2024-07-31, 11:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojrik
Här är MGM1 / 13-åringens pappas domar:

https://gofile.io/d/BKkDJW
Misshandeln som han är dömd för är väl samma dotter som är misstänkt i det här målet?
Förstår jag det rätt är det också den händelsen som är grund för det LVU hon nu satt på?
I domen kan man se att hon kraftigt ändrar sig berättelse mellan två tidpunkter - där hon i den senare ger en version konstruerad för att skydda pappan.
Citera
2024-07-31, 11:29
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vl lever inte i utop. Vi har verken dödsstraff eller livstid så ja vi måste tyvärr leva mitt bland dessa individer så ju bättre förutsättningar till rehab i fängelse eller förvaring desto bättre och säkrare miljö för oss alla.

Sen är konsekvenstänket bland det sista som utvecklas hos unga när hjärnan sluts vid 25 antingen du vill det eller ej.

Och dra inga växlar med att tro dig veta min avsikt. Håna något offer får du själv stå för.
Hjärnan "sluts" inte vid 25.
Det är inte så att människor stagnerar vid 25 och inte förändras vare sig i känslomässigt eller i tankarna i övrigt.
Varifrån har du fått att det skulle vara så?
De flesta människor har inte samma tankemönster och känsloupplevelse när de är 25 som när de är 50.
Citera
2024-07-31, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Mmm, jag minns inte vart jag läste att MGM1 och MGM2 hade tagit X sida (hon som blev kallad hora) - och jag har också läst att det "är något som man kallar barn med skilda föräldrar"? (alltså hora- vilket jag frågat om, då det verkar konstigt..men ingen har svarat - inte ens den som skrev det här inne).

Så spekulativt, om nu hora är ett ord som används bland utlänningar gällande separerade föräldrar, då skulle rent spekulativt en svensk trasig tonåring på ett SIS-hem bli mer förolämpad över att bli kallad hora - då det har en annan definition i det svenska språket..

M*y* ( vet förresten inte om hon skriver det med J eller Y - men såg att MGM1 skrivit på hennes TT och då stavade hon det med Y) gjorde ett inlägg på sin TT om en kille antar jag den siste mars och skriver om saknad och kärlek.. och jag tror att det var då de satt tillsammans på hemmet - åter igen - om någon vet så får de gärna bekräfta. Och några dagar senare gör hon ett inlägg om att "hon inte är perfekt men lojal".

Jag tror att det var MGM2 som fick ditt BO, för att BO's mamma skrev på sin IG något om just MGM2 (hon skrev hennes namn).

Du kan mycket väl ha rätt/vara på rätt spår om det du skriver:

Det kan stämma för M*y* men det som TILLSYNES talar emot detta är ev att M*y* (enlig sina TicTocs) inte verkar gilla 15åringen. Vilket naturligtvis kan vara fejk eller spel för gallerierna. Det kan också stämma men att det inte var ömsesidigt/något som 15åringen var medveten om. I den här världen är förvisso lojalitet kanske inte ens en parameter man ska försöka förstå.

Om det är så att MGM2 inte var medveten om det, eller kanske var, så kan det spekulativt vara så att MGM2 ville komma i M*y*s gunst. Hon kan ha sagt att hon ska fixa BO, och locka henne någonstans för att sätta henne på plats för att hon kallade M*y* en hora.
Och sen eskalerade det efter det. Hon kan mycket väl ha sagt hon ska döda henne med, och med tanke på båda gärningsmännens fixering med knivar och deras bakgrund med våld och annat så är det inte omöjligt.

" Slutligen verkar ju både 13åringen och 15åringen varit extremt sadistiskt engagerade i förnedringsmisshandeln så djupt tragiskt att någon av dessa kunnat misstas som en vän till BO" - Jag har inte sett filmen, men ja det verkar av det jag läst att MGM1 suttit på BO och slagit henne medan den andra hetsade på, och att de turats om. Och ja, det är så jävla tragiskt, finns inte ord faktiskt.

