Citat:
Ursprungligen postat av
Quandmeme
Sen har nästan alla gym skyltar som säger "ställ tillbaka vikterna" vilket ytterligare stödjer att det jag säger är den allmänna uppfattningen.
Jag tränar på ett SATS-gym där det är väldigt många som inte lägger tillbaka vikter och redskap efter sig. Det är inte ovanligt att hantlar, kettlebells och skivstänger ligger utspridda lite överallt, med uppenbar snubbelrisk. Men är det egentligen så konstigt, när SATS vägrar att sätta upp såna skyltar då de anser att det sprider "dålig stämning". Det är åtminstone den förklaring som jag har fått när jag tagit upp saken med personalen på gymmet i fråga.
Man kan ju bara göra en sån här
åt ett så huvudlöst argument. Om det är något som sprider dålig stämning och gör folk irriterade är det ju att behöva lyfta av vikter och ställa tillbaka redskap efter andra, för att inte tala om när man snubblar och gör sig illa på redskap. Men SATS anser uppenbarligen att omsorgen om dem som inte sköter sig och inte respekterar andra som tränar väger tyngre än omsorgen om oss som faktiskt gör det. Dessutom, under pandemin satte de upp skyltar om att man skulle torka rent bänkar och redskap efter sig, men när det värsta var över
så tog de ner skyltarna. Jo, det är sant. Det får bli en till
Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Någon blev tillsagd av gympersonalen här för denne inte hade ordentliga skor på fötterna.
På mitt gym tränar 2/3 av alla killar under tjugo år i strumplästen. Går runt med svettiga fötter på mattor, lägger upp dem på bänkar, rullar hantlar och skivstänger med dem. Jag har aldrig, på nästan tio år, sett personalen säga till nån om det.
Citat:
Ursprungligen postat av
jarhois
Jag brukar oxå skylla det mesta i livet på invandrare men just här tror jag du har fel.
Tror mer det är en generationsfråga än något annat.
Tror jag också. Ofta ser jag inte vem det är som slarvar eftersom jag är upptagen med min träning, men av det jag sett är inte invandrare slarvigare än andra, utan de värsta syndarna är snarare bortskämda ungdomar som är vana vid att mamma städar upp efter dem.
Citat:
Jag gör ju aldrig det och hade jag gjort det uppe i norra Norrland när jag var 16 hade jag fan fått en hantel i skallen men kanske är det så man lär sig från början
I min ungdom tränade jag på ett gym på jobbet, där några riktigt saftiga bitar tränade (tungt). Om jag hade lämnat kvar vikter och redskap hade jag kanske inte fått en hantel i skallen, men väl en utskällning som hette duga och som fått mig att aldrig göra om det igen. Men lyckligtvis fattade jag redan då att jag inte kunde bete mig som om det var mitt privata gym.