2024-07-31, 14:13
Medlem
DildoBagginss avatar
Ut med fulla namnen på de båda nu och låt deras liv bli det helvete dem båda förtjänar.
Citera
2024-07-31, 14:13
Medlem
plusforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Någon som kan och vill redogöra vad som filmen visar?

Eller länka inlägg om det redan är gjort, hittade inget bara reaktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Såg 5 sekunder och ångrar mig.

Man ser BO ligga tejpad kring händer, ben och huvud skrika/gårta av dödsångest medans en tjej boxar henne i huvudet och den andra håller en kniv mot henne och skrattar. Brutalt. Se ej, varning.

Ladda upp videon istället för att yapa
Citera
2024-07-31, 14:14
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Fyfan vad illa berörd man blir!
I dessa fall så ska man skita i åldern, måste gå att spärra in båda dessa förevigt!
Dödsstraff!?
Citera
Medlem
Citat:

Man ser BO ligga tejpad kring händer, ben och huvud skrika/gråta av dödsångest medans en tjej boxar henne i huvudet och den andra håller en kniv mot henne och skrattar. Brutalt. Se ej, varning.

Omöjligt när ingen av länkarna fungerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ademii
Vad tror ni de blir för straff?

Det blir någon lösning inom det sociala.
En av tjejerna är ju inte ens straffmyndig så för henne när det inte bli mycket annorlunda än hur det var innan.
För jag antar att hennes föräldrar ändå inte varit föräldrar.
Citera
Medlem
Straffen kommer bli löjligt låga.

Det finns en fördel med detta. Folk pratar alltid om hämnd, men sanningen är när folk sitter 15-20 år hinner mycket vatten flyta under bron så det blir sällan det.

Är det istället så att vi pratar om nått år om ens det så är det betydligt större chans att någon då kommer söka egen rättvisa.
Citera
2024-07-31, 14:15
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Man ser BO ligga tejpad kring händer, ben och huvud skrika/gråta av dödsångest medans en tjej boxar henne i huvudet och den andra håller en kniv mot henne och skrattar. Brutalt. Se ej, varning.

Riktig psykopat som skrattar samtidigt och tycker de är roligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Jag ser bara en lösning: Att allmänheten organiserar sig, besöker flickornas familj och informerar om att familjerna inte längre är välkomna i landet och gör klokt att flytta av egen fri vilja. Och givetvis att deras barn kommer straffas oavsett.

Tjejerna som gjort detta behöver behandlas likvärdigt av samhället.
Och familjen ska givetvis få chansen att flytta av fri vilja, men tar man inte ansvar för konsekvenserna av sina egna barns agerande så bör även dessa bestraffas.

Rättsväsendet kan man helt skippa.
Det kommer på sin höjd bli en klapp på axeln och bo på något trevligt internat.
I princip en uppmuntran att fortsätta med det här.
Staten står på mördarnas sida.

Det där kommer inte att ske. Möjligt att vissa enskilda individer tar saken i egna händer, till exempel närstående till brottsoffer eller någon annan som tar tillräckligt illa vid sig.

Tar allmänheten saken i egna händer är vi i krig eller starten av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
Omöjligt när ingen av länkarna fungerar.
Min länk fungerar

https://delafil.se/101808218ae3c16d/...063230_028.mp4
Citera
Medlem
antplots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Kunde ju ha kommit med en varning.
Thanks for nothing.

Är det lagligt att sprida den här skiten?

Nej, skulle tro att det är olaga våldsskildring. https://sv.wikipedia.org/wiki/Olaga_v%C3%A5ldsskildring

Citat:
Den som i bild skildrar sexuellt våld eller tvång med uppsåt att bilden eller bilderna sprids eller som sprider en sådan skildring, döms, om inte gärningen med hänsyn till omständigheterna är försvarlig, för olaga våldsskildring till böter eller fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som i rörliga bilder närgånget eller utdraget skildrar grovt våld mot människor eller djur med uppsåt att bilderna sprids eller som sprider en sådan skildring.
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Vart då? Har dom storebroshor med lexbase register? Känns så
Läs tråden. Allt finns, alla dokument runt flickorna.
Citera
2024-07-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Fyfan vad illa berörd man blir!
I dessa fall så ska man skita i åldern, måste gå att spärra in båda dessa förevigt!
Dödsstraff!?

Jag anser ju det.
Vår stat står dock på mördarnas sida till 100 procent, så något straff i egentlig mening kommer det inte bli.

Det är i ovanliga fall som dessa som samhället faktiskt har ett kollektivt ansvar att utmäta egna straff till gärningsmännen och även deras föräldrar, som egentligen är ansvariga.
Det är föräldrarna som skapat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in