2024-08-03, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Flera knivhugg i halsen alltså. Då blir det lite svårt att påstå att man inte hade för avsikt att döda henne eller att man inte förstod att hon kunde dö av det.

Jag har nog uppfattat det som att det R de tog in först.

Precis, har nog varit meningen från början till slut. Enda positiva med detta är att dom greps fort! Svin!
Citera
2024-08-03, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag har tagit det fallet som exempel i flera inlägg i den här tråden!!
Lukas mördare Feli* dömdes INTE till sluten ungdomsvård!! Det fanns inte tillräckliga skäl för det ansåg tingsrätten!

Det Feli* fick va Ungdomsövervakning, samma som att du har fotboja!! Han fick det in10månader!!! För att ha dödat en annan människa!!
På nått jävla sätt kom han undan med grovt vållande till annans död o grov misshandel. Trots att han åkte till platsen för att han skulle misshandla Lukas! Vilket han också gör så pass illa att Lukas där efter några veckor i respirator på sjukhuset.
Det är en stor rättsskandal!
Ja det är dax att byta ut många i domstolar
Citera
2024-08-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag har tagit det fallet som exempel i flera inlägg i den här tråden!!
Lukas mördare Feli* dömdes INTE till sluten ungdomsvård!! Det fanns inte tillräckliga skäl för det ansåg tingsrätten!

Det Feli* fick va Ungdomsövervakning, samma som att du har fotboja!! Han fick det in10månader!!! För att ha dödat en annan människa!!
På nått jävla sätt kom han undan med grovt vållande till annans död o grov misshandel. Trots att han åkte till platsen för att han skulle misshandla Lukas! Vilket han också gör så pass illa att Lukas där efter några veckor i respirator på sjukhuset.
Det är en stor rättsskandal!

Det är väl just det du själv skriver; han åkte till platsen för att misshandla då blir bedömningen grov misshandel i det fallet.
Citera
2024-08-03, 08:41
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Vart kan man se videon?

I början av tråden finns en sammanfattning med länk.
Senast redigerad av i.dosering 2024-08-03 kl. 08:46.
Citera
2024-08-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Jag trodde det var pappan till mgm 1 som är misstänkt för grovt skyddande av brottsling?
Det trodde jag också, men det ser ut att vara mamman. Pappan är 49 och mamman 44, så det luktar mer åt mammans håll.
Citera
2024-08-03, 08:51
Medlem
Ursprungligen postat av IngridBe
Om R... är rätt person är det motsatsen till kusinäktenskap med föräldrar från olika länder. (Ja, du skriver "kanske inte")

Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det kan finnas i släkt i tidigare generation

Kan, men mera troligt om man har flera generationer i Skåne. Kusinäktenskap, då skulle far- eller morföräldrarna vara syskon. Inte troligt.
Senast redigerad av IngridBe 2024-08-03 kl. 09:05.
Citera
2024-08-03, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Står på Expressen nu att hon dog av flera stickskador i halsen. Är betaltjänst så ser inte mer.
Verkar inte som hon dog av stick i benen.

Är inte alls förvånad över att E dog av flera stickskador i halsen med tanke på att R säger i filmklippet något i stil med ”vi kommer hugga dig i halsen och då kommer du dö fattar du” eller liknande. Med tanke på att deras hotelser då stämmer överens med vad dem gjorde och att dem visste att det skulle leda till att hon skulle dö så blir det svårt att fälla dem för något annat än mord. Usch, vilka vider både R och M är. Hoppas E får rättvisa på andra grunder än just fängelse (givetvis det också) men att deras liv både blir kort och plågsamt.
Senast redigerad av wetpony 2024-08-03 kl. 08:59.
Citera
2024-08-03, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Araber är ofta inavel hur romer ser på äktenskap inom släkten vet jag inte
Någon av föräldarna kan vara inavel
Tyvärr så är det vanligare med inavel än många tror
Det finns en anledning till att regeringen vill förbjuda kusinäktenskap
I Norge är det förbjudet

Jag känner till en man som är rom & gift med sin kusin.. sen om det är vanligt vet jag inte..
Citera
2024-08-03, 09:07
Medlem
Dom har ju uppenbarligen triggat varandra.
Den som filmar säger till den andra: boxa henne, boxa henne, boxa, boxa, boxa. 5 gånger.

Det här är så vidrigt att man kan bara hoppas på stränga straff.
Citera
2024-08-03, 09:10
Medlem
Taggads avatar
Flickorna löste problem som förädrarna praktiserat i hur man löser konflikter - med brutalt våld.
Citat:
Uppgifter: Flickorna ångrade sig direkt efter mordet
Den 15-åriga flicka som är häktad misstänkt för mord på en 14-årig flicka i Landskrona ska ha ångrat sig direkt efter mordet. Det uppges hon ha sagt i förhör, enligt uppgifter till Expressen.

Enligt tidningen ska 15-åringen inledningsvis ha påstått att hon inte varit på platsen där 14-åringen hittades livlös, för att sedan bryta ihop och säga att hon inte ”orkade ljuga mer”. Expressen skriver att 15-åringen ska ha letat efter ett telefonnummer till den döda 14-åringens mamma för att be om förlåtelse.

Även den andra misstänkta flickan, som är under 15 år, ska tidigt ha gjort medgivanden.
https://omni.se/t/mordet-i-landskron...6-b3970d4d08cb

Alla olämpliga mammor/pappor till trots som kaĺlar sanningen om omhändertagna och förstörda barn smutskastning.
Senast redigerad av Taggad 2024-08-03 kl. 09:25.
Citera
2024-08-03, 09:11
Medlem
Någon läcker ju info som ett såll till pressen, antingen någon inom polisen eller anhöriga osv. Med tanke på detaljen som kommit fram nu i Expressen att hugg i halsen var trolig dödsorsak.
Citera
2024-08-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Ja väldigt.

Nej som jag förstått(?) Så var de fyra först innan mordet, de två som nämnts här innan samt mördarna. Och sen tillkom de andra 4-5 . Om det var efter MGM's återvänt dit de skulle sova eller undertiden det vet jag inte.

Nova68 verkar veta mycket om händelseförloppet och sagt något i stil med att hon ingår i den större familjen där BO ingick så kanske fråga henne.

(Jag är som sagt oteknisk så vet inte hur jag citerar andras kommentarer utan att svara på dem, så jag kopierar istället vad som sagts):

"Ursprungligen postat av nova68
Inte med BO men i den större familj hon ingick."

"Dom var fler i gruppchatten före och många efteråt, bara några fått filmen men inte M@ja."

"BO lämnades åt sitt öde bunden, dödligt skadad eller död MGM visste inte.
Men allt BO hade på sig + tejp & knivar samlades ihop i BOs bag under tiden BO låg döende, innan MGM lämnade platsen, så någon panikreaktion med omedelbar flykt och bara lämna var det INTE.
Bagen sänktes även efter ”hemvägen” för att försvåra id på BO och försöka dölja brottet.
Paniken var inte heller värre än att MGM efter ”hemkomsten” går in på TikTok gruppchatten och berättar om hur det gick, att BO förblödde och sprider filmklipp med knivmisshandel av ett bundet BO."

De andra namnen skrev ju kusinen inte för så länge sedan. Om du tittar tillbaka i tråden så svarade hon mig.
Där är nio namn.

Det är så sjukt.. bara blir fler och fler.
Så sju personer (allegedly) utöver mördarna har vetat om detta och inte gjort något för att försöka stoppa det..

Så fruktansvärt. Jag hoppas verkligen att hon inte lämnades där helt utan några kläder. Vidriga monster isf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in