2024-07-31, 13:19
Medlem
Vill bara inflika att människor som vill se en flicka mördas är psykopater o bör avlivas omgående för allas bästa
Citera
2024-07-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojrik
Här är MGM1 / 13-åringens pappas domar:

https://gofile.io/d/BKkDJW

Sorgligt att se. Alla här, så väl offret som förövarna, har antagligen varit med om saker i sin barndom som inget barn ska behöva uppleva.

Det sociala arvet slår till igen.
Citera
2024-07-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Jag skrev detta tidigare till dig efter vad du skrev till någon annan.

Skulle du vilja vara så snäll och svara?

Vad jag fått höra är att de klädde av henne naken och att hon är i princip tejpad hela kroppen även mun huvud
Jag tror inte det stämmer riktigt, men vad vet jag.

Hur kan hon tagit sig ut ur vagnen? Har hon ålat eller rullat ut?

- Ja det är nog fler som undrar över det.

Jag trodde att ni som är E's familj borde ha fått reda på vad som mördarna erkänt/sagt om vad som skedde den natten. Eller det kanske ni inte får reda på förrän längre fram

(Jag vet inte hur det fungerar med informationen kring mordet och hur mycket t.ex en moster/kusin eller annan släkting hade fått reda på från polisen/advokaterna. Man skulle tro att den enda som skulle få den informationen är hennes mamma. Men som sagt jag vet inte hur det fungerar så om någon vet, berätta gärna)

Det är hemskt att säga, men ja hon måste ha lidigt något fruktansvärt.
Alla tankar som måste cirkulerat runt, smärtan, paniken - hennes sista timmar i Landskrona måste varit skräckfyllda 💔🥹 Stackars Emilia.

M*ja fick video och de som var med i chatten. M*ja sa slå inte henne så mycket...
Hur vet du detta? Känner du någon som också var med i gruppchatten? Och när du skriver M sa - menar du att hon skrev det i chatten - eller att hon faktiskt pratade med dem?

Och ja det är vidrigt och sjukt att hon inte försökte stoppa det.. men det gjorde tydligen ingen av dem som var med i gruppchatten. Vilket i mina ögon gör alla delaktiga på ett eller annat sätt.

Vet någon hur många det var som var med i den gruppen från start?
De vill inte gå ut med detaljer än till familjen varför vet jag inte. M*ja säger de var 4 stycken i chatten. I mina ögon är hon delaktig och de andra som var med i gruppchatten då de fick ta del vad som ska hända händer och har hänt. Förlåt att jag inte svarar på allt kan knappt läsa långa texter.
Citera
2024-07-31, 13:25
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbzzz
Ibland önskar jag att flashback hade en funktion där man kunde filtrera på all media i en tråd, eller alla länkar för att hitta filmer/bilder/dokument man söker utan att gå genom 400+ sidor.

Med det sagt, finns där en film att ta del utav som folk pratar om?

Är ju bara trycka på Sök-knappen, sök på "https" under Detta Ämne, så får du upp alla länkar som postats.. tog några sekunder o hitta bilderna, men va iget o se ändå pga kvaliten
Citera
2024-07-31, 13:25
Medlem
länknen till misshandeln?
vet någon?
Citera
2024-07-31, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Och många andra som spred den igår

Absolut, nu pratar jag dock med dig om dig. Att sitta och säga att du inte vill lägga upp den här då det är fel och du inte vill ha det på ditt samvete men ändå vara villig att skicka runt den i PM blir ju ganska kontraproduktivt?
Citera
2024-07-31, 13:26
Medlem
Polisen: Film sprids på mordet på Emilia

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m_medium=share

Kass han är alltså, även här, konstapel K P. Han kunde väl åtminstone påtala olämpligheten i att sprida materialet. Men jag får intrycket att han mest suckar och rycker på axlarna åt det.

Ni vuxna människor här som sprider filmen, ni är inte ett dugg bättre än snorungarna som sprider den på sociala medier.
Citera
2024-07-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag tror de gick ut med att de redan hade tagit in en för skyddande när M@ya fortfarande var i full färd med att lägga ut. Nu sitter inte den personen frihetsberövad ifs, men har svårt att tro att hon skulle fortsätta lägga ut som hon gjorde direkt efter.

Ja, jag läste det sedan. Lite svårt att hinna vara ikapp här hela tiden:/
Citera
2024-07-31, 13:31
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
De vill inte gå ut med detaljer än till familjen varför vet jag inte. M*ja säger de var 4 stycken i chatten. I mina ögon är hon delaktig och de andra som var med i gruppchatten då de fick ta del vad som ska hända händer och har hänt. Förlåt att jag inte svarar på allt kan knappt läsa långa texter.

Håller med om att de som visste om vad som pågick ska hållas ansvariga för hennes död. Vi är många som delar din och familjens sorg. Hoppas ni får hjälp och stöd det som har hänt är så fruktansvärt obegripligt. Fina Emilia ❤️
Citera
2024-07-31, 13:32
Medlem
Vart ligger bilderna/videon som det skrivs om? Jag kan inte hitta den
Citera
2024-07-31, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Ärligt talat så tror inte jag att familjen får någon detaljerad information heller. Eftersom det pågår en förundersökning. Någon får rätta mig om jag har fel. Men andra fall jag har läst om så har närmast anhöriga inte fått någon mer information än det som nämns i media
Citera
2024-07-31, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeyys
Absolut, nu pratar jag dock med dig om dig. Att sitta och säga att du inte vill lägga upp den här då det är fel och du inte vill ha det på ditt samvete men ändå vara villig att skicka runt den i PM blir ju ganska kontraproduktivt?
Jag vill inte att Emilias anhöriga ser. De finns härinne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in