2024-07-31, 17:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det bästa för barnen som lever i dåliga miljöer vore att de omhändertogs tidigt och fick adopteras av människor som längtar efter barn. Att låta barn som far illa leva kvar i en destruktiv miljö år efter år gör att de skadas för livet. Föräldrarna får nya chanser om och om igen medans åren går och skadan blir kronisk. Detsamma gäller barn som lever i kriminella miljöer. Låt de adopteras bort tidigt till människor som längtar.

Adoption är ingen lösning, det går väldigt ofta mycket dåligt för dem, om jag inte missminner mig nu, så är det 73% högre risk för dem att hamna i kriminalitet, missbruk och psykisk ohälsa än om man växer upp i biofamilj.

BOs biopappa skulle ev vara adopterad, jag misstänker att även REs pappa är adopterad.
Citera
2024-07-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vet du inte. För du vet inte vad de hade planerat istället.
Dessutom visste inte mamman att en var uppdiktad. Hon lät en fjortonåring umgås med jämnåriga vänner i något som lät som en normal oskyldig träff - precis som normal människor låter sina barn göra hela tiden.

Om du menar hyenorna som sliter mamman till ett brottsoffer i stycken så sitter de på väl höga hästar och kraxar - ja.

Även om det är främmande för dig så är det väl känt att barn måste få växa upp och få både ökat ansvar och frihet innan de är 35.
Mamman har inte heller släppt henne vind för våg, utan haft kontakt och hjälpt henne att planera krig resan tills hon är framme.
Ett ganska normalt agerande från en förälder.

I vissa trådar kan föräldrarnas bakgrund och agerande vara relevant för brottet - här är inte BO:s mammas bakgrund relevant.
Vill man söka förklaringar hos andra får man gör det hos dem som fostrat fram sadistiska mördare - inte hos brottsoffret.

Så du tycker att det är helt normalt att släppa iväg en flicka på 14 år till en stad 8-ish mil bort utan att ha haft kontakt med föräldrar till de dottern ska vara med och sova över hos?? Om det är någon som är sjuk i huvudet så är det ju du!!! Jag skulle ALDRIG låtit min dotter göra det, inte en chans!! En 14-åring är bara ett barn och ett barn släpper man inte iväg hur som helst utan någon som helst kontroll, det säger ju sig självt.
Citera
2024-07-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Javisst kostar placeringarna MASSOR av pengar, men det är mycket, mycket lite av dem som läggs på barnet. det finns ungar på HVB-SiS-hem som inte ens får kläder när de behöver, giriga familjehem/HVB-hem som ger alldeles för lite mat......trots att de tjänar skjortan på själva placeringen.

Och 15-åriga Donia som inte fick komma till läkare och få en dos pencillin.......

Ja man öser ut pengar vilka andra profiterar på utan att utvärdera hur pengarna - våra skattemedel- används. Samma sak i vården. Höj skatten är det enda man diskuterar; jag säger effektivisera användningen av våra skattepengar och utvärdera kontinuerligt hur insatserna fungerar. Gå till roten med problemet och lappa inte något som är ruttet.

Jag betalar gärna skatt men jag är inte så förtjust i att se hur det används på helt fel saker.

Sverige har blivit ett U-land.
Citera
2024-07-31, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det bästa för barnen som lever i dåliga miljöer vore att de omhändertogs tidigt och fick adopteras av människor som längtar efter barn. Att låta barn som far illa leva kvar i en destruktiv miljö år efter år gör att de skadas för livet. Föräldrarna får nya chanser om och om igen medans åren går och skadan blir kronisk. Detsamma gäller barn som lever i kriminella miljöer. Låt de adopteras bort tidigt till människor som längtar.

Jag skulle inte vilja adoptera ett barn. Kan ju ha skador redan som nyfödd. Morsan kan ha supit och drogat. Det kan finnas genfel m.m.

