2024-08-02, 12:11
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du kommenterar mitt inlgg utan att ens titta p den lnkade videon. S seris r du.
Flashback: man ska inte behva klicka p lnkar fr att frst vad ngon frsker sga. Frstr du det inte sjlv, eller finns det ngot annat skl till att du inte talar om pongen?
Citera
2024-08-02, 12:13
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Flashback: man ska inte behva klicka p lnkar fr att frst vad ngon frsker sga. Frstr du det inte sjlv, eller finns det ngot annat skl till att du inte talar om pongen?

Han sger att kvinnor gr till rika as fr pengarna men till vackra mn fr att de r vackra. Han sger att "riktig krlek" r att tr ngon fr att den har en vacker kropp. Kloka ord.
Citera
2024-08-02, 12:18
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Han sger att kvinnor gr till rika as fr pengarna men till vackra mn fr att de r vackra. Han sger att "riktig krlek" r att tr ngon fr att den har en vacker kropp. Kloka ord.
Rika mn har ocks helt andra mjligheter att hlla sig vltrnade och snygga lnge, s den dikotomin hller nog inte riktigt. Bttre rik och snygg n ful och fattig, typ.
Citera
2024-08-02, 12:20
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Blotta vetskapen att man dr i slutndan rcker ju fr att frpesta allting. Jag var som liten vldigt glad, tills jag frstod att jag skulle d. Den dag jag frstod det grt jag mig till smns. Efter det sa ofta bde vuxna och jmnriga att jag var hatisk och "spydde galla" och jag fr ofta hra det n idag, nr jag uttrycker ngon av mina sikter vldigt starkt, men vem r det fel p egentligen - den som hatar en ond och sjuk vrld som nd slutar i Intet eller den som ltsas att allt r bra. "Normala" mnniskor r ju som ngon som hller party i Auschwitz eller p avdelningen fr terminal cancer p sjukhuset. Det r ett hn.

Mnniskor har en frmga att frska skymma dden. Den ses som ngot alldeles fr obehaglig och outforskat att uppmrksamma.
Men dden kommer inte glmma att knacka p ngos drr bara fr det.
Citera
2024-08-02, 12:20
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Du har aldrig sett den liknelsen frr??
Jsses.

Jopp och den har ingen frankring i verkligheten.
Citera
2024-08-02, 12:31
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Rika mn har ocks helt andra mjligheter att hlla sig vltrnade och snygga lnge, s den dikotomin hller nog inte riktigt. Bttre rik och snygg n ful och fattig, typ.

Pongen med videon var annars just att det handlar om rika som r fula versus snygga fattiglappar. Rika ckelgubbar fr sex men inte av ngon som trr dem. Jag har varit med om det omvnda: Nr jag var 26 var det en 20 r ldre hora som tyckte att jag var en bra och snygg lskare s istllet fr bara vanligt knull med kondom fick jag knulla oskyddat i rven fr samma pris. Min lskarinna som jag trffade p ett forum liknande Flashback hade bttre ekonomi n jag, och eftersom hon tyckte om mig p riktigt betalade hon det mesta av vra hotellvistelser etc.
Senast redigerad av Redoxreaktion 2024-08-02 kl. 12:41.
Citera
2024-08-02, 12:33
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jopp och den har ingen frankring i verkligheten.
Varfr d?

Pessimister och optimister ser ju samma verklighet (samma glas), men fokuserar p problem (snart tomt) resp p mjligheter (fortfarande mycket kvar).

INGEN frankring? Motivera!
Citera
2024-08-02, 12:40
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Varfr d?

Pessimister och optimister ser ju samma verklighet (samma glas), men fokuserar p problem (snart tomt) resp p mjligheter (fortfarande mycket kvar).

INGEN frankring? Motivera!

Det r en idiotliknelse. Den utgr ifrn att pessimismen r fel och ltsas att allt som r jvligt r lsbart och bagatellartat.
Citera
2024-08-02, 12:43
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Pongen med videon var annars just att det handlar om rika som r fula versus snygga fattiglappar. Rika ckelgubbar fr sex men inte av ngon som trr dem. Jag har varit med om det omvnda: Nr jag var 26 var det en en 20 r ldre hora som tyckte att jag var en bra och snygg lskare s istllet fr bara vanligt knull med kondom fick jag knulla oskyddat i rven fr samma pris. Min lskarinna som jag trffade p ett forum liknande Flashback hade bttre ekonomi n jag, men eftersom hon tyckte om mig p riktigt betalade hon det mesta av vra hotellvistelser etc.
Har aldrig ens funderat p att g till ngon prostituerad, och skulle aldrig gra det. Finns det ngot mer patetiskt?

Nr jag var 26 var det snarare svrt att vlja mellan flera hgst frivilliga. En av dem blev min fru, och vi fick tv sta barn, som det ju kan bli nr man kr p utan kondom. Medvetet barnalstrande sex r f rent fantastisk, minns nog faktiskt bda fulltrffarna!
Citera
2024-08-02, 12:52
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Det r en idiotliknelse. Den utgr ifrn att pessimismen r fel och ltsas att allt som r jvligt r lsbart och bagatellartat.
Inte ndvndigtvis bagatellartat. Kan ju vara det sista vattnet man har, mitt i knen. Lsbart mjligen, men det blir inte ltt, och man kommer antagligen att d. Men ska man ha ngon chans att verleva kan man ju inte tnka s, utan kmpa p s lnge man bara kan.
Citera
2024-08-02, 12:53
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Har aldrig ens funderat p att g till ngon prostituerad, och skulle aldrig gra det. Finns det ngot mer patetiskt?

Det r bara i bakvnda Sverige som prositution ses som ngot fruktansvrt fult. I Frankrike skryter ven mnnen i eliten ppet om att de gr till horor. Hemingway skrt ppet med det. Romarna ansg att samhllet inte kunde fungera om mnnen inte kunde bli av med sin sexuella frustration p bordeller. Det r inget fel att kpa sex s lnge den som sljer gr det frivilligt.

Citat:
Nr jag var 26 var det snarare svrt att vlja mellan flera hgst frivilliga. En av dem blev min fru, och vi fick tv sta barn, som det ju kan bli nr man kr p utan kondom. Medvetet barnalstrande sex r f rent fantastisk, minns nog faktiskt bda fulltrffarna!

Citera
2024-08-02, 12:54
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Inte ndvndigtvis bagatellartat. Kan ju vara det sista vattnet man har, mitt i knen. Lsbart mjligen, men det blir inte ltt, och man kommer antagligen att d. Men ska man ha ngon chans att verleva kan man ju inte tnka s, utan kmpa p s lnge man bara kan.

Man verlever ju bara tillflligt. Som Schopenhauer sger s r det som att segla p en farlig resa och missa tusen skr bara fr att g rakt p ett och sjunka nr man kommer fram till hamnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in