2024-07-31, 14:59
Avstängd
Villa horungar som filmar och de som spridit klippen eller klippet.

Fan va sjuk man är isåfall.. det är en sak att filma o sprida en lätt misshandel men detta slutar ju i mord..

De verkar iaf inte filmat de värsta av sakerna då man ”bara” ser nån slå E och en annan hota med en kniv.

Antar att de finns fler filmer med värre saker..
Citera
2024-07-31, 14:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
5 kap. 1 § Brottsbalken reglerar brottet förtal. Förtal medför att spridandet av vissa filmer kan vara otillåtet.

Innehållet i filmen ska vara av det slaget att personen som blir filmad kan utsättas för andras missaktning, uppfattas som brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt. Filmen ska ha spridits med avsikten att filmen ska medföra sådana konsekvenser.
- Lawline

Det är förmodligen inte olagligt i och med att Bo är avliden, men jag är ingen jurist och vet inte om det skulle gå att motivera det med att Bos anhöriga utsätts för missaktning.

Omoraliskt och förkastligt är det alldeles oavsett.
Det är inte brottsligt eller klandervärt att vara ett offer för brott och är inte ett förtalsbrott överhuvudtaget - utan "olaga integritetsintrång", i det här fallet grovt brott.

Brottsbalken, 4 kap. Om brott mot frihet och frid - §6c och §6d

Det går för övrigt att åtala för förtal även på avlidna personer.
Citera
2024-07-31, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Finns det någon bild på henne?
https://delafil.se/c99c4282a532b336/...814_TikTok.jpg
Citera
Medlem
reffis avatar
Ja det här är ju jäkligt tråkigt.

Men det blir så när man har öppna gränser utan straff. Hoppas innerligt att de som gjort det här råkar illa ut.

Fan Sverige blir bara sjukare och sjukare.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DeChef87
Sluta sprid på videon. Det är sjukt att sprida på en video som visar en flickas sista tid i livet och sjukt att så många vill se videon. Fyfan säger jag om er alla !

Jag väljer personligen att varken sprida eller titta. Men jag tror att många tittar för att kunna ta in att det hänt på riktigt! Landet Sverige som en gång för inte så länge sen var känt för sina vackra fina kvinnor och söta trevliga flickor hyser nu kvinnliga barbarer och odjur förklädda i en människoliknande kropp. Småflickor som på konstig svenska hotar att döda sin jämnåriga kamrat för hennes ordval om en annan kamrat som dom träffat på ett hem för ”flickor” som inte ens kan bo hemma (oklart för mig om det beror på föräldrarna eller flickorna själva) och sedan genomför dådet efter en fullkomligt brutal misshandel. Jag är inte förvånad att folk tittar för att kunna förstå att det händer i Sverige på riktigt. Alla vi fina riktiga svenskar chockas ju över hur barbariska andra kulturer och klasser kan vara och det här fallet är ju ett nytt lågvattenmärke och svårt att ta in för oss som är bra människor.

Fallet i sig är ju fullkomligt tragiskt men det ger en fingervisning om vad mångkulturen, feminismen och kravlös uppfostran har för baksidor för ett land och dess befolkning.

Att dom överhuvudtaget valt att filma och sprida sitt dåd visar ju att dom inte bara är galna avarter utan dessutom omåttligt hjärnsvaga. Jag tror att det är mer rätt att rikta sitt hat mot gärningsflickorna och samhällskulturen. Kanske måste det till så här otäck verklighetsdokumentation för att även dom sista förnekarna ska förstå vad som sker med vårt land.

Vila i frid stackars flicka! Många vuxna ska skämmas för ditt lidande!
Senast redigerad av buzzerbuzzer 2024-07-31 kl. 15:14.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1815
Va synd för BO familj att behöva veta att dessa videon finns ute för alla att se. Familjerna till bägge GM borde fan bli utvisade för gott. Istället kommer ungarna bara bli tillsagda att det de gjort är ajabaja och sen få all hjälp de kan få för att komma bort ifrån sina äckliga handlingar.

Håller med. Tycker det är helt fel att man inte kan utvisa svenska medborgare. Har man dubbelt medborgarskap så har de förbrukat sin chans här. Det är bättre än fängelsestraff, då blir de någon annans problem.
Citera
2024-07-31, 15:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Se filmen först och återkom sen med dina tankar.

Efter att ha sett filmen så har jag lust att hoppa sönder huvudet på dom skyldiga.

Skiter i att det är små tjejer, dom har inte livets rätt.
Jag har sett filmen, det förändrar inte min uppfattning om din reaktion.
Du har just visat exempel på hur "våld föder våld".

Vi har inte dödsstraff och tortyr på straffskalan i Sverige - och även om vi hade haft det så hade straffen inte kommit ifråga eftersom det handlar om barn.
Citera
2024-07-31, 15:01
Medlem
petronixs avatar
Ni som klagar på att det postas länkar till videon: Det är frivilligt att titta. Ingen tvingar er! Själv så har jag inte sett videon, och tror inte jag kommer göra det heller.

Har sett massvis med klipp där folk avrättas på de mest brutala sätt, men att se en stackars 14-årig tjej mördas av en jämnårig? Nä, där går nog gränsen.
Citera
2024-07-31, 15:02
Medlem
Jag är kluven runt filmerna:

Å ena sidan, det är fan ett extraordinärt trauma för anhöriga som helst inte ska behöva se skiten eller vara medvetna om att grannar, vänner, kollegor osv sett.

Å andra sidan, allmänheten behöver förstå hur våldet som våra folkvalda älskar och skyddar ser ut och väga det mot rimligheten i att gärningsmännen i princip blir belönade (ur sin egen synvinkel) när dom åker dit.

Det är rätt svårt att veta vad som är rätt och fel i det avseendet. Men Sverige behöver ha en diskussion om mycket kraftfulla straff för ALLA som begår grova brott.
Oavsett ålder.
Vissa bör aldrig någonsin kunna återfå förtroendet att vara en del av samhället.
Allt, inklusive dödsstraff, bör ligga på bordet.

Vi har släppt iväg utvecklingen så inihelvete långt genom att tillåta att dårar styr landet, tycker synd om brottslingar och ser mellan fingrarna med tortyrmord.
Det är en helt overklig nivå av ondska att lura en ung tjej i tron att hon ska ut och göra något roligt med vänner, för att sen tortera henne till döds.

Jag är helt seriös: Dessa tjejer bör avrättas. Det finns inget skäl att alls lägga resurser på att slicka deras arslen.
Citera
2024-07-31, 15:03
Avstängd
Alltså fan va arg jag blir!

Emilias anhöriga som ser denna/dessa filmer måste få såk vendetta känsla så de inte är sant.

Varnar alla från att titta på klippet, ni som säger ”de är inte så hemskt” tänk på att de är ett barn som blir mördad strax efter..

En tjej boxar E i ansiktet o den andra hotar henne att hon ska hugga henne i halsen så hon dör.

Alltså dessa sjuka människor måste få långa fängelsestraff!!! Bevisningen är för bra nu i och med filmen AS
Citera
2024-07-31, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gundesvan16
En sak är säker. Dessa brudar kommer inte leva länge till

Tror inte det kommer hände dom nått. Emilia har väl vare sig familj eller vänner som skulle ta saken i egna händer?
Citera
2024-07-31, 15:05
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1428sek
Här kommer FUP som ska tydligen vara kopplat till detta fall.

Det gäller en misshandel från februari 2024 med 3-4 tjejer i 16års åldern.

FUP och dom :

https://gofile.io/d/0SDG1z
Tråd du pratar om:
(FB) Tonårsflicka misshandlades och tvingades klä av sig, Landskrona, februari 2024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in