Och som du säger:
Det som talar för att M*y* skulle vara den som blivit kallad hora är att hon bevisligen kände till att förnedringsmisshandeln skulle ske och var med på tråden live.

Just att hon var med i en gruppchatt, får mig att känna att det var för att gärningsmännen skulle kunna rapportera till henne.
Om nu MGM1 och 2 själv ville göra upp med BO, då hade de kanske inte filmat det och visat det under överfallet till någon annan. Någon annan som inte var inblandad hade ju kunnat kontakta polisen eller någon vuxen om överfallet.
Så ja, jag tror att det är M som kallades hora och att de andra två gjorde detta för henne.

Men som sagt, det är mina spekulationer, och sanningen lär väl komma fram förr eller senare oavsett.

Visst är det tragiskt! De hade tejpat över munnen på Emilia med tjock silvertejp. Säkert hade de också tejpat händerna på Emilia. Hon kunde varken skrika eller göra motstånd. Vilka fega kräk! Jag har sett en bild där de sticker kniven med spetsen mot Emilias hals. På den bilden är hon tejpad med bred silvertejp över munnen. Tejpen är dragen runt huvudet på henne. 😡 så jävla grymt och omänskligt!
Citera
2024-07-31, 11:45
Medlem
Tiares avatar
Tror ni det kan finnas nååågon chans att det blir en öppen rättegång? Tänker i och med smutsens ålder
Citera
2024-07-31, 11:47
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Visst är det tragiskt! De hade tejpat över munnen på Emilia med tjock silvertejp. Säkert hade de också tejpat händerna på Emilia. Hon kunde varken skrika eller göra motstånd. Vilka fega kräk! Jag har sett en bild där de sticker kniven med spetsen mot Emilias hals. På den bilden är hon tejpad med bred silvertejp över munnen. Tejpen är dragen runt huvudet på henne. 😡 så jävla grymt och omänskligt!

Ja det är grymt och omänskligt, verkligen.
Och tyvärr så lär de inte få några direkta straff för det som de gjort.

Jag har som sagt inte sett filmen/klippen, men om BO hade tejp runt både munnen och sitt huvud - det får en att undra hur hon ens kunde andas om nu hade tejp över huvudet/munnen.
Citera
2024-07-31, 11:53
Medlem
Citat:
Fast om man är i en gruppchatt och t.ex en bild eller video skickas så ser ju alla i chatten detta. Inte bara några av deltagarna. Så hur kan M inte fått filmen/filmerna om hon var delaktig i chatten, vilket hon sagt att hon var på sina TT's.

Och en följdfråga. Om det var x antal person i chatten innan mordet, och sen blev "många efteråt" - vem har bjudit in de andra efter? MGM2 har ingen mobil då hon är isolerad. MGM1 verkar fortfarande ha tillgång till sin mobil då hon skrivit på sin eller M's TT efter mordet.
Var har hon skrivit ?
Citera
2024-07-31, 11:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag tänker också att det bör vara hon.

Ja, det är så fruktansvärt sorgligt, man lider med alla drabbade i E's släkt osv.

Mycket har spårat ur...

Det frustrerande är att de som är satta att hjälpa inte hjälper, på rätt sätt, som de borde.
Visst, lagar borde ändras etc. men ibland tänker jag att Sverige, svenska staten, svenska myndigheter, svenska kulturen (?) precis som vissa föräldrar (och inte minst vissa här i tråden) går efter devisen att allt ska vara SNÄLLT, och snällt innebär att inte säga nej, sätta gränser osv. Men barn behöver gränser! De testar oss för att få ett svar på var gränserna går! Att få ett bestämt svar på var gränserna går ger barnet trygghet.