”Livslånga konsekvenser för foster som utsätts för alkohol”
https://www.dagensmedicin.se/opinion...s-for-alkohol/

Olika drogers effekt på fostret.
https://www.fasportalen.se/forskning...kt-pa-fostret/

Kusingifte kan orsaka svåra genetiska komplikationer hos barn.
https://gapf.se/kusingifte/
Citera
2024-07-31, 17:53
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
Jag kommer ihåg ett namn nu som m*aja sa till mig konstigt namn. S*nda nåt sånt

U

Hittade en ung utländsk tjej som har nästan exakt det namnet på M*y*s TT
Men kontot är privat.
Citera
Medlem
Är så jävla sjukt detta så det finns inte, detta jävla pisslandet alltså. De kommer väll få max 1år eller nått för att ha mördat en annan person. Och då är det inte ens i ett fängelse. Det skjuts och dödas hela tiden, allt pga av hela denna gangster kulturen. Med alla rappare som glorifierar pengar och status och märkeskläder droger vapen osv, alla ungdommar ser upp till dom. Och vill vara en gangster idag. Och Sverige fortsätter att dalta med alla, är fan dax att det händer något snart alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon var omhändertagen - ja.
På vilka grunder vet du väl inte ens.

Nej, att hon sammanfördes med mördarna är ett ansvar som vilar på samhället och SIS-boendet.
Att ansvaret för mordet vilar helt och fullt på de som mördade henne. Förklaring till varför de är så skeva får du söka i deras bakgrund - inte i brottsoffrets.

Har du inte läst Es LVU-domar?? I dessa står anledningen varför hon fick LVU. Bara att söka i tråden👍🏼!!
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Så du tycker att det är helt normalt att släppa iväg en flicka på 14 år till en stad 8-ish mil bort utan att ha haft kontakt med föräldrar till de dottern ska vara med och sova över hos?? Om det är någon som är sjuk i huvudet så är det ju du!!! Jag skulle ALDRIG låtit min dotter göra det, inte en chans!! En 14-åring är bara ett barn och ett barn släpper man inte iväg hur som helst utan någon som helst kontroll, det säger ju sig självt.
Jag applåderar här. Du är en jättejättteduktig förälder och du kommer nog kunna ha full koll tills barnet är 45 minst.

Bra så.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamigfaan
Har du inte läst Es LVU-domar?? I dessa står anledningen varför hon fick LVU. Bara att söka i tråden👍🏼!!
Ja, jag har läst dem .. och det jag sade kvarstår.
Citera
2024-07-31, 17:54
Medlem
Har video på händelsen postats här? Hört de finns video
Citera
2024-07-31, 17:55
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullFart.
Undrar om E:s mamma sett videon eller om hon är medveten att den finns. Måste vara horribelt att veta att det sprids en video där ens dotter blir misshandlad till döds.

Såklart det inte detta är oerhört tragiskt för familjen. Nu ser man inte själva mordet på filmen, utan det är ett kort klipp där Emilia ligger med fötter han händer hoptejpade och blir slagen av den ena tjejen, samtidigt som den andra står och vräker ut sig olika hot med en kniv i handen. Knivhugget måste kommit senare.

Om man går inte in på sidor som theYNC eller TheWorldWatch så laddas det upp flera värre klipp dagligen. Vi leder i en mörk värld helt klart med människor som är kapabla till riktiga grymheter. Det finns en etnisk aspekt i detta också, vissa folkslag har lättare för att begå empatilösa handlingar än andra. Vi etniska svenskar är väldigt fromma av oss i jämförelse. Det här är något man måste förstå. Det är en blandning mellan arv och miljö.
Citera
2024-07-31, 17:56
Medlem
Vem av idioterna är det som sitter på E och slår i klippet?
Citera
2024-07-31, 17:56
Medlem
Fibululans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Har video på händelsen postats här? Hört de finns video
Tror bara att det är ett rykte, konstigt att Aftonbladet går på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in