkt.
2024-07-31, 11:39
Medlem
Madagascars avatar
Yo. Harris ser att koppla greppet om Michigan. Ny poll presenterad idag enl RCP:

Michigan: Trump vs. Harris
Bloomberg/MrnConsult
Harris 53, Trump 42

Harris +11 !!

https://www.realclearpolling.com/lat...neral-election
Senast redigerad av Madagascar 2024-07-31 kl. 11:43.
2024-07-31, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Yo. Harris ser att koppla greppet om Michigan. Ny poll presenterad idag enl RCP:

Michigan: Trump vs. Harris
Bloomberg/MrnConsult
Harris 53, Trump 42

Harris +11 !!

https://www.realclearpolling.com/lat...neral-election
Hmm och du tror på denna själv? Morning consult brukar vara kassa och de presenterar dessutom inte cross tabs.

Får Trump ut arbetarna i Michigan så vinner han staten oavsett vad den outliern säger.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in