2024-08-01, 18:38
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Det förtjänas en skampåle minst sagt och eftertanke för både släkt och föräldrar hur deras livsstil samt uppfostran (brist på) lett fram till detta hemska tortyrmord. Vilken sanning tänker du skulle vara förmildrande?

Det handlar väl inte om att mordet/dråpet ska ha hundra procent förmildrande sanningar och svar - så svartvit är väl inte världen och livet? Vi har väl än så länge inte hela bilden om händelsen, eller om gärningsmännen?
Citera
2024-08-01, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm….
Inte för att försvara MGM1 den 13åriga flickan, men undran har väckt efter genomläsning av de domar som finns, om den ensamme vårdnadshavaren (pappan) & LVU/SIS placeringarna.
Det uppstår tumult & pappan ringer och anmäler henne för knivhot mot honom.
MGM1 åker in på akut LVU placering och de 2 vittnena berättar att pappan slagit dottern.
Efter en tids vistelse på LVU berättar hon att andra uppmuntrat henne, så hon ska få skadestånd.
Men pappan döms till skadestånd & hon slipper inte ut från LVU hemmet!
Vad vet vi egentligen om de 2 som vittnat & MGM1 säger ha instruerat henne hur hon får det?
Domen mot pappan om ofredande, ger ingen som helst bakgrund till varför han gjort detta.
En nästan 18årig tjej som umgås mycket med en 12åring, något stämmer inte
Vad vet vi om henne egentligen, försökte pappa stoppa ett osunt umgänge & skydda dottern?
Instruerades hon att bli springis, togs dottern med till olämpliga platser med olämpligt umgänge, fick hon tag på sånt en 12åring inte ska använda/bruka och blev hon uppmuntrad att göra saker?
MGM1 slipper inte ut från LVU hemmet utan hamnar sen på SIS hem, något pappa försöker få bort henne ifrån så den lättledda dottern inte hamnar i värre umgänge?
MGM1 var inte den som blev kallad hora, det är fastslaget redan nån dag efteråt.
Men MGM2 som blivit förolämpad och kallad hora, det var en sanning som sved illa och hon inte ville andra skulle höra för då fick hon inte längre den respekt hon tyckte hon förtjänade!
MGM2 själv lurade dit BO men behövde en lydig hjälpreda för att genomföra de planerade dådet.
Någon lämplig som såg upp till henne och gav respekt åt henne som äldre och erfaren, någon som kunde styras & fås att begå våldshandlingar denne inte kunde inse eller förstå vidden av.

Hade pappan fått ut MGM1 från SIS hemmet eller hon bara varit på LVU hade detta aldrig inträffat.
Hon är nu en 13årig mördare som aldrig mer kommer att kunna bli lycklig.
Tack gode gud för det, hon förtjänar absolut inte att bli lycklig, hur tänkte du nu? Inte ett dugg synd, som 13 åring kan du skilja rätt och fel (om du vill).
Citera
2024-08-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Menar du att de högg henne i benet för att hon inte skulle kunna sticka eller vad? Att hon har bena fria och kan sparka/streta mot stärker ju mer tesen att de råkade hugga henne medans hon gjorde motstånd.
Återigen, ovanligt ställe att hugga någon som man vill skada eller döda.

Nej hugg i låren är vanligt när man vill skada nån ganska ordentligt samt göra långsam. Dom flesta äldre än 10år vet att det finns en åder som går i låren som kan göra det definitivt....
Citera
2024-08-01, 18:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Vilken dansvideo?

Ja jag blev osäker på kroppen men ingen av flickorna är egentligen överviktiga utan de har vikt pga inaktivitet/bortskämdhet. Rafaela skulle hypotetiskt kunna se mindre ut i mörker med huvtröja över sig då man mest ser midjan och tjejernas vilt sitter på mage och axlar. Den som slår är svag vad det verkar. Klen, långsam . Hon har mer vikten till övertag även om flickstackarn också är bunden.

Edit. Kollade om och hon slår kanske inte så löst. Det ser ut som viss vana av att slå på folk. Tjejen är inte smal men den som håller i kniven har snå fötter och är överviktig. Armen är rätt tjock.

MGM2 har ett liv präglat av bråk/misshandel, och där hon själv också blivit misshandlad osv.

Om du tittat på MGM1's TT så tycker jag att hon ser ut att vara den "hultigaste" av dem.
rs975_
Citera
2024-08-01, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Inte omöjligt att det är den tidigare domen som spökar men svårt att räkna på. Dels då det ju fn kan vara olika lång väntetid på att få avtjäna fängelseförvaring och dels för att M*radon*-pappan kan ha suttit häktad innan dom som ju sedan ska räknas av. Så oklara plus och minus. Men spontant skeptisk. Oavsett så är ju frågan om till vem 13åringen skickades "hem" på permis högintressant när det gäller ev MGM3.

Ja, tror det finns flera 13åringensläktingar i Landskrona som skulle kunna vara intressanta. Det har t ex även antytts att M*radon*s farföräldrar med flera med efternamnet S3zkir finns att finna i staden. Ytterligare med det efternamnet finns annars i framförallt Gbg och Västerås.
* = a
3 = e
Du kanske menar hans föräldrar, far död innan sondottern var född, gamla mamma, 92, ska vi beskylla henne?
Senast redigerad av IngridBe 2024-08-01 kl. 18:49.
Citera
2024-08-01, 18:49
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Jag sparade ner där Lillan erkänner att hon visste att Emelie skulle misshandlas. Hon sa i videon att hon ångrar att hon inte varnade henne. Den har jag meddelat polisen att jag har.

