Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Vl lever inte i utop. Vi har verken dödsstraff eller livstid så ja vi måste tyvärr leva mitt bland dessa individer så ju bättre förutsättningar till rehab i fängelse eller förvaring desto bättre och säkrare miljö för oss alla.
Sen är konsekvenstänket bland det sista som utvecklas hos unga när hjärnan sluts vid 25 antingen du vill det eller ej.
Och dra inga växlar med att tro dig veta min avsikt. Håna något offer får du själv stå för.
Har för mig att högre intellektuella funktioner: konsekvenstänk, förmåga till problemlösning osv, fortsätter att utvecklas så som du skriver.
Men de första 5 åren av livet bestämmer hur den grundläggande tilliten till omvärlden blir. Har med det limbiska systemet att göra, en struktur som bildas tidigt under fostertiden. Finns det bara en person i barnets omgivning som klarar att ge kärlek och bekräftelse,
kan den utgöra skillnaden även för utsatta barn.
Är ingen expert. Anser att dessa flickor ska låsas in för gott.
”Rehabilitering” liksom, vad blir det för normalt liv efter detta, oavsett om man ångrar, eller ” ångrar” mordet? Det är kört. Orkar inte gå in på samhällsanalys, men tänk om detta blev en väckarklocka. (Orkar inte heller med några nedlåtande kommentarer)