2024-08-04, 10:41
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Det är ingen som vet vad motivet är i nuläget, kan vara svartsjuka eller att E kallat någon för hora.

Jag har svårt att tro att ordet i sig är motivet.
Det kan definitivt vara triggern som ledde till att de började planera mordet men inte orsaken.

Ordet hora använts lite hursomhelst bland ungdomar. Det räcker ju att titta på t.ex TT för att se hur det används utan sammanhang av dess "riktiga betydelse".

Där ligger ju så mycket mer bakom de båda GM (inkl.de i chatten som vi vet föga lite om).
Deras troliga behov av samhörighet, respekt, kontroll, beundran... Ja det finns väl många faktorer till GM's psyken. Och de faktorerna tror jag personligen är orsaken, inte att "någon" blev kallad hora..

Edit: och säker också pga avundsjuka och svartsjuka över Emili@
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-04 kl. 10:43.
Citera
2024-08-04, 10:43
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
https://iform.se/halsa/psykologi/avundsjuk-pa-andras-liv-sa-hanterar-du-kanslan

Emilia hade en mamma som brydde sig vilket en del andra inte hade!

Emilias mamma: Jag tror det var svartsjuka...
Barnen brukade kalla Anna mamma ibland.
– De kunde lägga sig för att sova hos oss och då frågade jag ”har du ingen mamma som bryr sig om dig?”.
Anna säger att många av de här barnen sprang själva ute på natten.
– Emilia tyckte att det var bättre att de var i vår lägenhet. Där var det tryggare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...var-svartsjuka..

Märkligt, exakt det jag också trodde!
De hade önskat de hade själva haft en sådan kärleksfull Mamma som henne, och såg henne ibland som det. De blev avundsjuka på deras kärlek. Så tragiskt och fruktansvärt på alla vis, det här fallet 💔
Citera
2024-08-04, 10:46
Medlem
Poorboys avatar
Citat:

– De kunde lägga sig för att sova hos oss och då frågade jag ”har du ingen mamma som bryr sig om dig?”.
– Emilia tyckte att det var bättre att de var i vår lägenhet. Där var det tryggare.

Ska det fetade vara bevis på att det var avundsjuka som var motivet?
Mamman själv säger ju att hon tror det var svartsjuka.
Det är klart att förövarna kan ha känt sig avundsjuka på E för att hon hade en mamma som verkade bry sig men det är nog knappast hela motivet bakom gärningen, snarare var det bara en av många grejer som de inte gillade hos E.
I min erfarenhet om man stör sig på en person (eller hatar) så stör man sig på det mesta hos den personen. Även minutiösa saker som egentligen inte är grunden till ogillandet.
Citera
2024-08-04, 10:50
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Det är väl en väldigt subjektiv uppfattning?
Sen är det enbart en trådsanning att E skulle mördats för att hon var "snyggare" än mördarna, har inte kommit fram något med substans som styrker det som motiv. Det har enbart kommit upp här för att folk kollat på bilder på BO och MGM och spekulerat.

Det är väl delvis rätt i att det är en trådsanning.
Men det finns ju en video av R (MGM1) som redan för ca 5 år sedan visade en osäkerhet över sitt utseende.
Där hon frågar om folk vill säga om hon är snygg eller ful, och att hon själv tycker att hon är ful.

Barn, speciellt flickor vill jag tro, har ett behov att bli sedda som "vackra ".

Jag tänker inte gå in direkt i en ny diskussion som är OT, men att tjejer ändrar sitt utseende efter "skönhetsideal" är inte ett nytt fenomen.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-04 kl. 10:54.
Citera
2024-08-04, 10:54
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:

Fint att du lade upp detta.
Och jag håller med dig att hon hade en mamma som brydde sig om henne.
Citera
2024-08-04, 10:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Det som har figurerat mest från början är att E har kallat nån för hora.
Sen om det är R eller M eller en icke namgiven person framgår inte.
Det handlar säkerligen inte om att hon sagt hora en gång, per se. Det handlar om upplevda svek och kränkningar. De här flickorna lever sina liv 50% digitalt och där kommer man troligen finna det närmsta man kan komma ett svar.
Citera
2024-08-04, 10:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Är det verkligen troligt att dessa blattebrudar vet vart lårpulsådern sitter? Kanske högg de den av "misstag"? De kanske "bara" ville skrämma henne, och så "råkade" hon förblöda?
Dom kanske tom högg mot benet för att dom trodde att det bara skulle skada henne till skillnad från att hugga på överkroppen!
Citera
2024-08-04, 11:00
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Dom kanske tom högg mot benet för att dom trodde att det bara skulle skada henne till skillnad från att hugga på överkroppen!

Så kan det ju absolut vara! De två tjejerna verkar ju inte vara de skarpaste knivarna i lådan. En slags freak accident.
Citera
2024-08-04, 11:01
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det är väl delvis rätt i att det är en trådsanning.
Men det finns ju en video av R (MGM1) som redan för ca 5 år sedan visade en osäkerhet över sitt utseende.
Där hon frågar om folk vill säga om hon är snygg eller ful, och att hon själv tycker att hon är ful.

Barn, speciellt flickor vill jag tro, har ett behov att bli sedda som "vackra ".

Jag tänker inte gå in direkt i en ny diskussion som är OT, men att tjejer ändrar sitt utseende efter "skönhetsideal" är inte ett nytt fenomen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det handlar säkerligen inte om att hon sagt hora en gång, per se. Det handlar om upplevda svek och kränkningar. De här flickorna lever sina liv 50% digitalt och där kommer man troligen finna det närmsta man kan komma ett svar.
Lite så här jag tänker, att säga att E kallade en annan tjej för hora som motiv är en förenkling, det ligger nog mer bakom konflikten.
Citera
2024-08-04, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Har det framkommit varför polisen hittade offret? Vad jag förstår är det inte ett område där folk befinner sig normalt. Kan det vara så att när gärningsmannen berättade för personalen på sis-hemmet, så larmade denne och en patrull skickades dit?

Enligt uppgift patrullerar polisen där pga att det är ett känt tillhåll (om det var för prostitution/droger eller annat lämnar jag osagt)
Citera
2024-08-04, 11:07
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ska det fetade vara bevis på att det var avundsjuka som var motivet?
Mamman själv säger ju att hon tror det var svartsjuka.
Det är klart att förövarna kan ha känt sig avundsjuka på E för att hon hade en mamma som verkade bry sig men det är nog knappast hela motivet bakom gärningen, snarare var det bara en av många grejer som de inte gillade hos E.
I min erfarenhet om man stör sig på en person (eller hatar) så stör man sig på det mesta hos den personen. Även minutiösa saker som egentligen inte är grunden till ogillandet.

Håller med dig. Men både avundsjuka och svartsjuka bottnar ju oftast i något.
Som t.ex att den andra har något man själv saknar/önskar att ha i sitt liv, osäkerheter över sig själv eller t.ex dålig självkänsla.

Sällan (om ens aldrig?) väcks svartsjuka/avundsjuka från ingenting.
Citera
2024-08-04, 11:17
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snarka

Må så vara.
Men i första klippet så säger ju den med kniven (MGM1?) Att hon ska hugga henne i halsen, och "du kommer dö, jag svär på allt".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in