2024-08-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Namnbyte kan gå snabbare. Sju veckor tar det att få en handläggare, sedan behandlas ärendet. Men. Om du gör det med e-tjänst går det snabbare.
Om du bara tar bort mellan namn eller gör en annan enkel ändring kan det gå på några dagar hos SKV.

Ok men hon har ju bytat namn helt.
Citera
2024-08-05, 10:32
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76

Inte efternamnet dock
Citera
2024-08-05, 10:33
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ja, det väcker funderingar.
Slump? Eller annan anledning till att man vill byta namn?
Kanske någon i tråden vet mer.
Citera
2024-08-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Inte efternamnet dock

Nä men alla förnamn.
Citera
2024-08-05, 10:42
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Nä men alla förnamn.

Ja precis.. ville bara förtydliga då inte alla som läser inte läst allt i tråden - och då börjar det spekuleras igen och sen blir det 10 sidor med spekulationer kring något som inte stämmer
Citera
2024-08-05, 10:47
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Ja, det väcker funderingar.
Slump? Eller annan anledning till att man vill byta namn?
Kanske någon i tråden vet mer.

Min fundering tidigare:

"Trodde jag med att det var.

Långsökt men ändå - spekulativt: "Om hon ansökte längre tillbaka för att hon visste det skulle bli en shit-storm" så hon ville försvinna - om t.ex hennes dotter sagt något om det planerade mordet"...

Tror dock inte mamman har intelligensen för att ens tänka framåt i de banorna."
Citera
2024-08-05, 11:08
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
R senast TT är inspelad i hennes mammas trappuppgång den 21/7. Alltså dagen innan mordet.

Hur länge hade R varit hemma? Hade hon permission eller var hon utskriven?

Enligt uppgifter här så hade hon inte mycket kontakt med sin mamma om jag inte blandar ihop något. Men så verkar inte vara fallet.
Ytterligare en omständighet som talar för att det är mamman som är MGM3. Eftersom misstanken gäller grovt skyddande av brottsling tror jag det är mer än att bara gett ett alibi eller liknande. Snarar då ett aktivt förfarande som att röja undan bevismaterial.
Citera
2024-08-05, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Ytterligare en omständighet som talar för att det är mamman som är MGM3. Eftersom misstanken gäller grovt skyddande av brottsling tror jag det är mer än att bara gett ett alibi eller liknande. Snarar då ett aktivt förfarande som att röja undan bevismaterial.

Precis min tanke! Är 100% säker på trappan!
Citera
2024-08-05, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiiccityuknow
Vart?
Längre upp.
Citera
2024-08-05, 11:26
Medlem
MagicaDHexs avatar
Efter mycket "fram och tillbaka" om jag ska dela eller inte så har jag bestämt mig för att göra det.

Detta var information som skrevs till mig förra veckan här inne i tråden, som sedan togs bort.

Dubbelkollade med en mod (för att kunna ta ett beslut om jag skulle dela eller inte) som bekräftat att här inne på FB så är det lite [lagt kort ligger] så länge det är inom FB's regler.

Här är namnen jag fick på 9 stycken som stod i meddelandet från den kvällen/natten förra veckan.

Som "det sägs" är det 8 i chatten så jag funderar på om R.R är MGM3 eller kanske 16-åringen som det florerat tankar om, eller annan släkting till MGM1.. (då en annan släktskapsrelation blev nämnt i meddelandet den kvällen).

Här är en del av meddelandet (citerar namnen exakt som de stod):

M*alek
Raf
Sohei*la
Phi**ipa
Kaj*sa
Sund*
Nel*y
Och nån RR
Ma*a

Detta är vad jag själv utgår från/antar/hittat:

Mel*k- MGM2
Raf - MGM1
Sohei*la - Den som är i_i_004 = SoSo- Sohe*la = *- y ?
Phi**ipa - * - l
K*js* - *- a
Sund*- *- o = Barbie/ sundosalmurai0 på TT ?
Nel*y - *-l
R.R - MGM3/16-åringen eller kanske en annan släkting till MGM1?
Ma*a/Ma*a (Raf skrev hennes namn med Y på TT, andra skriver det med J .. same same..

Hur mycket av detta är sant eller inte, vet jag inte då den som skrev det till mig hade “fått informationen” i andra hand - ursprungligen från M*y* i chattgruppen.

Det är en trådsanning tills annat bekräftats eller dementerats helt enkelt
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-05 kl. 11:41.
Citera
2024-08-05, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Det beror väl på ens psyke, någon med en viss personlighetsstörningar/ personlighetssyndrom saknar empati, skuldkänslor eller ens ånger. Den känslomässiga reaktiviteten som de flesta tacksamt besitter saknas hos dem.
Så nej det är inte säkert alls att det är/kommer bli varken svårt eller påfrestande för någon av dem.

Eller hur. Med tanke på vad framgått om respektive föräldrar så hade en förlåtelse från någon av dem enbart varit ett hån. Tomma ord.
Detta är föräldrar som empatilöst struntat i sina barn och deras välfärd under många år, kanske redan från födseln (?).

S*s* är tjejen på TT- en i gruppen som heter S*heiyla (?) -
Suss*Suss* nicken bytte mamman till på sin FaceB för någon dag sedan.
Så de är inte samma person
*- o

Tack, då förstår jag.
Citera
2024-08-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoyoshi
Tycker denna i_i__04 på tiktok borde granskas noggrannare. Enligt kusinen till BO så har denna tjej varit med i gruppchatten samt så sitter hon i sina tiktok kommentarer och svarar på någon som skrivit ”Free melak Free raffe Free soso” med ”Free free”.

Denna nivå av känslokyla är så äcklig att jag tappar orden.

Hmm?
”Free melak Free raffe Free soso”
De 3 MGM i så fall och hon borde veta säkert!?
R@faella
Mel@k
Raf@ellas mamma Soso
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in