Jag upplever att pendeln svängt från att aga barn och inte respektera deras vilja till att det är taskigt att säga nej till dem och sätta gränser.
Detta visar sig både i familjer och på institutioner som ska ta hand om barn.

Min förhoppning är att pendeln ska stanna i ett vettigt mittenläge.
Jag tror de gick ut med att de redan hade tagit in en för skyddande när M@ya fortfarande var i full färd med att lägga ut. Nu sitter inte den personen frihetsberövad ifs, men har svårt att tro att hon skulle fortsätta lägga ut som hon gjorde direkt efter.
Citera
2024-07-31, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555

Jag har valt att inte se nåt alls. Många skickar video och bilder men som sagt jag vill ej se.
Vad jag fått höra är att de klädde av henne naken och att hon är i princip tejpad hela kroppen även mun huvud. Hur kan hon tagit sig ut ur vagnen? Har hon ålat eller rullat ut?
Kan de ha dragit ut henne? Så jävla många frågor 💔 man hoppades på att hon inte led men det gjorde hon. Hon satt på sis för att skyddas just för såna monster som döda henne. M*ja fick video och de som var med i chatten. M*ja sa slå inte henne så mycket... Så jo hon visste de lura ut henne för att hoppa på henne. Lika äckligt av henne att inte stoppa det när hon sitter på tictac och påstår att Bo var hennes bästa vän och som en lillasyster usch 🤮
Citera
2024-07-31, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Har sett bilderna nu. Vidrigt.
Men det jag skulle vilja veta är hur E tog sig från tågvagnen till vägen där hon hittades.

Dom har förmodligen släpat henne till fyndplatsen, hon var ju tejpad till händer och fötter ,den är ju utanför vagnarna, syftet var kanske att hon skulle hittas och överleva, dom vidriga asen förstod nog inte vilken skada dom åsamkat E.
Citera
2024-07-31, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Tror ni det kan finnas nååågon chans att det blir en öppen rättegång? Tänker i och med smutsens ålder

Nej. Isf bara bitvis.
Citera
2024-07-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vl lever inte i utop. Vi har verken dödsstraff eller livstid så ja vi måste tyvärr leva mitt bland dessa individer så ju bättre förutsättningar till rehab i fängelse eller förvaring desto bättre och säkrare miljö för oss alla.

Sen är konsekvenstänket bland det sista som utvecklas hos unga när hjärnan sluts vid 25 antingen du vill det eller ej.

Och dra inga växlar med att tro dig veta min avsikt. Håna något offer får du själv stå för.
Har för mig att högre intellektuella funktioner: konsekvenstänk, förmåga till problemlösning osv, fortsätter att utvecklas så som du skriver.
Men de första 5 åren av livet bestämmer hur den grundläggande tilliten till omvärlden blir. Har med det limbiska systemet att göra, en struktur som bildas tidigt under fostertiden. Finns det bara en person i barnets omgivning som klarar att ge kärlek och bekräftelse, kan den utgöra skillnaden även för utsatta barn.
Är ingen expert. Anser att dessa flickor ska låsas in för gott.
”Rehabilitering” liksom, vad blir det för normalt liv efter detta, oavsett om man ångrar, eller ” ångrar” mordet? Det är kört. Orkar inte gå in på samhällsanalys, men tänk om detta blev en väckarklocka. (Orkar inte heller med några nedlåtande kommentarer)
Citera
2024-07-31, 12:05
Medlem
Citat:
Ja det är grymt och omänskligt, verkligen.
Och tyvärr så lär de inte få några direkta straff för det som de gjort.

Jag har som sagt inte sett filmen/klippen, men om BO hade tejp runt både munnen och sitt huvud - det får en att undra hur hon ens kunde andas om nu hade tejp över huvudet/munnen.

Inte över huvudet, utan snurrat runt bakhuvudet och fram över munnen. Men hon fick säkert dåligt med luft och bara tejpen måste ha gjort ont mot huden och i håret. Så fruktansvärt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in