2024-08-01, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Spekuleras att han satt inne pga domen:

"Ursprungligen postat av Taggad
Sitter väl inne pga misshandeln av sin dotter Ra*faella + olaga hot + tidigare livsstilskriminell vandel?
Ur domen 2024 - 05 - 21 Sid 15/21 Påföljden bestäms till fängelse i tre månader.
"

Det har antytts att MGM1 har 2 kusiner i Landskrona, samt att det fanns en 4:e person i gruppchatten.
Inte omöjligt att det är den tidigare domen som spökar men svårt att räkna på. Dels då det ju fn kan vara olika lång väntetid på att få avtjäna fängelseförvaring och dels för att M*radon*-pappan kan ha suttit häktad innan dom som ju sedan ska räknas av. Så oklara plus och minus. Men spontant skeptisk. Oavsett så är ju frågan om till vem 13åringen skickades "hem" på permis högintressant när det gäller ev MGM3.

Ja, tror det finns flera 13åringensläktingar i Landskrona som skulle kunna vara intressanta. Det har t ex även antytts att M*radon*s farföräldrar med flera med efternamnet S3zkir finns att finna i staden. Ytterligare med det efternamnet finns annars i framförallt Gbg och Västerås.
* = a
3 = e
Citera
2024-08-01, 18:17
Medlem
Nån mer som läst MGM1 Rs pappas domar o reagerat på beskrivningen av hans brott olaga hot o ofredande mot en 17årig tjej?!

” har följt efter o filmat XX o skrikit upprepade hot o okvädningsord till XX. Trots att XX hörs be honom sluta o lämna henne ifred fortsätter han filma o hota”

Äpplet faller inte långt från trädet… o om äpplet är mer ruttet från början så är det inte konstigt att det slutar så här…
Citera
2024-08-01, 18:18
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Vilken dansvideo?

Ja jag blev osäker på kroppen men ingen av flickorna är egentligen överviktiga utan de har vikt pga inaktivitet/bortskämdhet. Rafaela skulle hypotetiskt kunna se mindre ut i mörker med huvtröja över sig då man mest ser midjan och tjejernas vilt sitter på mage och axlar. Den som slår är svag vad det verkar. Klen, långsam . Hon har mer vikten till övertag även om flickstackarn också är bunden.

Videon som BO la upp av sig själv och MGM2 på TT någon dag innan mordet.

Håller med dig att ingen av dem ser överviktiga ut, utan snarare som du säger pga inaktivitet.
Men MGM2 är längre än MGM1 och även BO (ser man på videon).
Jag tänker att även om båda mördarna varit i slagsmål innan så betyder ju faktiskt inte det att någon av dem är dels nämnvärt fysiskt starka, eller ens "vet hur man slåss". Om du förstår hur jag menar?

Dels så har vi det med skorna med, som är en ren spekulation men oavsett.
Citera
2024-08-01, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Som det alltså ser ut nu så blir åtalet dråp, alternativt grov misshandel och grovt vållande till annans död.

Åklagaren lär väl ”börja högt” med mord (likgiltighetsuppsåt) och sedan gardera sig nedåt med div alternativa åtal.

Men dråp är ju mord med förmildrande omständigheter, detta verkade ju vara planerat, ett utdraget förlopp, filmat och med förnedring etc, så mord kan det nog ändå bli.

Fast det sannolika är nog typ gr missh/gr vållande.
Citera
2024-08-01, 18:22
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Alldeles oavsett är det olagligt att sprida filmen vilket lagrum det nu än är. Det kan man tycka vad man vill om. Oftast är det väl enklast att gå till sig själv om man själv var drabbad, skulle man då vilja att en sån här film spreds?
Citat:
Den som i bild skildrar sexuellt våld eller tvång med uppsåt att bilden eller bilderna sprids eller som sprider en sådan skildring, döms, om inte gärningen med hänsyn till omständigheterna är försvarlig, för olaga våldsskildring till böter eller fängelse i högst två år. Detsamma gäller den som i rörliga bilder närgånget eller utdraget skildrar grovt våld mot människor eller djur med uppsåt att bilderna sprids eller som sprider en sådan skildring.
-Wikipedia

Tror inte det här gäller heller faktiskt. Det klippet är ju varken närgånget eller utdraget.
Citera
2024-08-01, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenion
Såg videon med ljud först nu.
Och efter att ha hört det verkar det jue som att Raf@ela är den drivande i det hela.
Man hör jue henne tex säga "boxa henne" innan Mel@k börjat boxa.

