Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-08-07, 00:09
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag minns inslaget du menar, var det inte med i Veckans Brott?

Jag tror det. GW uttalade sig i alla fall minns jag. Om det var på SVT, TV3 eller TV4 låter jag vara osagt.
Citera
2024-08-07, 00:12
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag tror det. GW uttalade sig i alla fall minns jag. Om det var på SVT, TV3 eller TV4 låter jag vara osagt.

Ja just det ja, han var ju ihop med Jenny Strömstedt på fyran ett par tre år, det kanske var där det visades. Jag minns dock inte vad det programmet hette?
Citera
2024-08-07, 00:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag minns inslaget du menar, var det inte med i Veckans Brott?
Har sökt lite och hittat info i tråden om mordet på Holger.
Det ska vara en dokumentär i 2 delar och där framkommer bl.a. detta.

"Vad som mer avslöjades i dokumentären förvånade mig väldigt mycket hur vidrig Holger var mot sin hustru, det var att han tog fruns lön och bara gav henne fickpengar samt att han kontrollerade trippmätaren på hennes bil och testkörde sträckan.
Den gubben måste haft grava tillitsproblem till sin fru och inte lät henne må bra och trivas med livet.
Fy helvete vilket as Holger tydligen var."

Hoppas Skaraborg2 hittar hit för hen vet vilken dokumentär jag menar.
Senast redigerad av Timeout 2024-08-07 kl. 00:23.
Citera
2024-08-07, 00:24
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Har sökt lite och hittat info i tråden om mordet på Holger.
Det ska vara en dokumentär i 2 delar och där framkommer bl.a. detta.

"Vad som mer avslöjades i dokumentären förvånade mig väldigt mycket hur vidrig Holger var mot sin hustru, det var att han tog fruns lön och bara gav henne fickpengar samt att han kontrollerade trippmätaren på hennes bil och testkörde sträckan.
Den gubben måste haft grava tillitsproblem till sin fru och inte lät henne må bra och trivas med livet.
Fy helvete vilket as Holger tydligen var."

Aha, så pass. Den skulle man vilja se om, faktiskt. Minns att jag tyckte han uppträdde märkligt, vid en rekonstruktion av mordet.

Man undrar ju vem som tog honom av daga, och styckade honom bara ett par tre månader efter att han muckade.
Citera
2024-08-07, 00:35
Medlem
Någon som vet vilka deras barn är?
Citera
2024-08-07, 00:39
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Aha, så pass. Den skulle man vilja se om, faktiskt. Minns att jag tyckte han uppträdde märkligt, vid en rekonstruktion av mordet.

Man undrar ju vem som tog honom av daga, och styckade honom bara ett par tre månader efter att han muckade.

Såg också det programmet men vet inte om jag yrar när jag säger att det fanns en kompis/syster till Christina vars man/sambo omnämndes som potentiellt inblandad i Holgers försvinnande (som sedan visade sig vara ett mord).?
Citera
2024-08-07, 00:40
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Någon som vet vilka deras barn är?
Ja men dom har bytt efternamn och dom lämnar jag ifred för dom har lidit nog av sin uppväxt.
Här är det mordet på Cristina som är topic.
Citera
2024-08-07, 00:42
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Såg också det programmet men vet inte om jag yrar när jag säger att det fanns en kompis/syster till Christina vars man/sambo omnämndes som potentiellt inblandad i Holgers försvinnande (som sedan visade sig vara ett mord).?

Det ringer en klocka nu när du säger det. Det känns ju trots allt som det rimligaste, att någon närstående tog lagen i egna händer och tog kål på honom.
Citera
2024-08-07, 00:47
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Det ringer en klocka nu när du säger det. Det känns ju trots allt som det rimligaste, att någon närstående tog lagen i egna händer och tog kål på honom.

Ja verkligen, kan inte se något mer sannolikt. Men jag hoppas att det aldrig klaras upp.
Citera
2024-08-07, 00:51
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja verkligen, kan inte se något mer sannolikt. Men jag hoppas att det aldrig klaras upp.

Instämmer. Vissa brott bör läggas ad adacta, mordet på Holger är definitivt ett sådant. Jävla märklig dom han fick, 10 år, jösses.
Citera
2024-08-07, 08:40
Medlem
hobby_smokers avatar
Var väl Svenska fall som dom gjort ett avsnitt om det fallet.

Kan vara Svt också men tror svenska fall.

Tror ena sonen blev anhållen och höll bara fram en lapp ingen kommentar som han visa vid varje fråga.
Citera
2024-08-07, 13:04
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
Var väl Svenska fall som dom gjort ett avsnitt om det fallet.

Kan vara Svt också men tror svenska fall.

Tror ena sonen blev anhållen och höll bara fram en lapp ingen kommentar som han visa vid varje fråga.
Tror att det kanske kan vara serien i 2 delar, "Styckmordet ingen ville lösa" som finns på Viaplay och några fler ställen.
År 2007 döms Holger Algdal för mordet på sin fru. Kort efter att ha avtjänat sitt straff försvinner Holger spårlöst och hittas mördad i havet. Men vem är gärningsmannen? Och vad är motivet?
https://viaplay.se/serier/styckmordet-ingen-vill-losa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in