2024-08-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag håller med dig, brottet framstår som extremt vidrigt och utstuderat. Oerhört kränkande för offrets anhöriga att filmen florerar på nätet. Tyvärr tror jag att hennes föräldrar sett videon (säkert av samma anledning som många i tråden gjort, korkad - snudd på tvångsmässig nyfikenhet). Det går inte att föreställa sig den smärta föräldrarna går igenom när det ser videon.

Hoppas gärningsmännen döms för mord, dessvärre lär ju straffen utebli pga låg ålder. Jag skulle önska att domstolen statuerar exempel och ändrar praxis, så att GM får långa och kännbara straff. Men det är väl att hoppas på för mycket. När GM når myndig ålder lär de sannolikt ha "avtjänat" straffen sedan länge och med nya identiteter vandra ute i det fria. Så vidrigt.

Precis. Det är ju så klart viktigt att utreda vad som har hänt och att de döms på rätt sätt. Men i slutändan blir det inga vidare konsekvenser ändå. Så som deras liv har sett ut med sis-hem osv så blir det ju bara att fortsätta som vanligt.
Citera
2024-08-01, 21:54
Medlem
[quote=Marie-Antoinette|89058078]Hur var pappan under skolåren?

Har inget negativt att säga om honom, tvärtom! Han var intresserad av en kompis till mig så vi umgicks en del en kortare period. Han var väldigt snäll, hjälpsam. Jobbade på pizzeria.
Ingen problemunge i skolan heller.
Nu är detta ju många många år sedan då något har ju ändrats.
Citera
2024-08-01, 21:55
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Har stått att ena tjejen mötte Emilia på stationen dom promenerade ner till gamla stationen, där andra tjejen väntade.
Kommer inte ihåg var jag läst det.

En bra bit att promenera, men tar du buss har du "ändhållsplatsen" ganska nära, där mordet skedde, Så troligen har de tagit buss
Citera
2024-08-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Är det verkligen troligt att dessa blattebrudar vet vart lårpulsådern sitter? Kanske högg de den av "misstag"? De kanske "bara" ville skrämma henne, och så "råkade" hon förblöda?
Exakt så tror jag det gått till!
Citera
2024-08-01, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
En bra bit att promenera, men tar du buss har du "ändhållsplatsen" ganska nära, där mordet skedde, Så troligen har de tagit buss

Jag vet hur de olika platserna ligger. Skrev bara vad polisen uttalat sig om.
Citera
2024-08-01, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangerpeople
Helt enig, skrämmande häxjakt både på BO samt BO’s mamma.

Ja, man undrar ju vad som driver dom, vidrigt är det!
Citera
2024-08-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Frågan är hur ni vet vem som är denna gärningsperson.

15-åringen vet vi ju, hon är namngiven från tingsrätten.
13-åringen vet jag personligen inte själv, men det är en samlad bild och pusslande. Man har kunnat se vilka vänner de inblandade har på TikTok, media har gått ut med ålder osv. Sen har ju folk med insyn bekräftat också. Jag tror nog att det stämmer, men du får så klart vara tveksam.
Citera
2024-08-01, 22:04
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miradoux
Exakt så tror jag det gått till!

Oerhört kränkande och märkligt, att de båda filmar skiten och sprider det på tik tok. Är inte det höjden av noll konsekvenstänk? Begrep de inte att filmen kommer att vara till deras nackdel vid en förmodad rättegång? Eller begrep de inte ens att de skulle dömas för misshandel och mordförsök om offret överlevde? Många märkligheter i detta fall. De två är som flera varit inne på; skadat gods redan från början.
Citera
2024-08-01, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
15-åringen vet vi ju, hon är namngiven från tingsrätten.
13-åringen vet jag personligen inte själv, men det är en samlad bild och pusslande. Man har kunnat se vilka vänner de inblandade har på TikTok, media har gått ut med ålder osv. Sen har ju folk med insyn bekräftat också. Jag tror nog att det stämmer, men du får så klart vara tveksam.

Finns häktnings länken här i tråden?
Citera
2024-08-01, 22:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Backup länk av dokument som delats i tråden:
https://easyupload.io/zmu9de
Lunds TR B 4490-24
mfl.
Citera
2024-08-01, 22:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH

Du läste alltså inte ens första inlägget?
Citera
2024-08-01, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Har stått att ena tjejen mötte Emilia på stationen dom promenerade ner till gamla stationen, där andra tjejen väntade.
Kommer inte ihåg var jag läst det.
Det är en bra bit att gå, men inte omöjligt. Jag tror dock mer på buss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in