Så känns definitift som att hon är ledaren i gänget trots hennes lägre ålder.

Troligt är då att BO kallat Mel@k för "Hora" av okänd anledning.
Raf@ela har då gått i taket och tyckt att Mel@k inte kan tåla det.
Och då har dem planerat misshandlen som sen spårat ut (en urspårning som inte är alls ovanlig bland vixna förövare heller)

Det känns oxå som att denne Lillan (M*y* ?) är mer inblandad än vad hon själv vill visa i de nu mer borttagna videorna på hennes TikTok.

Vill minnas att det sagts i tråden att Raf@ela har suttit och gråtit hos polisen medans Mel@k bara suttit o skrattat. Vill minnas att denna infon kom från Lillans TiKTok videos med.

Känns som detta är en ren lögn och att verkligheten snarare är att Raf@ela kastat Mel@k under bussen och hävdar i övrig sin egen oskyldighet.
Troligt också att Mel@k utfört den största delen av misshanlen, med instuktioner och påhejning av Raf@ela, men att det är Raf@ela som utfört det dödande sticket med kniven.

I övrigt hoppas jag dem båda ruttnar i helvetet.
Båda (och troligtvis även lillan till viss del) är skyldiga till BOs död.

Jag sparade ner där Lillan erkänner att hon visste att Emelie skulle misshandlas. Hon sa i videon att hon ångrar att hon inte varnade henne. Den har jag meddelat polisen att jag har.
Citera
2024-08-01, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Videon som BO la upp av sig själv och MGM2 på TT någon dag innan mordet.

Håller med dig att ingen av dem ser överviktiga ut, utan snarare som du säger pga inaktivitet.
Men MGM2 är längre än MGM1 och även BO (ser man på videon).
Jag tänker att även om båda mördarna varit i slagsmål innan så betyder ju faktiskt inte det att någon av dem är dels nämnvärt fysiskt starka, eller ens "vet hur man slåss". Om du förstår hur jag menar?

Dels så har vi det med skorna med, som är en ren spekulation men oavsett.
Nej. Jag har dock blivit påhoppad som ung av flickor med beteendestörningar och de slår från sidan. Nu boxar hon så något intresse för boxningssäck har de måhända men jag slår inte så som de gör (inte för att jag slåss men ändå). Vad jag ser så får jag upplevelsen av att jag med lätthet skulle kunna slå sönder personen som slår. I te för att jag är någon som någonsin slagits mer än i självförsvar och då har jag mest försökt avvärja attacker (bortsett från en gång som jag skrivit om i annat inlägg då jag bestämde mig för att slåss). Att jag slår annorlunda har med att jag i yngre tonåren lattjade mycket och skoj slogs med de jag umgicks med.

Kollar jag videon tio ggr så får jag kanske en ytterligare ny uppfattning. Men ja hon med kniven kan vara yngre, kortare och rultigare som vissa barn kan vara.

Jag vet inte åldrarna på flickorna.
Vad heter tiktoken?
Citera
2024-08-01, 18:28
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helt klart ett misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Exakt, en bunden person som inte kan göra motstånd, varför då hugga i benet för att de ska förblöda.
Sen vet vi ju inte om det är ett hugg eller flera men just benet känns konstigt.
Den uppmäksamme noterade den malplacerade tejpningen strax under knäna (och inte nere vid anklarna) vilket sannolikt beror på att E sparkat och sprattlat, kanske redan innan hon fälldes till marken (efter att hon tejpats vid armlederna) vilket inte helt osannolikt kan motivera knivhuggen mot benens pulsåder som spekulativt var det som gjorde att Bo lämnades att förblöda.

