2024-07-31, 17:56
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Har video på händelsen postats här? Hört de finns video
Nä. Det finns ett 39 sek långt videoklipp som skildrar en livrädd Emilia och två hjärndöda tonårsflickor.
Citera
2024-07-31, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag applåderar här. Du är en jättejättteduktig förälder och du kommer nog kunna ha full koll tills barnet är 45 minst.

Bra så.

Jag är en ansvarsfull förälder som aldrig skulle släppa iväg en 14-åring på det sättet, det har du helt rätt i👍🏼!! Är en viss skillnad på en 14-åring och en 45-åring, men det verkar du inte förstå😅!!

Ditt resonemang haltar i de flesta trådar du dyker upp i 🙈!! Och du förstår inte att ansvaret ligger hos föräldrarna att skydda sina barn. Du tycker alltså att det ÄR helt okej att släppa iväg en 14-åring vind för väg till helt främmande människor? Helt sinnessjukt att göra så!!
Citera
2024-07-31, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Ja, men ingenting händer på grund av att det finns för många NPCer i detta land som lever i en helt annan värld. Det finns inga problem så länge de inte drabbas själva.

Tack och lov så kommer de inte kunna gömma sig bakom sin fredagstacos och mellomys särskilt länge till. Verklighetssmockan kommer att bli brutal för många dumsvenssons och frågan är vad de gör när de väl har blivit golvade.

Jag har många gånger förundrats kring detta, om svenskar är en sorts dinosaurier som har passerat bäst föredatum när det kommer till realiteter som inför sin egen överlevnad.
Citera
2024-07-31, 17:58
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Har video på händelsen postats här? Hört de finns video

Videon finns i tråden. Titta inte på den. Den är hemsk.
Citera
2024-07-31, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Av oaktsamhet är likställt med den juridiska termen likgiltighetsuppsåt.
Vilket betyder att gärningen är att likställa med mord i en dom.

Likgiltighetuppsåt innebär att man är likgiltig till konsekvensen av gärningen dvs att personen dör. Man ska vara medveten om risken och likgiltig för konsekvensen, men det förutsätter uppsåt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag applåderar här. Du är en jättejättteduktig förälder och du kommer nog kunna ha full koll tills barnet är 45 minst.

Bra så.

Ja, jag har läst dem .. och det jag sade kvarstår.

Då borde du veta att det framkommer varför hon fick LVU…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Tror bara att det är ett rykte, konstigt att Aftonbladet går på det.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nä. Det finns ett 39 sek långt videoklipp som skildrar en livrädd Emilia och två hjärndöda tonårsflickor.
Jag såg videon nu. Det var värre än att se nån bli skjuten iallafall. Usch riktig äcklig video
Citera
2024-07-31, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Javisst kostar placeringarna MASSOR av pengar, men det är mycket, mycket lite av dem som läggs på barnet. det finns ungar på HVB-SiS-hem som inte ens får kläder när de behöver, giriga familjehem/HVB-hem som ger alldeles för lite mat......trots att de tjänar skjortan på själva placeringen.

Och 15-åriga Donia som inte fick komma till läkare och få en dos pencillin.......

Du förstår att hemmens själva existens är att lägga pengar på ungar. Hela vårdformen är en katastrof som leder ungdomar till att i princip vara fria att uppfostras av sig själva och likasinnade kompisar, samt Tiktok.
Det är inte som att mängden mat ens är en faktor här.
Att ständigt sladda iväg i helt meningslösa sidospår kommer inte lösa något.

Såna här monster ska inte uppfostrad med frihet, utan i låsta verksamheter där regler, ansvar och konsekvenser är glasklara.
Och helt utan digital kontakt med omvärlden, eller åtminstone extremt hårt reglerad.

Hela idén om att låta kriminella barn umgås i grupp och uppfostra sig själv är något svammel nån 68-hagga kommit på, och det går inte att laga med fokus på ovidkommande detaljer.
Hela formen för hur man hanterar ungdomar måste rivas och göras om.
Citera
Medlem
Borde varit Löfvenjävel och Reinfeldtidioten som legat tejpade med kniv mot halsen!
De idioterna bär den stora skulden till landets förfall!

Inte ens menatjejer klarar av att hålla sig ifrån avskyvärd brottslighet som denna.
Fan ta dessa vidriga äckliga människor med noll empati!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
39-årige Mikael i Skärholmen råkade ju komma ivägen.

Det var ju så himla mycket politiker som var där och grät och sörjde. Men INGET har hänt, inte en enda jävla idé har kommit till ytan från dessa äckliga politiker.

Det är bara att inse, vi är INTE värda ett skit i detta land.

Ja, så är det ju om realiteten ska vara inräknad. Handen på hjärtat precis som du själv säger, handlar detta om helt andra värden än människovärden.
Citera
2024-07-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Borde varit Löfvenjävel och Reinfeldtidioten som legat tejpade med kniv mot halsen!
De idioterna bär den stora skulden till landets förfall!

Inte ens menatjejer klarar av att hålla sig ifrån avskyvärd brottslighet som denna.
Fan ta dessa vidriga äckliga människor med noll empati!

Jag kan personligen också tycka att dessa bär ett stort ansvar men också de dessförinnan som vägrade lyssna till de få som då pratade om realiteter. Nu är det fler som har blivit ärligare åtminstone men det har enbart kommit genom helt andra handlingar än sunda värderingar.
Citera
2024-07-31, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Tror bara att det är ett rykte, konstigt att Aftonbladet går på det.
Det stämmer att de finns videos. Och dom är ganska hemska att se rekommenderar inte att ta en titt då de fastnar ganska hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in