2024-08-01, 23:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt
Det rår ingen förälder på
Däremot kan man lära barnet grundvärden så osykopati kan vändas till nåt ”positivt” tex ledare, forskare, idrottare etc

Njae......

"What is conduct disorder?

Conduct disorder (CD) is a condition in which your child or adolescent shows an ongoing pattern of aggression toward others. They also show serious violations of rules and social norms at home, in school and with peers.

These rule violations may involve breaking the law. Children with CD are more likely to get injured and may have difficulties getting along with peers.

Signs of conduct disorder include:

Frequently breaking serious rules, such as running away from home, staying out at night when told not to or skipping school.
Being aggressive in a way that causes harm, such as bullying, fighting or being cruel to animals.
Lying, stealing or damaging other people’s property on purpose."

https://my.clevelandclinic.org/healt...fiant-disorder
Citera
2024-08-02, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ja alltså, ingen vet och man kan dividera fram och tillbaka med spekulationer. Jag får inte ihop det, i.o.m att där inte är något blod osv. Tycker också det känns som att syftet med filmen var att visa hur de förnedrar henne, inte hur de mördar henne. Oklart om planen ens var att hon skulle dö, eller om det spårade ur. Men det är välkommet med dina synpunkter, jag lyssnar gärna på vad andra tror om jag kan ha missat något.

Mordet var inte planerat, utan det var enbart för att förnedra. Sen dessa som sitter i sina källare och tror hur kan man träffa aorta... ställ nästa fråga vart finna aorta? Eller vad leder artärer eller vener...?
Citera
2024-08-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Det kan man undra! Var håller jusitieminister Gunnar "presskonferensen" Strömmer hus när tiktok-flickor slår ihäl varandra. Anser han brottet inte är av den dignitet att det av honom kräver den sedvanliga presskonferensen så vore det ansvarsfullt - givet sin roll som högsta minister för upprätthållandet av ordingen i vårt land - att han säger några väl valda och lugnande ord på brottsplatsen - om han kommer upp ur solstolen och inte tycker det är pinsamt att upprepa samma vi-har-hört-det-förut för femtielfte gången
Politikerna håller väl aldrig pressträff vid varje mord

Som vi vet så jobbar den här regeringen om alla frågor runt SIS hemmen /socialen och ungdomsbrottslighet
Tex så har vi ett ungdomsfängelse som stårt klart nästa år
Snabbt jobbat så den här regeringen sitter inte på händerna
Gå in på Fredrik Kärtholms fb och skrolla ner den 1 juli klicka på inlägg leveransrapport
så ser du en del vad de jobbar med

Både Fredrik K Gunnar S Carl-Oscar B Charlie W med flera är duktiga på att beskriva på sina fb sidor och redovisa sitt arbete och vad som är på G
Jag tycker att det är roligt att följa den här regeringens arbete
Det händer saker hela tiden och de är bildade
Citera
2024-08-02, 00:07
Medlem
Citat:
Det här med att skicka film på vad man gör vem är det tänkt ska se den? Och syftet
Bli imponerad och få likes??! Är det killar de tror ska bli imponerade
Fattar noll

Hur kan det undgått någon när facebook funnits så länge? Hela lockelsen med det är ju att folk lägger upp helt ointressanta saker på sig själva bara för den lilla möjligheten att någon som ser det faktiskt bryr sig

Många människor är duktiga på att ljuga för sig själva och det har facebook kapitaliserat på
Citera
2024-08-02, 00:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....
Mordet var inte planerat, utan det var enbart för att förnedra. Sen dessa som sitter i sina källare och tror hur kan man träffa aorta... ställ nästa fråga vart finna aorta? Eller vad leder artärer eller vener...?
I den åldern bör man veta att det är farligt att hugga/skära någon med kniv.
Att man kan dö av det.
Men nu verkar ju gärningsmännen ha stor problem med sej själva så de fungerar väl inte som normala barn.
Hur vet du att mordet inte var planerat?
Citera
2024-08-02, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....

Om jag har uppfattat det rätt så vädjar BO om sitt liv åtskilliga gånger i inspelningen. Det har funnits tid att besinna sig. Ändå har man som polisen uttryckte det utsatt BO för kraftigt våld.

De har planerat, förberett med silvertejp, knivar och masker, valt ut en avskild plats, de är två mot en och de filmar den grova misshandeln som slutar i att BO dör. Jag menar att de har varit likgiltiga till att hon dog.