Nedkokat: Knivhuggen mot benen var avvärningshugg för E,s vildsinta sparkar.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 18:50.
Citera
2024-08-01, 18:31
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nån mer som läst MGM1 Rs pappas domar o reagerat på beskrivningen av hans brott olaga hot o ofredande mot en 17årig tjej?!

” har följt efter o filmat XX o skrikit upprepade hot o okvädningsord till XX. Trots att XX hörs be honom sluta o lämna henne ifred fortsätter han filma o hota”

Äpplet faller inte långt från trädet… o om äpplet är mer ruttet från början så är det inte konstigt att det slutar så här…

Mmm, jag har.

Hennes mamma (MGM1) Verkar också ha aggressionsproblematik och annat också - åtminstone när hon avreagera sig på sitt ex på FaceB.

MGM1 har själv problem med utagerande aggression, likaså hennes föräldrar.

Som du säger: Äpplet faller inte långt...
Citera
2024-08-01, 18:31
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Den uppmäksamme noterade den malplacerade tejpningen strax under knäna (och inte nere vid anklarna) vilket sannolikt beror på att E sparkat och sprattlat, kanske redan innan hon fälldes till marken (efter att hon tejpats vid armlederna) vilket inte helt osannolikt kan motivera knivhuggen mot benens pulsåder som spekulativt var det som gjorde att Bo lämnades att förblöda.
Menar du att de högg henne i benet för att hon inte skulle kunna sticka eller vad? Att hon har bena fria och kan sparka/streta mot stärker ju mer tesen att de råkade hugga henne medans hon gjorde motstånd.
Återigen, ovanligt ställe att hugga någon som man vill skada eller döda.
Citera
2024-08-01, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag tycker det är att gå en smula över gränsen, att hänga ut flickornas föräldrar och släktingar i tråden. Det blir en digital skampåle. Jag förstår hatet. Men än så länge vet vi inte hela sanningen om detta mord, eller sanningen om de två (tre?) gärningsmännen. Jag känner också frustration över det misslyckade invandrings- och integrationsexperimentet, ska tilläggas.
Det förtjänas en skampåle minst sagt och eftertanke för både släkt och föräldrar hur deras livsstil samt uppfostran (brist på) lett fram till detta hemska tortyrmord. Vilken sanning tänker du skulle vara förmildrande?
Citera
2024-08-01, 18:37
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Nej. Jag har dock blivit påhoppad som ung av flickor med beteendestörningar och de slår från sidan. Nu boxar hon så något intresse för boxningssäck har de måhända men jag slår inte så som de gör (inte för att jag slåss men ändå). Vad jag ser så får jag upplevelsen av att jag med lätthet skulle kunna slå sönder personen som slår. I te för att jag är någon som någonsin slagits mer än i självförsvar och då har jag mest försökt avvärja attacker (bortsett från en gång som jag skrivit om i annat inlägg då jag bestämde mig för att slåss). Att jag slår annorlunda har med att jag i yngre tonåren lattjade mycket och skoj slogs med de jag umgicks med.

Kollar jag videon tio ggr så får jag kanske en ytterligare ny uppfattning. Men ja hon med kniven kan vara yngre, kortare och rultigare som vissa barn kan vara.

Jag vet inte åldrarna på flickorna.
Vad heter tiktoken?

13 och 15

TT är emili*.k*ld*r*s
* -a
Med punkt mellan namnen.

Tycker hon med kniven även har en röst som "låter" yngre. Även sättet hon pratar på.
Låter mer som en hetsig 13-åring än en 15 åring.

13-åringen har även en NPF-diagnos och går på mediciner (om de är för diagnosen eller annat framgår ej).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in