Bra att du gjorde det
Tror fler har sparat ner hennes inlägg.
Citera
2024-08-01, 18:52
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Menar du att de högg henne i benet för att hon inte skulle kunna sticka eller vad? Att hon har bena fria och kan sparka/streta mot stärker ju mer tesen att de råkade hugga henne medans hon gjorde motstånd.
Återigen, ovanligt ställe att hugga någon som man vill skada eller döda.
Precis så. Knivhuggen mot benen var avvärningshugg för E,s vildsinta sparkar - tror jag.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-01 kl. 18:54.
Citera
2024-08-01, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Precis så. Knivhuggen mot benen var avvärningshugg för E,s vildsinta sparkar - tror jag.

Har du sett filmen? Hon ligger ju ihopbuntad som ett paket. Där är inga fria ben att sparka med och de har full kontroll över henne, och detta är innan hon skadas.
Citera
2024-08-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
13 och 15

TT är emili*.k*ld*r*s
* -a
Med punkt mellan namnen.

Tycker hon med kniven även har en röst som "låter" yngre. Även sättet hon pratar på.
Låter mer som en hetsig 13-åring än en 15 åring.

13-åringen har även en NPF-diagnos och går på mediciner (om de är för diagnosen eller annat framgår ej).
Hon (Rafaella) ser helt drogad ut på vissa videor.
Utskrivning av adhd-mediciner hejvilt till barn är jag starkt emot. Delvis pga att jag blivit väldigt dålig själv under medicinering och ser allvarligt som vuxen att vi omdömeslöst sätter barn på mediciner när de inte kan uttrycka sig rörande svårigheter som kan uppkomma eller biverkningar) men även för att på psykopatiska drag, vilket en del barn som medicineras har då det faller inom adhd om det upptäcks (vi diagnostiserar inte psykopati utan enbart adhd och antisocial personlighetsstörning) och därmed kan vissa faktiskt bli farliga. Givetvis kan icke-psykopatiska barn och unga också bli farliga då det inte är harmlösa mediciner och allvarlighetsgraden variera rörande biverkningarna.

När det gäller utseendet så är det hennes arm man ser då den ser likadan ut som i en annan video.
Citat:
MGM2 har ett liv präglat av bråk/misshandel, och där hon själv också blivit misshandlad osv.

Om du tittat på MGM1's TT så tycker jag att hon ser ut att vara den "hultigaste" av dem.
rs975_
Min bedömning var narcissism, antisocial störning och i det avund och svartsjuka. Jag kände enbart iskyla av att se videon.

Kollade på den här och min bedömning är korrekt. Jag är glad att jag iallafall raderade det mycket elaka inlägg jag skrev av ren insikt till vad som drivit henne. Jag kan ha rätt om bägge flickorna. Skulle iofs inte vara första gången. Ironiskt då jag irl skulle manipuleras av vilken dåre som helst som ger ett mjukt intryck vilken dag som helst i veckan.

Motivbild 1.
https://vm.tiktok.com/ZGe7ynt6m/

I den åldern börjar barns tänkande kring dem själva, omvärlden och hur de bör förhålla sig till den. Ändå rättfärdigar ett barn ingenting. Störningen har snarare pågått i en del år nu.

Med det sagt länkar jag endast för att man kan se hur inrotad det här hatet är. Du måste lida, känna smärta innan det slår över till hat. De tillstånden är inte i samma rumstid. Den där lilla flickan finns inte längre som man ser i videon.

Hjälp mig säger hon...

Sedan det med att någon sköt ihjäl hennes morfar utanför hans port. Skäl till att omhänderta henne vid födseln fanns nog. Mamman som skriver ett iskallt Ok, som respons när dottern skriver kärleksmeddelande. Det är om något en indikation på en störd förälder med narcissistiska drag om vi hoppar över att hon är överviktig och oklädsamt klädd i adidasbyxor och ser ut som en härjad socialbidragstagare (jag går själv jämt hemma i mjukisbyxor och ser ovårdad ut i mitt hem så man kan skippa att bli kränkt å andras vägnar).
Citera
2024-08-01, 19:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Såg en konversation nyss där det framgår att någon har sågat halsen av BO. Hur fan är man funtad som 14 åring när man ens gör sånt?
Hon var inte död och polisen försökte återuppliva henne när de kom till platsen.

Har två frågor till dig:

1. Är det rimligt att en person lever om huvudet ligger bredvid kroppen?

2. Är det inte lite konstigt att polisen försöker ge livsuppehållande åtgärder på en kropp som saknar huvud?
Citera
2024-08-01, 19:16
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Kan vara. Det har nu kommit fram att MGM1's pappa sitter redan häktad/ska häktas(?) för vad han gjort mot henne tidigare.
En dom på 3 månader.

Hmm…
Kan ändå vara pappan som är MGM3 för han är fortfarande ensam vårdnadshavare.
Så fort går det inte att få sitta ett straff i Sverige, man måste tilldelas en plats, få besked om var/när man ska infinna sig och väntetiderna på att placeras för att avtjäna straff är mer än 6mån.
Om man då inte är MGM till ett grovt brott som annars skulle medför häktning och rättegång och strafftiden endast är 2mån (2/3) då blir det till att börja avtjäna straffet istället för häktning.

Så det är inte klarlagt om han sitter av tidigare dom istället för häktning.
Då sitter han ju av en annan dom som Rs släkting sagt till ”sjukkassan”
Citera
2024-08-01, 19:18
Medlem
En gång till: hur är ni så säkra på att ni har rätt person och självklart ska hänga ut alla släktingar?
Läser just att i England att har man måst offentliggöra ett namn, mot principerna, för att man annars sprider fel namn. Och 39 poliser skadade då man anfallit en moské på grund av falska rykten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in