Om man hugger någon med kniv är det betydande risk att offret dör. Det vet alla. Det är inte örfilar vi pratar om utan knivhugg 2 mot 1 som var fastbunden och hjälplös.
Senast redigerad av Mellanting 2024-08-02 kl. 00:25.
Citera
2024-08-02, 00:11
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Exakt
Det rår ingen förälder på
Däremot kan man lära barnet grundvärden så osykopati kan vändas till nåt ”positivt” tex ledare, forskare, idrottare etc

Fast rår på gör man ju...
Vi väljer ju om vi vill skaffa barn eller inte (oftast). Och psykopati är ett arv man får både genetiskt och från miljön man växer upp i.

Hur menar du att det kan vändas till något positivt?

Psykopater har ju överlag oftast högstatus jobb.
Citera
2024-08-02, 00:11
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Måste komma med en trolig "idiot-spekukation" .. men då vi alla spekulerar så vill jag tillägga.

MGM2 och BO har båda vita gympaskor på sig i dansvideon.

Och ja det är självfallet mycket möjligt att MGM1 också äger ett par vita gympaskor också.

Men är det inte större sannolikhet att MGM1 dragit på sig tofflor då hon bor i Landskrona.
Känns bara inte som MGM2 skulle dra på sig ett par tofflor och maskera sig med hoodie och dylikt, utan snarare en yngre tjejs val av skor..
Och MGM2 har troligen också rest från annan ort.

Har svårt att tro att hon skulle sätta sig på t.ex ett tåg, sminkad, med gympakläder och välja ett par tofflor med strumpor som val av fotklädnad.
Passar inte riktigt in i "gangsta-bruden-imagen". Speciellt då det enligt dokumenten framkommer/indikeras att det är viktigt för henne att "passa in/respekteras"

Jag vet inte... det finns tydligen tofflor med "status" också nu för tiden. Dyra, skitfula, vanliga tofflor. Så kan nog tänka mig någon ung tjej åka tåg med tofflor.

Men, har du (eller någon annan på forumet) lagt märke till den sko som passerar väldigt snabbt in och ut ur bild (mitten, längst till höger) i videoklippet?
Är det en synvilla, eller är det en till person på platsen?
Citera
2024-08-02, 00:14
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Om jag har uppfattat det rätt så vädjar BO om sitt liv åtskilliga gånger i inspelningen. Det har funnits tid att besinna sig. Ändå har man som polisen uttryckte det utsatt BO för kraftigt våld.

De har planerat, förberett med silvertejp, knivar och masker, valt ut en avskild plats, de är två mot en och de filmar den grova misshandeln som slutar i att BO dör. Jag menar att de har varit likgiltiga till att hon dog.

Om man hugger någon med kniv är det betydande risk att offret dör. Det vet alla. Det är inte örfilar vi pratar om utan knivhugg 2 mot 1.

2 mot 0 skulle jag säga då E kunde ju inte ens försvara sig utan låg där ihoptejpad och försvarslös.
Citera
2024-08-02, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
2 mot 0 skulle jag säga då E kunde ju inte ens försvara sig utan låg där ihoptejpad och försvarslös.

Precis jag tänkte på det sen efter jag postade, men det jag menar att det är två som ger sig på en. Underläget och som du säger BO helt försvarslös och fastbunden.
Citera
2024-08-02, 00:18
Medlem
Vill någon ge en kort beskrivning av vad som hänt och status nu? Tack.
Citera
2024-08-02, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Den börjar med att man filmar Emilia när hon ligger ner på marken med tejpat huvud samt tejpade armar och ben. Ena tjejen vill att hon tar av skorna vilket Emilia inte kan och Emilia säger något i stil med ”ska ni klä av mig naken med?” och tjejerna säger ”ska vi?” och skrattar. Ena tjejen sätter sig sedan grensle över Emilia och börjar slå henne i huvudet och Emilia skriker och försöker försvara sig. Tjejen som filmar står med en kniv mot Emilia och hotar henne med att hugga henne i halsen samt säger att hon ska klippa av hennes tunga.

Mitt hjärta gick verkligen sönder. Hur man hör hennes dödsångest 💔 jag önskade bara någon kunde rädda den här tjejen
De här tjejerna är sjuka och psykiskt störda

En tanke slår mig som kanske inte gäller dessa flickor familjer men
om mamman tex drogat när de väntar barn så kan ett barn bli skadat

Likaså kusinäktenskap /inavel
som kan ge svåra genetiska komplicationer
Kusinäktenskap är vanligt bla hos muslimer /Mellanöstern Nordafrika

Det är sjukt det dom gjort och sen filma och visa film

De här tjejerna är störda på riktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto